• 1
  • 2
2008-10-04, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school
Grejen med alla sådana produkter är att hålla fingrarna borta. En öppnad burk oliver håller hur länge som helst men så fort man varit å petat så möglar de efter bara några dagar. Samma sak med currypasta. Typ om man använder en sked som man haft i munnen. Så fort det hamnat bakterier i skiten är det kört.

så dum är jag inte. Men jag använder skedar där, rena skedar.

Kommer och tänka på någon tidningsartikel eller nåt tv-inslag där dom visade hur mycket bakterier en skål med äcklig dipp får under en kväll där olika människor kommer och doppar sina chips där i.
Citera
2008-10-04, 02:22
Medlem
2cool4schools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coktaflaska
så dum är jag inte. Men jag använder skedar där, rena skedar.

Kommer och tänka på någon tidningsartikel eller nåt tv-inslag där dom visade hur mycket bakterier en skål med äcklig dipp får under en kväll där olika människor kommer och doppar sina chips där i.

Never double dip!
Citera
2008-10-04, 13:07
Medlem
Trinnits avatar
Jag har också haft min stående i över ett år. Jag använder currypasta så sällan så när jag köper hem en burk tar den aldrig slut. Smakar som den ska, luktar som den ska, inget synligt växer i den, så jag använder den. Kanske lite ofräscht, men tillvägagångssättet fungerar för mig.

På min står det inget om hållbarhet som öppnad, bara att den ska förvaras i kylen när man öppnat den. Använd burken tills samvetet eller magen säger till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in