Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-06-05, 07:02
  #85
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag måste ara 100% ärlig här helt seriöst. För ärligheten vara absolut längst, men jag tycker att Dragonforce är absolut världens bästa Power Metal band någonsin. Jag älskar verkligen deras album, de har inga dåliga skivor och bjuder på insane power hela tiden. Helt lysande hur bandet skiner.

Det finns massor av bra Power Metal-band men Dragonforce kammar allt hem segern för bästa bandet inom sin genre.

Jag ska nog ta tillbaka min Dragonforce-desperation.
__________________
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2017-06-05 kl. 07:49.
Citera
2017-10-14, 07:35
  #86
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Deras senaste album Reaching Into Infinity är seriöst bra!
Citera
2022-01-02, 22:17
  #87
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag måste ara 100% ärlig här helt seriöst. För ärligheten vara absolut längst, men jag tycker att Dragonforce är absolut världens bästa Power Metal band någonsin. Jag älskar verkligen deras album, de har inga dåliga skivor och bjuder på insane power hela tiden. Helt lysande hur bandet skiner.

Det finns massor av bra Power Metal-band men Dragonforce kammar allt hem segern för bästa bandet inom sin genre.

Jag ska nog ta tillbaka min Dragonforce-desperation.

Har du några favoriter med Dragonforce? Finns ju några album att välja mellan. Jag själv tycker som jag ofta gör att bandet var bättre förr. Gillar "Valley Of The Damned" mest. Finns lite 80-tal över vissa spår där.

Sen tycker jag som jag ofta gör att nya sångaren 2011 var ett nerköp. Ska det vara Dragonforce ska det vara med ZP Theart. Det projekt/band han startade när han lämnade Dragonforce blev väl inte helt lyckat, tänkte på I Am I d.v.s.
Citera
2022-01-03, 00:22
  #88
Medlem
Rebali179s avatar
Har inte lyssnat på detta band men jag minns det ifrån spelet Guitar Hero.
en av de svåraste låtarna var med Dragonforce.
Kommer dock inte ihåg vilken
Citera
2022-01-07, 19:52
  #89
Medlem
Nibiruans avatar
Jag tycker Asgard - The Seal of Madness påminner lite om Dragonforce (iaf på Disciples då den är snabb), men då jag inte är något direkt fan av DF så rankar jag Asgards debut album betydligt högre. De är "Italian heavy power speed metal".

https://youtu.be/MURC3X-W7QQ
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback