Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-26, 12:58
  #1837
Medlem
Får vänförfrågningar från uppenbara falska hackade konto med grov porr,,, wtf vad tjänar idioterna på detta egentligen, bara för att jävlas eller,anmäler varje gång men likväl dyker det upp ständigt
Citera
2018-12-28, 14:39
  #1838
Medlem
Varför känns det som om att människor med under 100 Facebookvänner är speciella?

Det känns som omd et är okej att äldre människor har det som befinner sig 60+ åldern.

Men människor som helt enkelt är 20-30 år och har vänner på 50 känns som om de är speciella på något sätt. Varför är det så egentligen?
Citera
2018-12-31, 11:56
  #1839
Medlem
Prodelins avatar
FB är ren vänsterradikal smörja, blev avstängd från FB för att jag skrev ett inlägg i en tråd där jag kritiserade FB att vara vänsterradikala och att jag hoppades att U.S Government med Trump skulle sätta stoppa för deras censur dom bedriver.

Först förstod jag inte varför jag blev avstängd då jag inte fick nån notis om det men kom på att det var i samband kort efter jag skrev inlägget i en grupp.

Det blir VK.com härefter, förstår inte varför folk hänger FB då dom så uppenbarligen bedriver censur.
Citera
2019-01-08, 12:56
  #1840
Medlem
Facebook måste vara desperata och tappat konton Nu måste man skapa konto om man vill läsa lunchmenyn på restauranger. Det behövde man inte tidigare.
Citera
2019-01-15, 21:03
  #1841
Medlem
Rainbowmakers avatar
Råkade gilla ett inlägg på Facebook, vad skulle ni gjort?

Jag är använder inte Facebook så ofta, jag går in och kollar ibland men jag har inte gillat, skrivit eller lagt upp något på 4-5 år.
För en stund sen va jag och runt lite och hittade ”aktivitetslogg” och får då se att jag råkat gilla en bild för ca 2 år sedan som en gammal skolkamrat lagt upp. Vi har ingen kontakt överhuvudtaget, jag har typ sett henne 3-4 gånger på 20-25 år och då bara hejat.
Bilden jag gillat är på hennes 12-13 åriga dotter och hennes kompis som skulle gå på disco.
Först skratta jag rätt ut, men sen började jag känna mig som ett freak och funderar på att skriva till henne och berätta som det är.
Om jag hade varit min skolkamrat så hade jag tyckt det va mycket märkligt om något sånt hände mig, men jag hade även tyckt det va märkligt om jag sen får ett meddelande 2 år efteråt.

Vad hade ni gjort? Skulle ni skrivit eller skitit i det hela?
Citera
2019-01-16, 18:37
  #1842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainbowmaker
Jag är använder inte Facebook så ofta, jag går in och kollar ibland men jag har inte gillat, skrivit eller lagt upp något på 4-5 år.
För en stund sen va jag och runt lite och hittade ”aktivitetslogg” och får då se att jag råkat gilla en bild för ca 2 år sedan som en gammal skolkamrat lagt upp. Vi har ingen kontakt överhuvudtaget, jag har typ sett henne 3-4 gånger på 20-25 år och då bara hejat.
Bilden jag gillat är på hennes 12-13 åriga dotter och hennes kompis som skulle gå på disco.
Först skratta jag rätt ut, men sen började jag känna mig som ett freak och funderar på att skriva till henne och berätta som det är.
Om jag hade varit min skolkamrat så hade jag tyckt det va mycket märkligt om något sånt hände mig, men jag hade även tyckt det va märkligt om jag sen får ett meddelande 2 år efteråt.

Vad hade ni gjort? Skulle ni skrivit eller skitit i det hela?

Du kan ju skriva till henne som det är, att du alltså av misstag (som man får tro om man läser ditt inlägg) råkade gilla ett foto, och upptäckte det först nu, därför har du inte kunnat skriva det tidigare.
Citera
2019-01-21, 08:28
  #1843
Medlem
JoeBidens avatar
Fenomenet att tagga och i viss mån trolla vänner i Facebook-inlägg

För mig har numera Facebook reducerats till att tagga polare i roliga, sarkastiska och allt för nära inpå verkligheten inlägg som dyker upp i mitt feed på Facebook. Temat på inläggen kan ha att göra med allt ifrån en raserad ekonomi, relationsproblem, droger, alloholism till krass livssyn.

Klassiker är sådana som ”En pistol är riktad mot ditt huvud. Tagga en vän som garanterat kommer spy under en utekväll om du ej vill bli skjuten i huvudet.”

Eller ”Tagga en vän med en risig ekonomi.” *valfri bild på utblottad person som köpt massa korkade prylar*.

”Tagga en vän som alltid är på jakt efter landvalar”, ”Dessa kommer att bli gravida under 2019 Sara, Emma, Lisa”, ”Tagga en polare som fortfarande jobbar på Donken i 30-års åldern”.

Tänker, att vill man bara skoja med sina polare kan man ju alltid skicka bilden/inlägget i ett separat PM elr liknande. Men när man taggar dem ser ju alla andra det med? Vill man bara då jävlas eller finns det något mer sadistiskt bakom det hela tror ni?

Observera att dessa taggningar kan observeras i alla åldersgrupper, även om det verkar bli mer och mer WT som fortsätter med beteende desto längre upp i åldrarna man kommer.

I vilket fall som helst tycker jag det är kul som fan när man taggar och blir tillbakataggad själv, även när man som tredjepart ser taggningar på andra ibland.

Humor i vardagen
Citera
2019-01-21, 08:56
  #1844
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Beroende på vem som gör det antar jag. Vissa går för långt när dom jävlas. Det kan bilda uselt rykte vilket jag antar du menar med saddistiskt? Det kan det absolut vara menat som. Perfekt sätt som narcissist att krossa någon på.
Citera
2019-01-21, 09:07
  #1845
Medlem
Jernmaskens avatar
Det är inte roligt, bara barnsligt av människor med för mycket och för tråkig fritid.
Citera
2019-01-21, 10:03
  #1846
Medlem
Policys avatar
Jag har också sett detta, och det stör mig. Varför delar de inte sånt privat? Okej, jag blir tydligen farsa under 2019, vad är din poäng?

Facebook är ett digitalt Titanic.
Citera
2019-01-21, 10:35
  #1847
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
För mig har numera Facebook reducerats till att tagga polare i roliga, sarkastiska och allt för nära inpå verkligheten inlägg som dyker upp i mitt feed på Facebook. Temat på inläggen kan ha att göra med allt ifrån en raserad ekonomi, relationsproblem, droger, alloholism till krass livssyn.

Klassiker är sådana som ”En pistol är riktad mot ditt huvud. Tagga en vän som garanterat kommer spy under en utekväll om du ej vill bli skjuten i huvudet.”

Eller ”Tagga en vän med en risig ekonomi.” *valfri bild på utblottad person som köpt massa korkade prylar*.

”Tagga en vän som alltid är på jakt efter landvalar”, ”Dessa kommer att bli gravida under 2019 Sara, Emma, Lisa”, ”Tagga en polare som fortfarande jobbar på Donken i 30-års åldern”.

Tänker, att vill man bara skoja med sina polare kan man ju alltid skicka bilden/inlägget i ett separat PM elr liknande. Men när man taggar dem ser ju alla andra det med? Vill man bara då jävlas eller finns det något mer sadistiskt bakom det hela tror ni?

Observera att dessa taggningar kan observeras i alla åldersgrupper, även om det verkar bli mer och mer WT som fortsätter med beteende desto längre upp i åldrarna man kommer.

I vilket fall som helst tycker jag det är kul som fan när man taggar och blir tillbakataggad själv, även när man som tredjepart ser taggningar på andra ibland.

Humor i vardagen

Nej det är inte kul.
Enbart barnsligt..

Som du själv skriver så är det ganska WT.

Den typen av skämt passar bäst via PM och sedan kan personen själv välja att dela det om den vill.
Citera
2019-01-21, 15:23
  #1848
Moderator
Nospheratus avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback