Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-28, 22:35
  #925
Medlem
Halloj.
Jag tog muskotnöt 3 dagar irad lagom mycket. de som säger att det är en jobbig AT borde testa det. När jag tog det första dagen tog jag 4 matskedar som jag tog ner i yogurt och drack det. Effekten blev lite hallucinationer OEV och jag kände mig jävligt dum EXTREMT dum men det var kul. dagen efter tog jag det i bong. Fick effekten mycket snabbare bara efter 10 min OEV gick runt lite och mådde bra.(tog lite gräs på kvällen). 3e dagen tog jag 3 nötter som jag gjorde oboy av (ta inte det skit äckligt). Drack upp det och det smakade skit. kände som de andra dagarna.
AT:n är olika per invid men min AT var. Jag fick ont i magen behövde skita väldigt mycket. Det som var mest läskigt var att jag behövde fisa väldigt mycket. så varje gång jag skulle fisa behövde ja gå in på toaletten för ja visste inte om ja skulle fisa eller bajsa. AT:n var inte så farlig.
Citera
2017-04-13, 15:28
  #926
Medlem
technoisbests avatar
Muskotnöt FAQ

1. Vad är muskotnöt?
Muskotnöt är fröet från Det äkta muskotträdet, som växer i tropiska regioner runt om i världen.

2. Vad används muskotnöt för?
Historiskt så har muskotnöt använts som allt från krydda till afrodisiakum. I den här tråden så fokuserar vi dock främst på muskotnötens användning som drog.

3. I vilka former finns muskotnöt?
Muskotnöt finns att tillgå i de flesta mataffärer i form av pulveriserad krydda. Kan man hitta hela muskotnötter så är dessa generellt att föredra.

4. Vilka är de aktiva substanserna?
Muskotnötens eteriska olja innehåller ett antal psykoaktiva ämnen, varav myristicin är det mest omtalade och troligen det som står för den amfetaminliknande delen av ruset. Även safrol och eugenol är viktiga komponenter i själva trippen.

5. Hur tar man muskotnöt?
Det bästa sättet är att riva önskad mängd och svälja ner pulvret med vatten, alt. något smakrikt för att maskera den intensiva beskan (t.ex. kaffe eller apelsinjuice). Det går även att få viss effekt genom att röka eller snorta den rivna nöten, men det ger inte lika bra effekt. De psykoaktiva oljorna är flyktiga, så konsumtion bör ideellt ske direkt efter pulverisering.

6. Hur snabbt är påslaget och hur länge varar ruset?
Det är vanligt att man känner av det direkt efter intaget, men den initiala effekten är oftast vag och försvinner snabbt. Den riktiga effekter brukar krypa sig på efter några timmar och peaka efter ca. 6-10 timmar. Runt 12-14 timmar efter konsumtionen så börjar ruset sakta avta och ett dygn senare är man nykter igen. Lätta eftereffekter kan kvarstå i flera dygn.

7. Vilken dos ska man ta?
Man kan testa med en nöt första gången (ca. 5 gram). Vissa blir ordentligt stenade av 1/2 nöt, men generellt så gäller;

Svag dos: 1/2-1 nöt
Medium dos: 2-3 nötter
Stark dos: 4-6 nötter

Jag rekommenderar inte att gå över det, även om jag givetvis har gjort det många gånger själv.

8. Hur känns ruset?
Det är skönt. Under den första delen av trippen känner man sig väldigt munter och energisk. Musik låter bättre, färger blir finare, saker blir intressantare, roligare etc. Strax efter peaken så övergår trippen till dess mera lugnande och djupt sederande effekter. I detta stadium så är det lätt att man somnar. Hallucinationer kan förekomma vid större doser.

9. Hur känns avtändningen?
Många upplever ingen avtändning alls. Det som kan infinna sig är en orkeslöshet och en bristande motivation till att göra saker. Värt att understryka är dock att man bör och kan minimera denna effekt genom att hydrera sig ordentligt.

10. Vilka biverkningar finns?
Vissa tror att man kan få cancer, men det finns inga bevis för det.

11. Vad ska man undvika att blanda muskotnöt med?
Sånt som är dehydrerande ska man helst undvika med tanke på att muskotnöten själv är extrem i det avseendet.

12. Är det lagligt?
Ja.
__________________
Senast redigerad av technoisbest 2017-04-13 kl. 15:31.
Citera
2017-04-13, 15:35
  #927
Medlem
elmhedens avatar
Trivia om muskotnöt är att den har konserverande effekt på köttprodukter och därför historiskt mycket viktig för de sjöfarande nationerna eftersom tillgången till protein för sjömännen blev svårhanterad under längre sjöfärder om man inte hade muskot.

Tillägg: Det är också gott i stuvade makaroner.
Citera
2017-04-13, 15:54
  #928
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Har själv aldrig intagit denna drog, för när man läser om folks upplevelser så verkar det inte som att man mår så bra. Tror knappast att detta har gått dig förbi, så därför anklagar jag dig för att vara direkt lögnaktig i din trådstart då du inte tar upp ämnet. Här har ni några exempel på hur "kul" denna drog kan vara:

(FB) Den vidrigaste drogen...ännu en anekdot om Muskotnöten

(FB) Muskotnöten och jag.

(FB) Muskotnöt - Värt / Ovärt

(FB) Om muskotnötens horribla effekter. *
Citera
2017-04-13, 16:17
  #929
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråden "Muskotnöt FAQ" infogad
Citera
2017-04-13, 20:46
  #930
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Har själv aldrig intagit denna drog, för när man läser om folks upplevelser så verkar det inte som att man mår så bra. Tror knappast att detta har gått dig förbi, så därför anklagar jag dig för att vara direkt lögnaktig i din trådstart då du inte tar upp ämnet. Här har ni några exempel på hur "kul" denna drog kan vara:

(FB) Den vidrigaste drogen...ännu en anekdot om Muskotnöten

(FB) Muskotnöten och jag.

(FB) Muskotnöt - Värt / Ovärt

(FB) Om muskotnötens horribla effekter. *

Dom där personerna drack inte tillräckligt med vatten och Gerra åt 14-20 muskotnötter (LOL), vilket jag tydligt varnar mot i min perfekta och informativa FAQ.
Citera
2017-04-13, 21:09
  #931
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Dom där personerna drack inte tillräckligt med vatten och Gerra åt 14-20 muskotnötter (LOL), vilket jag tydligt varnar mot i min perfekta och informativa FAQ.

Det finns hur många fler exempel som helst på dåliga upplevelser på muskotnöt, men du valde av någon anledning att inte ta upp det.

Eller vad säger panelen? Var hans lilla FAQ komplett, perfekt och informativ?
Citera
2020-06-05, 01:52
  #932
Medlem
Hustlelifes avatar
Fyfan minns när jag var 17 eller något tryckte i mig 5st hela kände typ inte ett skit förutom jävligt ont i huvudet och magen. Dagen efter låg jag i sängen hela dagen fram till kvällen och inte ens röka va jag sugen på dagen efter 😜
Citera
2020-06-05, 02:07
  #933
Medlem
Peyotedudes avatar
Läst litta i tråden. Jag gubbgissar att skillnaden i effekt mellan alla inlägg är pga hur frisk nöten är. Man kan se det på glansen tänker jag.
Citera
2020-06-05, 12:45
  #934
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Känns rätt så onödigt att ens testa ta muskotnöt. Verkar visserligen vara mest tonåringar som gjort det när de har varit unga och dumma.
Citera
2020-06-05, 18:36
  #935
Medlem
Hustlelifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Känns rätt så onödigt att ens testa ta muskotnöt. Verkar visserligen vara mest tonåringar som gjort det när de har varit unga och dumma.


Jätteonödigt faktiskt, men har några polare som fått rus av det. Själv kommer ja ej försöka mig på det igen. Tänder hellre en joint hehe
Citera
2020-06-05, 23:55
  #936
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hustlelife
Jätteonödigt faktiskt, men har några polare som fått rus av det. Själv kommer ja ej försöka mig på det igen. Tänder hellre en joint hehe
Visst bättre med att röka en joint. Men ungarna kommer säkert att fortsätta med det då det är lättillgängligt samma med att boffa bensin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback