Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-17, 20:00
  #229
Medlem
Tänkte kolla med tullen påväg in till norge, hur pass hård är den? kanske lite off topic men vafan vi kör ändå!
Citera
2014-11-20, 22:04
  #230
Medlem
Hur är det med svenska/norska kontakter som levererar bra grönt i Oslo området? Gillar inte att gå på gatan och få 10 stycken personer som vill sälja skit till mig utan letar efter kontakter! Vore tacksam för alla tips!!
Citera
2014-11-20, 22:20
  #231
Medlem
Ni norrmän kan med lugn o ro beställa från svenska säljare på evo agora o liknande.
Knappast att sverige ses som high risk land av norska tullen..
Ska ni smuggla själva så är det bättre att posta det till Norge! Jag har varit med om tull både när man åker över via buss och tåg och då iform av knark hund!
__________________
Senast redigerad av PHfrillan 2014-11-20 kl. 22:28.
Citera
2015-04-21, 20:03
  #232
Medlem
One-Loves avatar
Händer det nåt i denna tråd eller? Ont om tips för folk som vill ha kvalitet.
Citera
2015-04-21, 20:10
  #233
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Händer det nåt i denna tråd eller? Ont om tips för folk som vill ha kvalitet.

Som vanligt handlar allt om att känna rätt folk, kvalitet finns i överflöd. Då försäljning inte är tillåtet här och någon knappast delar mig sig av sina personliga kontakter så finns det liksom inte mycket mer att säga.
Citera
2015-04-21, 20:26
  #234
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Som vanligt handlar allt om att känna rätt folk, kvalitet finns i överflöd. Då försäljning inte är tillåtet här och någon knappast delar mig sig av sina personliga kontakter så finns det liksom inte mycket mer att säga.

Tråden har ju klarat sig 20 sidor hittills. Om man ska hitta en nigerian med bästa kvalitet, ska man då söka runt Grönland T-bana, Grunerlökka, Karl Johan på natten eller Torggata med omnejd??
Citera
2015-04-21, 20:35
  #235
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Tråden har ju klarat sig 20 sidor hittills. Om man ska hitta en nigerian med bästa kvalitet, ska man då söka runt Grönland T-bana, Grunerlökka, Karl Johan på natten eller Torggata med omnejd??

Ovannämnda och alla andra platser det finns afrikaner på, ett tips är att hitta någon som verkar lite vettigare än alla andra och ta hans nummer. Använde själv en sådan kran under en lång tid och han styrde både grönt och brunt till mycket bättre pris än det vanliga 150kr/g. Dock var inte kvaliteten top notch men inte heller standard. Annars har jag och mina kompisar mött alla seriösa kranar med bra skit igenom diverse lagerarbeten.
__________________
Senast redigerad av mjaukatt 2015-04-21 kl. 20:38.
Citera
2015-04-22, 20:44
  #236
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Ovannämnda och alla andra platser det finns afrikaner på, ett tips är att hitta någon som verkar lite vettigare än alla andra och ta hans nummer. Använde själv en sådan kran under en lång tid och han styrde både grönt och brunt till mycket bättre pris än det vanliga 150kr/g. Dock var inte kvaliteten top notch men inte heller standard. Annars har jag och mina kompisar mött alla seriösa kranar med bra skit igenom diverse lagerarbeten.

Allright, tack för tipsen. Ska reka bland folket på lagret på jobbet
Citera
2015-09-14, 23:48
  #237
Medlem
Litet såkallat "spørsmål" : hur får en ung brud tag på marijuana i den här staden (alltså från medium-kvalitè och uppåt, inte basilika tack) utan att behöva gå runt och vara nervös kring stor/brugata-området?

Finns det några vettiga kranar eller dealers häromkring? Är relativt nyinflyttad, därav det begränsade kontaktnätet.

Vill understryka att jag har försmak för den gröna kryddan, inte det bruna klägget.
Citera
2015-09-15, 06:56
  #238
Medlem
gonzorockers avatar
För grönt går du mellan hausmansgata och storgata, runt alla matställen. Sök ögonkontakt med afrikaner i 30 års åldern, 500 för en påse med ca 3,5 midgrade gräs.
För att hitta det riktigt fina så måste man ha en stadig kran.
Och för brunt så är det fortfarande grönland under bron och mot bussterminalen.
Har fått många bra nummer där men dom har varit kortvariga, bängen trålar..
Kvallen på det bruna har höjts under senase året, och hur mycket man får beror på hur mycket man prutar.
Citera
2016-11-07, 14:04
  #239
Medlem
Frehleys avatar
Sliter med och bli av med egenodlad Weed i Oslo
Citera
2018-02-16, 23:53
  #240
Medlem
ulf_ekmans avatar
Är det någon cannabiskultur i Oslo, det är väl på väg att bli avkriminaliserat? Var hänger civiliserade rökare?
__________________
Senast redigerad av ulf_ekman 2018-02-16 kl. 23:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback