2008-06-09, 20:43
Medlem
vissen_blommas avatar
Behöver stänga till en öppning på ca 120cm på våran uteplats när vi grillar som skydda för barnet. För att vi själva skall kunna röra oss smidigt fram och tillbaka till grillen genom öppningen hade en nätgrind varit optimalt. För att den skall bli så smidig som möjligt och försvinna när man inte använder den så är jag ute efter en nätgrind som är upprullad i en kassett. Jag vill montera kassetten på ena dörrposten och sedan dra ut och in efter behov. Finns detta någonstans?
Citera
2008-06-09, 20:57
Medlem
pieces avatar
Om inte jag kommer ihåg helt fel köpte vi våra på IKEA i modell rullgardin åt fel håll, är det något sådant du menar?
Citera
2008-06-09, 22:20
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piece
Om inte jag kommer ihåg helt fel köpte vi våra på IKEA i modell rullgardin åt fel håll, är det något sådant du menar?

Jag tror inte det finns några sådana kvar på marknaden längre. De klarade inte de säkerhetskrav som finns idag.
Citera
2008-06-10, 10:01
Medlem
Familjetorget i Orminge, de har tror jag.
kolla familjetorget.se
Citera
2008-06-10, 10:08
Medlem
pieces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag tror inte det finns några sådana kvar på marknaden längre. De klarade inte de säkerhetskrav som finns idag.

Ja det var ju inte igår precis jag köpte de
Citera
2008-06-10, 20:09
Medlem
Fanns hos Babyproffsen för ett par år sen, då i en ny modell eftersom de gamla var osäkra. Borde finnas kvar fortfarande men är osäker. Funkar kalas hos oss iaf, klart mkt bättre än de klumpiga fastmonterade sakerna som annars är så vanliga (har 2 sådana också i olika varianter)
Citera
2008-06-10, 22:54
Medlem
vissen_blommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeSthlm
Familjetorget i Orminge, de har tror jag.
kolla familjetorget.se

Tack!
Dom hade en robust variant där. Kan bli aktuell om jag inte hittar någon annan stans. Dock lite kraftigare än vad jag behöver.
Citera
2008-06-10, 23:32
Medlem
Tror dte finns på Bauhause oxå.
Citera
2008-11-18, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vissen_blomma
Behöver stänga till en öppning på ca 120cm på våran uteplats när vi grillar som skydda för barnet. För att vi själva skall kunna röra oss smidigt fram och tillbaka till grillen genom öppningen hade en nätgrind varit optimalt. För att den skall bli så smidig som möjligt och försvinna när man inte använder den så är jag ute efter en nätgrind som är upprullad i en kassett. Jag vill montera kassetten på ena dörrposten och sedan dra ut och in efter behov. Finns detta någonstans?

rätt sen med ett svar, men babyproffsen har en till 100%

tror den heter kiddyguard, eller hur det nu stavas.
Citera
2008-11-18, 21:52
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag har sett dem i en del barnaffärer i och omkring Lund. De är tydligen specade för att tåla över 150 kilo så de har förmodligen sett till att få dem säkra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in