Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 11:17
  #85
Medlem
nittontrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Det finns fina stränder längs hela Floridas kust men inte i Miami förutom ute på Key Biscane/Virginia Key. Däremot rankar jag Miami Beach och framförallt South Beach i den staden som en av de bästa på ostkusten, där har du dessutom massor av allt du kan vilja ha och nära till Miami.
Ft. Lauderdale har väl sin charm men är inte i närheten av Miami Beach i något avseende som jag kan komma på.

Som jag misstänkte att Lauderdale kanske inte är att jämföra med Miami.

Man klarar väll sig inte utan bil under 2 veckor? Är ju nära från Miami ner till key west om man vill bila dit.

Hur är det efter Donald Trump blivit president? Ingen större skillnad kanske på turistorterna?
Citera
2017-04-19, 11:18
  #86
Avstängd
Åt på ett ställe i Sacramento som hette "fresh choice" jättefräsch lyxig buffe med bara nyttiga saker, vet ni om det finns liknande i CA?
Citera
2017-04-19, 11:48
  #87
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Som jag misstänkte att Lauderdale kanske inte är att jämföra med Miami.

Man klarar väll sig inte utan bil under 2 veckor? Är ju nära från Miami ner till key west om man vill bila dit.

Hur är det efter Donald Trump blivit president? Ingen större skillnad kanske på turistorterna?

Precis, stor skillnad ;-)

Första gången i Miami? Då vill du nog se en hel del utanför själva Miami och Miami Beach. Visst kan man överleva utan bil, inga problem i Miami Beach och centrala Miami men för utfärder är det väldigt skönt med bil. Det finns ju utfärdsbussar, även ner till Key West men de är ju inte heller gratis.
Nackdelen med bil är att det kostar, inte minst parkering inne i städerna. Bor du i South Beach kan du om du vill spara lite pengar, söka parkering en bit norrut (vid 40e gatan) mycket billigare och du kan promenera eller ta gratis trolley till och från bilen. Billigaste parkeringen i South Beach är garaget på 16e gatan, tror det kostar $16 för 24 timmar nu.

Har varit i USA strax före valet och nu efter, inget som märks alls, det som var väldigt överraskande var alla skyltar folk hade på gräsmattorna inför valet, 90-95% var Trump, resten Clinton!

Bilden på plats är inte den man matas med i svenska medier kan jag säga
Citera
2017-04-19, 17:06
  #88
Medlem
nittontrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Precis, stor skillnad ;-)

Första gången i Miami? Då vill du nog se en hel del utanför själva Miami och Miami Beach. Visst kan man överleva utan bil, inga problem i Miami Beach och centrala Miami men för utfärder är det väldigt skönt med bil. Det finns ju utfärdsbussar, även ner till Key West men de är ju inte heller gratis.
Nackdelen med bil är att det kostar, inte minst parkering inne i städerna. Bor du i South Beach kan du om du vill spara lite pengar, söka parkering en bit norrut (vid 40e gatan) mycket billigare och du kan promenera eller ta gratis trolley till och från bilen. Billigaste parkeringen i South Beach är garaget på 16e gatan, tror det kostar $16 för 24 timmar nu.

Har varit i USA strax före valet och nu efter, inget som märks alls, det som var väldigt överraskande var alla skyltar folk hade på gräsmattorna inför valet, 90-95% var Trump, resten Clinton!

Bilden på plats är inte den man matas med i svenska medier kan jag säga

Har tidigare varit i Miami och Orlando men det är bra många år sedan.

Tack för bra information ska ta in det och läsa. Parkering var dyrt kanske hotellet kan erbjuda parkering.
Citera
2017-05-14, 13:39
  #89
Medlem
Link85s avatar
Jag har Swedbank kort! Men ska pröva ta ut i ett bankkontor, tack för hjälpen!
Jag åker till Miami en vecka i slutet av Juli, vi kommer att stanna i Hollywood. Hur är det i Hollywood, Florida? Vad bör man utforska under den veckan? Bör man hyra bil tycker ni?
Citera
2017-05-14, 15:51
  #90
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Har tidigare varit i Miami och Orlando men det är bra många år sedan.

Tack för bra information ska ta in det och läsa. Parkering var dyrt kanske hotellet kan erbjuda parkering.

Ju längre från populära områden och städer ju störrechans till billig eller gratis parkering. I South Beach känner jag bara till ett mef gratis P, James Hotel, de flesta erbjuder men i regel dyrareän allmänna parkeringar.
Citera
2017-05-14, 15:54
  #91
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Jag har Swedbank kort! Men ska pröva ta ut i ett bankkontor, tack för hjälpen!
Jag åker till Miami en vecka i slutet av Juli, vi kommer att stanna i Hollywood. Hur är det i Hollywood, Florida? Vad bör man utforska under den veckan? Bör man hyra bil tycker ni?

Du menar att du ker till Floridaen vecka och bor hela tiden i Hollywood? Skulle definitivt habil där. Inte mycket att se utan utfärder lär dunog vilja göra, bil underlättar enormt då.
Citera
2017-05-15, 11:55
  #92
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Du menar att du ker till Floridaen vecka och bor hela tiden i Hollywood? Skulle definitivt habil där. Inte mycket att se utan utfärder lär dunog vilja göra, bil underlättar enormt då.

Ja precis, stannar där 1v då det var lättare att få tag på hus, vi åker ned ett gäng. Stort tack för dina svar. Föredrar något företag för att hyra bilar?
Citera
2017-05-15, 14:27
  #93
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Ja precis, stannar där 1v då det var lättare att få tag på hus, vi åker ned ett gäng. Stort tack för dina svar. Föredrar något företag för att hyra bilar?

Ja det är ju lättare att hitta hus och förmodligen lite billigare, det är ett ganska trevligt ställe med en fin bilfri strandpromenad, idealiskt om ni hittat hus nära den.

Vi brukar hyra av Sixt eller Avis, Avis var lite märkliga senast då de skulle ha $200 mer för att vi hämtade bilen en dag senare (flygförsening) annars brukar de funka (avbokade och bokade hos Sixt istället). Sixt har vi inte haft några problem med och där har vi fått fina uppgraderingar av bilen. Sixt är ofta billiga nära inpå medan Avis brukar ligga bra till längre i förväg. Boka med fri avbokning och boka om (byta mellan uthyrarna) om/när du hittar lägre pris. Observera bara att Sixt inte har helt fri avbokning om man förbetalar hyran.
Citera
2017-05-19, 15:42
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Hej!

Åker till USA i sommar. Hur bör jag göra med pengar? Ska jag växla innan jag åker eller blir det billigare om jag tar ut där?

Ursäkta om inlägget är i fel tråd.

Jag tar nästan alltid ut i automat på plats. Beroende på bank och kort så kan det vara lite olika växelkurser/avgifter men för mig har det varit ganska stor skillnad. Att köpa dollar i Sverige är nog det absolut sämsta du kan göra. Men när man tar ut pengar i bankomat så se till att de debiterar din bank i den lokala valutan, deras växelkurser brukar vara lika ap-dåliga som Forex!

Handla med kort går för det mesta bra, men jänkarna gillar inte kort lika mycket som vi i Europa! Så på vissa ställen tar dom knappt emot kort eller så är det dyrare om du betalar med kort, men det är bara vissa få ställen jag stött på.
Att t.ex. tanka i CA med kort är smått omöjligt!
Citera
2017-05-19, 16:40
  #95
Medlem
Riktigt sugen på att läsa om allt! :)
Men tyvärr får jag inte upp linkarna, utan det står att de inte är tillgängliga.
Kanske det bara är hos mig, men ville bara höra om någan annan upplever det samma?
Citera
2017-08-11, 10:40
  #96
Medlem
nittontrettons avatar
Planerar en 2 veckors resa till Miami i december.
Landar i Miami och tar hyrbil , kör sen till Miami och spenderar någon natt där . Sen vidare till Key West i 3 dagar.

Är Tampa intressant? Tänkte nämligen bila till Tampa sen till Orlando , Hollywood och sen tillbaks till Miami . Stanna någon natt i Tampa och Orlando. Eller är det inget att se?

I Miami så kollade jag hotell bredvid Ocean Drive.

Jag är 22år så borde gå bra att hyra bil? Är van chaufför i Svea men aldrig kört i Staterna.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f689768

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback