2008-06-05, 18:17
Medlem
K0rns avatar
Jo som rubriken lyder så undrar jag om man kan spela in med en guitarport via cubase SX3. Det jag gör i vanliga fall är att spela in i Audacity, spara och sen importera men det är ju så osmidigt.
någon som vet hur man fixar detta?
Citera
2008-06-05, 18:35
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K0rn
Jo som rubriken lyder så undrar jag om man kan spela in med en guitarport via cubase SX3. Det jag gör i vanliga fall är att spela in i Audacity, spara och sen importera men det är ju så osmidigt.
någon som vet hur man fixar detta?

Du vill använda guitarport med Cubase ? Har jag fattat rätt ?

Klart att det funkar !
Citera
2008-06-05, 18:38
Medlem
K0rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Du vill använda guitarport med Cubase ? Har jag fattat rätt ?

Klart att det funkar !

ok, men kan du förklara hur?, altså när jag gör nytt audiotrack så kan jag inte ställa in på guitarporten.
Citera
2008-06-05, 18:44
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
ok, men kan du förklara hur?, altså när jag gör nytt audiotrack så kan jag inte ställa in på guitarporten.

Har inte använt cubase så mycket alls men du väljer in-ljud nånstans under "Devices" uppe i programmenyn om jag minns rätt.

Eller så har jag fel. Men det är ju en bit på vägen.
Citera
2008-06-05, 18:45
Medlem
miloudots avatar
Citat:

Jag har själv användt UX2:an med Cubase, men det var ett tag sen då jag har gått över till Sonar och jag kommer tyvärr inte ihåg exakt hur man går tillväga, jag är dock till 101% säker på att GP o Cubase är kompatibla med varandra.

Någon annan kan säkert svara på hur man går tillväga för att få det att funka då jag inte minns...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in