Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-01, 14:46
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxia
Jag bor på Malta, något man kan leta på plats tro ? om dem ?
Ah, det är första april idag, ser jag. Kul skämt!
Citera
2014-04-01, 17:41
  #62
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonar242
Ah, det är första april idag, ser jag. Kul skämt!

HUr menar du ????
förstår inte vad som är kul?
Citera
2014-04-06, 12:44
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxia
HUr menar du ????
förstår inte vad som är kul?
Förlåt, jag begick misstaget att utgå från mig själv och tänka att det är så otroligt uppenbart, men det är så enbart givet mitt stora intresse för riddare, förstås.

Maltserorden ägde ön 1530-1798, därav ordensnamnet. När man övertog ön, var det bara ett klipplandskap som man transformerade till en livlig och blomstrande ö. Eftersom orden höll ön i 268 år, så finns det otroligt mycket lämningar på ön, inte minst torn, kyrkor, kloster och befästningsverk. De var viktiga, kolla ex. http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Siege_of_Malta Huvudstaden Vallettas namn kommer från en av stormästarna, ordens vita kors på röd botten finns på många ställen - inte minst på souvenirer. o.s.v.

Om du bor på Malta - passa verkligen på att utforska ön och läs på om vad som finns där.
__________________
Senast redigerad av jonar242 2014-04-06 kl. 12:53.
Citera
2014-04-07, 16:21
  #64
Medlem
Galaxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonar242
Förlåt, jag begick misstaget att utgå från mig själv och tänka att det är så otroligt uppenbart, men det är så enbart givet mitt stora intresse för riddare, förstås.

Maltserorden ägde ön 1530-1798, därav ordensnamnet. När man övertog ön, var det bara ett klipplandskap som man transformerade till en livlig och blomstrande ö. Eftersom orden höll ön i 268 år, så finns det otroligt mycket lämningar på ön, inte minst torn, kyrkor, kloster och befästningsverk. De var viktiga, kolla ex. http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Siege_of_Malta Huvudstaden Vallettas namn kommer från en av stormästarna, ordens vita kors på röd botten finns på många ställen - inte minst på souvenirer. o.s.v.

Om du bor på Malta - passa verkligen på att utforska ön och läs på om vad som finns där.

okej, ska börja utforska, så intresant,
Citera
2016-07-06, 04:31
  #65
Medlem
Konstigt att inte Jesuitorden fått mer uppmärksamhet. Skrivs ofantligt mycket om Illuminati men inte så mycket om dessa som sägs i slutändan styra allt.

Här finns en bra intervju att läsa för den som har tid och ork. Rätt så intressant, sen om det stämmer eller ej får vara.

http://www.theforbiddenknowledge.com.../blackpope.htm
Citera
2016-07-06, 13:07
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Konstigt att inte Jesuitorden fått mer uppmärksamhet. Skrivs ofantligt mycket om Illuminati men inte så mycket om dessa som sägs i slutändan styra allt.

Här finns en bra intervju att läsa för den som har tid och ork. Rätt så intressant, sen om det stämmer eller ej får vara.

http://www.theforbiddenknowledge.com.../blackpope.htm
Det där har inget med verkligheten att göra. Jesuitorden är den enda orden inom katolska kyrkan som har inskrivet lydnad mot påven - hur skulle de kunna kringgå en sådan central del av sin kallelse? I Sverige finns ett antal jesuitbröder, främst knutna till S:ta Eugenia församling och det är verkligen något helt annat än det som beskrivs i länken och andra ställen - de har en profil av att vara högutbildade filosofer snarare än något annat. Börja med att läsa https://sv.wikipedia.org/wiki/Jesuitorden om jesuiterna så förstår du vad jag menar.
Citera
2016-07-06, 21:53
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonar242
Det där har inget med verkligheten att göra. Jesuitorden är den enda orden inom katolska kyrkan som har inskrivet lydnad mot påven - hur skulle de kunna kringgå en sådan central del av sin kallelse? I Sverige finns ett antal jesuitbröder, främst knutna till S:ta Eugenia församling och det är verkligen något helt annat än det som beskrivs i länken och andra ställen - de har en profil av att vara högutbildade filosofer snarare än något annat. Börja med att läsa https://sv.wikipedia.org/wiki/Jesuitorden om jesuiterna så förstår du vad jag menar.

Läser man intervjun så är det tvärtom, påven som lyder under jesuitorden.
Citera
2016-07-07, 02:27
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonar242
Det där har inget med verkligheten att göra. Jesuitorden är den enda orden inom katolska kyrkan som har inskrivet lydnad mot påven - hur skulle de kunna kringgå en sådan central del av sin kallelse? I Sverige finns ett antal jesuitbröder, främst knutna till S:ta Eugenia församling och det är verkligen något helt annat än det som beskrivs i länken och andra ställen - de har en profil av att vara högutbildade filosofer snarare än något annat. Börja med att läsa https://sv.wikipedia.org/wiki/Jesuitorden om jesuiterna så förstår du vad jag menar.

Läser man om Bush på wikipedia så står det nog det alla redan vet om honom. Därav ville jag fördjupa det lite och höra ifall någon har mer konspiratoriska sidor. Vet inte om jag tror på detta själv, men det är alltid intressant och läsa.
Citera
2016-07-07, 10:54
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Läser man intervjun så är det tvärtom, påven som lyder under jesuitorden.
Att upptas i en orden är ett mycket seriöst uttryck för en starkt känd kristen tro. Den som antas i Jesuitorden ska inte bara acceptera, utan helt omfatta att deras liv nu och framöver bygger på de sedvanliga munklöftena fattigdom, kyskhet och lydnad, därutöver särskilt lydnad mot påven. Man upplever sig kallad att leva som munk av Gud, och den kallelsen är stark och kompromisslös, den går till kärnan av en person.

Att påstå att jesuiterna inte tar löftet mot påven seriöst skulle vara som att de inte tog något av de andra löftena seriöst. "Jo, man lovar kyskhet, men i själva verket är alla jesuiter galet promiskuösa." Så är det naturligtvis inte, och det är inte så att jesuiterna styr påven utan tvärtom, just eftersom det är ett särskilt löfte och en särskild del av den andliga kallelse man har.
Citera
2017-10-09, 01:17
  #70
Medlem
ExtremParanoias avatar
Är denna alternativa teori om jesuiternas dominans relevant idag överhuvudtaget? Av det lilla jag har satt mig in på ämnet känns denna konspiration som en enda "cover-up" för judefrågan.
__________________
Senast redigerad av ExtremParanoia 2017-10-09 kl. 01:20.
Citera
2018-08-22, 12:03
  #71
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremParanoia
Är denna alternativa teori om jesuiternas dominans relevant idag överhuvudtaget? Av det lilla jag har satt mig in på ämnet känns denna konspiration som en enda "cover-up" för judefrågan.

Jesuiterna sitter högst upp i den ockulta näringskedjan.
Jesuiterna är en faktiskt organisation som går att ta på. En ockult hemlig order.
Att nästan allt fokus är riktat mot Judarna är för att förvilla tyvärr. Det kan Albert Pike intyga om han hade levt idag.
SionistJudarna springer Jesuiternas ärenden. Det som håller på att ske nu är att Judarna attackeras. Något som Jesuiterna vill då de vill utkonkurrera Judendomen med hjälp av Islam men också ''konspirationsteoretiker'' med inflytande för att få dem att vända sig mot judarna vilket är helt felaktigt.
Judarna är inte en organisation, det är ett religiöst folkslag som ska ses som individer och kan inte beskyllas som grupp. TalmudJudar däremot, är den grupp av judiskt folk som utövar sionism som man bör hålla koll på, men då handlar det om individer samt om denna groteska Judiska inriktning. Men det är fortfarande ingen organisation eller order, utan individer att hålla koll på.
Jesuiterna är den grupp som man inte får kritisera, det är gruppen som våldtar småpojkar/tonårspojkar, har bögsexorgier och fester. Som inte tillåter kvinnlig eller öht utomstående insyn av ordern. Det är gruppen som utger sig för att vara Kristna men som dyrkar Lucifer och solguden. John.F.Kennedy var förmodligen väl insatt i makthierarkin när han talade om hemliga ordnar, blev därav dödad av Jesuiterna.
Du blir knappast dödad om du kritiserar ''Judarna''. Jesuiterna har kontroll över ADL - Anti Defamations League som tystar ''högerextrem hatkritik'' mot t.ex Judar för att vi ska tro att det är Judarna som är de med mest inflytande och som man inte får ifrågasätta.
Ingen pratar om Jesuiterna, pratar du om Jesuiterna så riskerar du döden.
Få vet om Jesuiternas makt, och även bl.a de som vet om den, så är det svårt att lokalisera exakt hur de opererar, då de går under jorden med alla sina hemliga ordnar & frimureri, organisationer & institutioner.
Jesuiternas makt har intensifierats. Påven för Katolska Kyrkan är den första Jesuitpåven. Donald Trump är den första Jesuitpresidenten.
__________________
Senast redigerad av Bergatroll1 2018-08-22 kl. 12:11.
Citera
2018-08-22, 20:51
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Jesuiterna sitter högst upp i den ockulta näringskedjan.
Jesuiterna är en faktiskt organisation som går att ta på. En ockult hemlig order.

Jesuiterna är inte alls ockulta. Det finns inget hemligt med dom. Och de är underordnade påven och påven i sin tur är tämligen maktlös nuförtiden.

Citat:
Jesuiterna är den grupp som man inte får kritisera, det är gruppen som våldtar småpojkar/tonårspojkar, har bögsexorgier och fester.

Detta är visserligen sant. Jesuiterna har på många platser blivit mer eller mindre en klubb för homosexuella. Men det är också allt de är.


Citat:
John.F.Kennedy var förmodligen väl insatt i makthierarkin när han talade om hemliga ordnar, blev därav dödad av Jesuiterna.

källa?

Citat:
Ingen pratar om Jesuiterna, pratar du om Jesuiterna så riskerar du döden.

Vilka har blivit dödade för att de talar om jesuiterna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback