Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Du tnker i konspiratoriska banor utan grund.
Jas!?
r inte bnder fortfarande skattegynnade nr det gller dieselkp, ele rhar man avskaffat det? De r ju befriade frn fastighetsskatt och gynnade p ett otal andra omrden som plgar verkligt produktiva entreprenrer, frn redovisningsregler till fordonsregler.
r det bara min "konspirationsteori" att bnderna tar mer ur statens skattekista i bidrag,m n vad hela rttsvsendet kostar (inrknat sin andel av EU-avgiften)? Fr att delgga vr nrmilj med sina kemikalier och enorma mekansika skvling och producera skitdyr skitmat som svenskar inte skulle kpa, om de tillts vlja utlkndsk mat p lika villkor!
Om det bara r min inbillning, s ska jag be att f tillbaka de tiotusentals skattekronor som bndernas lobbyister via staten stulit frn mig och kpa en hrlig billig importerad oxfile till vrakpris! Och dessutom skicka min lkarrkning till min grannbonde, han som sedan mnga r r skyldig staten gott om pengar i utebliven fastighetsskatt fr sin multimiljongrd...
Centern har ftt igenom sin extrema bondepolitik s gott som utan eftergifter av bda blocken genom att hora fr regeringar bde t hger och vnster. S de sker nya produktkategorier att profitera p med bidrag och handelshinder. Energi r den uppenbara kandidaten. Frn subventionering tordveldning och "grnt fretagande" i form av skattepengar till olnsamma vindsnurror som bnder hr och dr stter upp som extra bidragsknck, till direkta frbud mot bttre energikllor som krnkraft och vattenkraft.
Vilket annat motiv, n att ka sina bnders profit genom planekonomisk energiodling, kan du komma med fr att frklara varfr just Centern blev anti-krnkraftspartiet nummer ett, och krossade sin egna borgerliga regering p den enda frgan p 1970-talet? Centerns korrumperade krypande fr sitt stora srintresses profit p alla andras bekostnad, r uppenbar.