2008-06-05, 20:22
Medlem
sebnies avatar
MOD: Iochmed att detta rör forumet så tyckte jag det passade bäst här, annars flytta tråden.

Ni kanske vill ha autologin till flashback, som fungerar på de ställen där inte kryssrutan "kom ihåg mig" fungerar. (tex på datorer där bara sessionscookies tillåts)

Ett annat bra användningsområde är att stoppa den html-fil som dessa instruktioner kommer leda till, på ett USB-minne eller diskett. Smidigt, så behöver du inte komma ihåg ditt flashbacklösen.

I så fall gör du så här:

Skapa en tom textfil på skrivbordet.

Klistra in detta:
Kod:
<form action="https://www.flashback.info/login.php" method="post" name="fbauto">
<input type="hidden" name="vb_login_username" value="DITT ANVÄNDARNAMN">
<input type="hidden" name="do" value="login">
<input type="hidden" name="vb_login_md5password" value="MD5 AV DITT LÖSENORD">
<input type="hidden" name="vb_login_md5password_utf" value="MD5 AV DITT LÖSENORD">
</form>
<script>document.fbauto.submit();</script>

För att md5:a ditt lösenord kan du gå hit: http://pajhome.org.uk/crypt/md5/
Skriv in ditt lösenord i rutan input och sedan klicka på Md5-knappen.
(OBS! jag äger inte ovanstående sida, men eftersom md5:en räknas ut på klientsidan så behöver du inte oroa dig att ditt lösen ska komma på villovägar. Litar du inte på sidan, kan du använda vilken md5-funktion som helst, sök upp nån annan md5-sida på google, eller kör något md5-program på din dator)

Sedan skriver du in enligt ovanstående.
Sedan spara det som typ "flashback_autologin.html"

Sedan har du en fin fil som du kan dubbelklicka på när som helst för att logga in på flashback.
Citera
2008-06-05, 22:03
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
MOD: Iochmed att detta rör forumet så tyckte jag det passade bäst här, annars flytta tråden.

Ni kanske vill ha autologin till flashback, som fungerar på de ställen där inte kryssrutan "kom ihåg mig" fungerar. (tex på datorer där bara sessionscookies tillåts)

Ett annat bra användningsområde är att stoppa den html-fil som dessa instruktioner kommer leda till, på ett USB-minne eller diskett. Smidigt, så behöver du inte komma ihåg ditt flashbacklösen.

I så fall gör du så här:

Skapa en tom textfil på skrivbordet.

Klistra in detta:
Kod:
<form action="https://www.flashback.info/login.php" method="post" name="fbauto">
<input type="hidden" name="vb_login_username" value="DITT ANVÄNDARNAMN">
<input type="hidden" name="do" value="login">
<input type="hidden" name="vb_login_md5password" value="MD5 AV DITT LÖSENORD">
<input type="hidden" name="vb_login_md5password_utf" value="MD5 AV DITT LÖSENORD">
</form>
<script>document.fbauto.submit();</script>

För att md5:a ditt lösenord kan du gå hit: http://pajhome.org.uk/crypt/md5/
Skriv in ditt lösenord i rutan input och sedan klicka på Md5-knappen.
(OBS! jag äger inte ovanstående sida, men eftersom md5:en räknas ut på klientsidan så behöver du inte oroa dig att ditt lösen ska komma på villovägar. Litar du inte på sidan, kan du använda vilken md5-funktion som helst, sök upp nån annan md5-sida på google, eller kör något md5-program på din dator)

Sedan skriver du in enligt ovanstående.
Sedan spara det som typ "flashback_autologin.html"

Sedan har du en fin fil som du kan dubbelklicka på när som helst för att logga in på flashback.

Varför krångla till det med en extra sida?
som jag ser det är det endast hemma jag vill spara mitt lösenord via kom ihåg mig knappen, surfar jag från biblan eller jobbet så vill jag inte spara mitt lösenord.
Citera
2008-06-05, 22:23
Medlem
sebnies avatar
på bibban eller jobbet så kan du ha ditt USB-minne med en autologinfil för att logga in, den som jag beskrev.

Du kan tillochmed ha en fil som innehåller autologin till nästan alla sajter som du har konto på, och en länk som autoinloggar åt dig.

Så slipper du jobbiga lösenord över huvud taget, istället har du ett fysiskt USB-minne.
Dessutom kan du göra det hela säkrare genom ett slumpmässigt lösenord som är typ 30 tecken långt på alla dina konton och sajter på nätet, och sedan ha det sparat i autologinfilen. Då blir det jättesäkert.
Citera
2008-06-06, 15:56
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
på bibban eller jobbet så kan du ha ditt USB-minne med en autologinfil för att logga in, den som jag beskrev.

Du kan tillochmed ha en fil som innehåller autologin till nästan alla sajter som du har konto på, och en länk som autoinloggar åt dig.

Så slipper du jobbiga lösenord över huvud taget, istället har du ett fysiskt USB-minne.
Dessutom kan du göra det hela säkrare genom ett slumpmässigt lösenord som är typ 30 tecken långt på alla dina konton och sajter på nätet, och sedan ha det sparat i autologinfilen. Då blir det jättesäkert.

Tills man glömmer USB minnet , eller av dumhet kopierar in sidan/sidorna på en hårddisk eller tappar USB minnet på stan.

Visst det är användarens ansvar, men samtidigt en säkerhetsbrist för användaren.
Citera
2008-06-06, 16:43
Medlem
micaeles avatar
I-landsproblem... Nog känns det mycket lättare att knappra in sitt anvnamn och lösenord en gång än att sätta ihop detta med allt vad det innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in