Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-11, 22:48
  #1
Medlem
Majoriteten gillar nog inte FRA-lagen som kommer träda i kraft.
Jag tror personligen inte att någon kommer kunna stoppa den.
Varför lyssnar ingen på vad folket vill?

Är inte staten/regeringen rädda för att ett katastrof kan inträffa om lagen träds i kraft? Tex att någon eller några slår ut all kommunikation i sverige?
- Larmnummret
- El
- Etc ect

Jag tror inte att detta kommer att släppas igenom helt smärtfritt.
Vi tar ett exempel.
VFH slår till mot de större sidorna för diverse ting.
Varför skulle ingen slå till mot kommunikation om detta inträffade?

Jag tycker att regeringen inte har lyssnat på vad folket verkligen vill och detta kan komma att leda till konsekvenser, vart är demokratin som det pratas så mycket om?
Vart är det "fria sverige"?
Citera
2008-06-11, 22:54
  #2
Medlem
avans avatar
Jag kan ju bara säga att jag verkligen hoppas att VFH gör nånting emot denna äckliga skiten som är påväg att träda i kraft, mår fan illa när jag tänker på det, idyllsverige är inte vad det en gång var, om problemet är att vi har så många terrorister i sverige, skicka ut dem då! Det är ju knappast vita svenssons som står för någon terrorism.. Fyfan asså.. Först pracka på oss svenskar mångkultur, och sen när det blir problem så ska vi få ännu mera skit på oss.. Snart är det väpnad revolution som gäller, makten har stigit de styrande åt huvudet, de har glömt att det är vi, vanliga medborgare som är deras chefer, det är vi som bestämmer, men nu har de makten, har flera organ till att kontrollera oss, allt för att hålla oss i schack, polisen säpo och nu FRA-lagen.. fyfan... Hoppas att alla som kan göra något verkligen GÖR något!
Citera
2008-06-11, 22:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avan
Jag kan ju bara säga att jag verkligen hoppas att VFH gör nånting emot denna äckliga skiten som är påväg att träda i kraft, mår fan illa när jag tänker på det, idyllsverige är inte vad det en gång var, om problemet är att vi har så många terrorister i sverige, skicka ut dem då! Det är ju knappast vita svenssons som står för någon terrorism.. Fyfan asså.. Först pracka på oss svenskar mångkultur, och sen när det blir problem så ska vi få ännu mera skit på oss.. Snart är det väpnad revolution som gäller, makten har stigit de styrande åt huvudet, de har glömt att det är vi, vanliga medborgare som är deras chefer, det är vi som bestämmer, men nu har de makten, har flera organ till att kontrollera oss, allt för att hålla oss i schack, polisen säpo och nu FRA-lagen.. fyfan... Hoppas att alla som kan göra något verkligen GÖR något!
För hur många terrorister har vi i detta land?
Media hade garanterat snappat upp sådan information.
Vi har väl bara de somalier som sedan frikändes?

- Nej, Sverige är för närvarande inget hot.
Citera
2008-06-11, 22:57
  #4
Medlem
darkdeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avan
Jag kan ju bara säga att jag verkligen hoppas att VFH gör nånting emot denna äckliga skiten som är påväg att träda i kraft, mår fan illa när jag tänker på det, idyllsverige är inte vad det en gång var, om problemet är att vi har så många terrorister i sverige, skicka ut dem då! Det är ju knappast vita svenssons som står för någon terrorism.. Fyfan asså.. Först pracka på oss svenskar mångkultur, och sen när det blir problem så ska vi få ännu mera skit på oss.. Snart är det väpnad revolution som gäller, makten har stigit de styrande åt huvudet, de har glömt att det är vi, vanliga medborgare som är deras chefer, det är vi som bestämmer, men nu har de makten, har flera organ till att kontrollera oss, allt för att hålla oss i schack, polisen säpo och nu FRA-lagen.. fyfan... Hoppas att alla som kan göra något verkligen GÖR något!


Dom har ju redan börjat med sitt arbete mot FRA och jag hoppas dom planerar och lyckas med något stort denna gången.
Något som svider otroligt i skrevet
Citera
2008-06-11, 23:19
  #5
Medlem
elgcrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerac713
Majoriteten gillar nog inte FRA-lagen som kommer träda i kraft.
Jag tror personligen inte att någon kommer kunna stoppa den.
Varför lyssnar ingen på vad folket vill?

Är majoriteten verkligen emot FRA-lagen? Visst får man den känslan här på Flashback, men jag tror inte det riktigt reflekterar Svenssons åsikt. Vore intressant att se vad svenska folket tycker.

Citat:
Är inte staten/regeringen rädda för att ett katastrof kan inträffa om lagen träds i kraft? Tex att någon eller några slår ut all kommunikation i sverige?
- Larmnummret
- El
- Etc ect
Jag tror inte att detta kommer att släppas igenom helt smärtfritt.
Vi tar ett exempel.
VFH slår till mot de större sidorna för diverse ting.
Varför skulle ingen slå till mot kommunikation om detta inträffade?
Jag har svårt att tro att FRA skulle stoppa förslaget pga av något hot om attentat från VFH eller någon annan. Hur bra skulle det se ut om FRA drar sig tillbaka pga av rädsla för hackergrupper?
Citera
2008-06-12, 00:19
  #6
Medlem
viktorslows avatar
Varför ska dom vara rädda? Diverse hack kommer säkert att ske. Men vad har dom för egentlig effekt? Det är lite som när småungar busringer på dörren. Irriterande.

För att ett hack ska ha någon annan effekt än att bara vara lite irriterande så måste viktigare saker än Aftonhoran, tv3 och Crossnet börja hackas. Att VFH gör allt för att ställa till det för FRA är ett steg i rätt riktning.

Citat:
Ursprungligen postat av Zellbom
Jag har tagit detta med flera kompisar, och familjen.

De som inte kännt till det, och läser på t.ex. stoppafralagen.nu, blir genast emot det. Inte en enda en av de jag frågat har tyckt att FRA-lagen är bra..

Det kan inte gå igenom.

Tyvärr så kan den ju göra det. Visst tycker folk illa om den. Men vad hjälper det?
Det måste ageras ifall det ska hända någonting. Demonstrera, protestera, börja kasta gatusten. Sparka rätt regeringspacket innan det är för sent. Jag vet att jag ska göra mitt bästa iallfall.
__________________
Senast redigerad av viktorslow 2008-06-12 kl. 00:22.
Citera
2008-06-12, 00:21
  #7
Medlem
svampdamps avatar
En fin deface på FRAs hemsida "LÄMNA VÅRAN INTEGRITET IFRED!" skulle sitta fint.



Se signatur.
Citera
2008-06-12, 00:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
darkded: Källa på det påståendet, om VFH.

vfh-03.txt ?
Citera
2008-06-12, 00:52
  #9
Medlem
darkdeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Det har ju som väntat varit lite mediadrull om detta, trotts att det är en sådan stor sak.

Kan det vara för att Svenssons inte ska bli uppmärksammade och på så sätt inte förstå vad som egentligen händer.


darkded: Källa på det påståendet, om VFH.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=684509
Citera
2008-06-12, 01:00
  #10
Medlem
[complex]s avatar
En deface på deras sida skulle nog bara förvärra saken...kanske..
men en länk till stoppafralagen skulle sitta fint iof, men nä, det bästa är bara att alla sprider sidan och allt till så många man kan. familjen, vänner osv..lappar och allt som tagits upp.
Grymt bra att the pirate bay och flashback trycker på iallafall! Många som aldrig hört talas om detta verkar det som, men det kommer nog gå rätt fort om alla hjälper till.
edit:
__________________
Senast redigerad av [complex] 2008-06-12 kl. 01:25.
Citera
2008-06-12, 01:16
  #11
Medlem
Det enda i statistik väg jag kan komma med (anledningen till att jag tror det) är följande.

Aftonbladets vote - http://wwwc.aftonbladet.se/vss/speci...,33856,00.html där närmare 50 000 personer har röstat och cirka 87% har röstat nej.

Sedan tror jag att det säger sig självt att de flesta är emot detta.
Det är ett stort hot mot integriteten.
Men det visar väl sig den 17 juni kl 9.00 på riksdagsbron.

Ni som påstår att regeringen inte bör vara rädda eller bli rödda för "ett par fjortis hackers" kan tänka en gång till.
Till att börja med Så är inte VFH "fjortis hackers" och inte AUH för den delen heller. Men jag påstår inte att attacker ska komma ifrån dom.
Av vem eventuella attacker skulle komma ifrån har jag ingen aning, men nog finns det ett par som har access till mycket och kan extremt mycket för att förstöra det mesta i kommunikationsväg.

Jag vet inte om jag vill kalla det terrorism, men grov sabotage?

viktorslow: Att slå ut myndigheters nätverk och dyl kommer att skapa riktigt med problem för alla i hela sverige.
Sjukvården, polisen, brandkåren, flyg, tele kommunikation, internet med mera.

Tror du att det enbart upplevs som irriterande så tänk gärna om.
Om någon skulle slå till så hoppas jag att dom gör det på rätt med, att slå till mot exempelvis sjukhus, polis och brandkår är fel fel fel.

Hellre att man då slår till mot myndigheter där personer inte skadas fysiskt, tex flyg, tåg, register, tele, internet osv.

Det [complex] skriver ovan är bra tips.
Tipsa så många ni bara kan på alla sätt och vis.
Posta på alla sidor, forum, bloggar, epost, ja, allt!

Sen hade 25 000 personer runt rosenbad inte skadat heller
Citera
2008-06-12, 09:15
  #12
Medlem
Omar Santanas avatar
Att slå ut elnät skulle ju bara påvisa att denna lag faktiskt behövs. Nej, terror eller hot om terror är inget sätt att avskaffa en antiterror-lag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback