Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-11, 20:58
  #1
Medlem
Hej!

Jag har fantasier om att mörda min exflickvän. Jag får väldigt svår ångest av dessa tankar och funderar på att gå till en psykolog, även om jag aldrig skulle få för mig att utföra handlingen i praktiken eller ens kröka ett hårstå på hennes huvud. Det är alltså tankarna som är jobbiga och inte oron för att jag kommer att mörda henne.

Till frågan:

Hur blir konsekvenserna av att jag berättar detta? Jag kan tänka mig ångestdämpande medicin och att samtala med en psykolog ca 1-2 gånger i veckan. Jag är rädd för att bli inspärrad på ett jävla dårhus vilket skulle påverka min frihet till att leva ett normalt liv. Därför är jag osäker på om jag verkligen vågar berätta. Någon med erfarenhet?
Citera
2008-06-11, 21:11
  #2
Medlem
Vet du att du aldrig skulle göra det? Sådana tankar är inte konstiga så länge man vet att det bara är tankar.
Citera
2008-06-11, 21:19
  #3
Avstängd
northixs avatar
Hur gammal är du?
Är det ditt första förhållande?

Min psykolog och psykiatriska avdelningen där jag går bågnar under trycket av människor som kommer dragandes med random skitproblem.
Detta tar resurser från folk som verkligen behöver hjälp.

På bara några år har det hundrafalt ökat med människor som kommer och vill ha terapi/medicin för att deras 3-månaders förhållande tagit slut, bilen blivit stulen, eller semesterresan inte gick som tänkt.


Dina tankar är fullkomligt normala så ruska av dig skiten och gå vidare i stället
Citera
2008-06-11, 22:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gatinha
Vet du att du aldrig skulle göra det? Sådana tankar är inte konstiga så länge man vet att det bara är tankar.

Helt säker.


Citat:
Ursprungligen postat av northix
Hur gammal är du?
Är det ditt första förhållande?

Min psykolog och psykiatriska avdelningen där jag går bågnar under trycket av människor som kommer dragandes med random skitproblem.
Detta tar resurser från folk som verkligen behöver hjälp.

På bara några år har det hundrafalt ökat med människor som kommer och vill ha terapi/medicin för att deras 3-månaders förhållande tagit slut, bilen blivit stulen, eller semesterresan inte gick som tänkt.


Dina tankar är fullkomligt normala så ruska av dig skiten och gå vidare i stället


Jag är 19 år gammal och ja, det är mitt första förhållande av seriös karaktär.(2 år) Jag tycker verkligen att jag behöver hjälp i.o.m att hon finns i ett litet hörn på varenda tanke som ploppar upp i skallen. Kan ju nästan jämföras med en nikotinist som håller på att bryta upp(läste någonstans att nikotinisten upplever i stort sett samma abstinens som heroinisten.) Oavsett vad det är som gnager så gnager det. Bör noteras att det var 5 månader sedan det tog slut och jag har alltså haft denna ständiga ångest sedan dess. Hon bröt kontakten helt och hållet och hotade med besöksförbud om jag fortsatte ringa. Jag vill hela tiden bara lyfta luren och slå en pling, skicka mail eller bara gå fram och hälsa när jag ser henne på puben. Tycker du inte att jag behöver hjälp?

Åter till frågan, kommer jag att spärras in om jag förklarar situationen där jag vill mörda henne i mina fantasier?
Citera
2008-06-11, 23:55
  #5
Avstängd
mosteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckypuke
Helt säker.





Jag är 19 år gammal och ja, det är mitt första förhållande av seriös karaktär.(2 år) Jag tycker verkligen att jag behöver hjälp i.o.m att hon finns i ett litet hörn på varenda tanke som ploppar upp i skallen. Kan ju nästan jämföras med en nikotinist som håller på att bryta upp(läste någonstans att nikotinisten upplever i stort sett samma abstinens som heroinisten.) Oavsett vad det är som gnager så gnager det. Bör noteras att det var 5 månader sedan det tog slut och jag har alltså haft denna ständiga ångest sedan dess. Hon bröt kontakten helt och hållet och hotade med besöksförbud om jag fortsatte ringa. Jag vill hela tiden bara lyfta luren och slå en pling, skicka mail eller bara gå fram och hälsa när jag ser henne på puben. Tycker du inte att jag behöver hjälp?

Åter till frågan, kommer jag att spärras in om jag förklarar situationen där jag vill mörda henne i mina fantasier?

Fantasier? Vadå fantasier? Vad f-n menar du med det egentligen? Du menar att du vill mörda din ex.? På fullt allvar?
Det är ju inte så smart.
Men om du vill ge tillbaka så kan du göra som jag gjorde en gång. (men det var inte en tjej).
Den här personen ville jag absolut mörda. Men vadå mörda? Det är ju värdelöst, man vill ju att personen ska l i d a.
Ta en startpistol (som jag gjorde) och sätt den mot tinningen. Och säg "nu ska du dö". Sen trycker du av. Skottet är naturligtvis inte skarpt. Men personen får ju naturligtvis en extrem dödsångest som aldrig försvinner (lämpligt straff).
När polisen kom så hittade de naturligtvis ingen startpistol och det blev inget åtal.

Man kan göra på många sätt. Har du inga torpedkompisar?
Citera
2008-06-12, 12:30
  #6
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckypuke
Jag är rädd för att bli inspärrad på ett jävla dårhus vilket skulle påverka min frihet till att leva ett normalt liv. Därför är jag osäker på om jag verkligen vågar berätta. Någon med erfarenhet?
Det är ovanligt att man blir inspärrad. Jag ringde psykakuten och skrek att jag tänkte gå ut och döda något barn eller någon granne. Jag menade allvar, hade tänkt dräpa av någon. Jag fick välja själv om de skulle skicka någon eller om jag skulle åka in eller om jag skulle stanna hemma och förslöka lugna ner mig själv.

Jag åkte in till psykakuten. Där fick jag välja om jag ville bli inlagd eller inte. Sedan efter att ha varit inlagd fick jag välja när jag ville bli utsläppt från den låsta avdelningen. Jag var mycket stökig och skrek, halvpsykotisk, men introvert. Jag valde att gå ut när jag fått en medicin som fungerade okej.

Inget brott var ju begånget, så då kan de ingenting göra annat än snacka och ge mediciner.

Du kan lugnt söka hjälp, du behöver någon att snacka med om din besatthet.
Citera
2008-06-12, 15:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
Det är ovanligt att man blir inspärrad. Jag ringde psykakuten och skrek att jag tänkte gå ut och döda något barn eller någon granne. Jag menade allvar, hade tänkt dräpa av någon. Jag fick välja själv om de skulle skicka någon eller om jag skulle åka in eller om jag skulle stanna hemma och förslöka lugna ner mig själv.

Jag åkte in till psykakuten. Där fick jag välja om jag ville bli inlagd eller inte. Sedan efter att ha varit inlagd fick jag välja när jag ville bli utsläppt från den låsta avdelningen. Jag var mycket stökig och skrek, halvpsykotisk, men introvert. Jag valde att gå ut när jag fått en medicin som fungerade okej.

Inget brott var ju begånget, så då kan de ingenting göra annat än snacka och ge mediciner.

Du kan lugnt söka hjälp, du behöver någon att snacka med om din besatthet.


Tack för att du delade med dig!

Var och snackade med läkare idag som skrev ut medicin och gav mig nummret till en psykolog...nämnde att jag ville dräpa någon och mig själv, dock nämnde jag inte att det var min f.d flickvän i fråga. Tänker gå in djupare på mina tankar när jag får snacka med psykologen. Allt känns ändå rätt okej nu
Citera
2008-06-12, 19:34
  #8
Medlem
Det bästa sättet att bli kvitt tankarna är att konfrontera dem, och du vet nog hur.
Citera
2008-06-12, 20:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achivai
Det bästa sättet att bli kvitt tankarna är att konfrontera dem, och du vet nog hur.


Jag tror att jag vet vad du syftar på, men så blir inte fallet...
Citera
2008-06-13, 00:23
  #10
Medlem
Reoshis avatar
it'll blow over.

börja motionera och bygg upp den del av ditt liv som rasade när förhållande gick snett, fast bygg upp den på en grund som bara är beroende av dig själv. mindre risk att den senare rasar då.
Citera
2008-06-13, 21:23
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
it'll blow over.

börja motionera och bygg upp den del av ditt liv som rasade när förhållande gick snett, fast bygg upp den på en grund som bara är beroende av dig själv. mindre risk att den senare rasar då.


Du menar att jag skall ha någonting som lutar lite mer åt KK-relation?
Citera
2008-06-16, 20:03
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luckypuke
Jag tror att jag vet vad du syftar på, men så blir inte fallet...

Hur blir fallet då? Högt hoppas jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback