Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-06, 11:19
  #13
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Ja, jag måste faktiskt också hålla med om att i alla fall Portrait of Ruin var minst lika bra som SotN. Det sistnämnda var förvisso det första i serien med "metroidkloner", och var för sin tid otroligt grymt. Det är ett sånt spel man verkligen minns. Men jag tycker ändå de verkligen har fått till finliret i DS-varianterna.

Man får väl se vad Order of Ecclesia har att bjuda på. Mycket roligt på gång till DS andra halvan av 2008


[edit] Kom att tänka på en rätt cool grej jag upptäckte senast jag lirade igenom SotN. Säkert nån som upptäckt det innan mig, men la märke till att det stod nåt i "svepet" som blir när man slår med ett av tvåhandssvärden man hittar i uppochnedvända slottet. Lirade i emulator, så screenshotade det. Vill minnas att det stod Verboten i frakturstil :>

Minns inte vad svärdet hette, men man kastar iväg det när man slår.
Runeswordet
http://castlevania.classicgaming.gam...N/verboten.jpg
Citera
2008-06-07, 00:13
  #14
Medlem
Panzerbat.s avatar
Efter att ha spelat igenom första halvan av SotN så måste jag fan ändra mig angående bästa CV-spelet. Rondo är bra, men SotN är kung

Hade fan glömt hur underbart det är
Citera
2008-06-07, 00:16
  #15
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Efter att ha spelat igenom första halvan av SotN så måste jag fan ändra mig angående bästa CV-spelet. Rondo är bra, men SotN är kung

Hade fan glömt hur underbart det är
Så ska det låta. Själv har man då fastnat i Curse of Darkness på 56% i ett års tid eller något nu, hatar när det händer med alla dessa "Metroidvania" banor, och det beror mycket på hur de har designat banorna i CoD, vilket till skillnad från SotN verkligen är ologiskt. Orkar inte heller plöja igenom guider och annan skit, så jag tror inte jag kommer att bli klar med CoD eftersom jag inte orkar börja om.
Citera
2008-06-08, 21:03
  #16
Medlem
Panzerbat.s avatar
Nu var SotN avklarat med Richter Belmont
167% av kartan, försökte döda de flesta bossarna och upptäcka så mycket som möjligt.

Funderar på att börja om helt från början med Alucard, ingen rerun dvs, helt from scratch
Citera
2008-06-09, 00:36
  #17
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Nu var SotN avklarat med Richter Belmont
167% av kartan, försökte döda de flesta bossarna och upptäcka så mycket som möjligt.

Funderar på att börja om helt från början med Alucard, ingen rerun dvs, helt from scratch
Se i så fall till att du dödar Dracula i början med Richter Belmont under en minut utan att bli träffad och med korset som subweapon, så att du börjar med Alucard med 80 poäng i HP. Det är skill och timing.
Citera
2008-06-09, 00:41
  #18
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Se i så fall till att du dödar Dracula i början med Richter Belmont under en minut utan att bli träffad och med korset som subweapon, så att du börjar med Alucard med 80 poäng i HP. Det är skill och timing.
Jo jag vet, försökte det innan men när dracula var en träff ifrån att dö så träffade han mig med en eldboll

Kom att tänka på en annan sak, du vet "fusket" för 99 luck, namnet man skriver i början. Med det fusket så var det möjligt att behålla alla alucard-items i början genom att unequipa dem och låta en worg anfalla en när man har ryggen mot rummet med döden, då flyger man rätt igenom bara
Citera
2008-06-09, 00:50
  #19
Medlem
Jag har inte varit så jätteinsatt i Castlevania-serien. Har kört de första spelen som gjordes, dvs Castlevania 1-3 på NES. Har också provat SNES-versionerna och kört det på Nintendo 64.

Sedan så har jag spelat Dawn of Sorrow och Portrait of Ruin på Nintendo DS på senare dagar, riktigt bra spel. Älskar musiken i DS-spelen, har t.o.m laddat hem soundtracken till dem.
Citera
2008-06-09, 17:58
  #20
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordvader
Jag har inte varit så jätteinsatt i Castlevania-serien. Har kört de första spelen som gjordes, dvs Castlevania 1-3 på NES. Har också provat SNES-versionerna och kört det på Nintendo 64.

Sedan så har jag spelat Dawn of Sorrow och Portrait of Ruin på Nintendo DS på senare dagar, riktigt bra spel. Älskar musiken i DS-spelen, har t.o.m laddat hem soundtracken till dem.

Då är det ju helt klart hög tid att spela SotN. Om inte på annat sätt så via Playstationemulator.
Citera
2008-06-09, 18:42
  #21
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Då är det ju helt klart hög tid att spela SotN. Om inte på annat sätt så via Playstationemulator.
Ett råd: undvik PSP-remaken av SotN, tycker faktiskt att den hade sämre dialog (speciellt Richter, han låter som en fjantig amerikansk fjortis). Spela PS1-originalet istället.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-06-09 kl. 18:55.
Citera
2008-06-09, 19:31
  #22
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ett råd: undvik PSP-remaken av SotN, tycker faktiskt att den hade sämre dialog (speciellt Richter, han låter som en fjantig amerikansk fjortis). Spela PS1-originalet istället.

Jäklar.. med tanke på hur otroligt jäkla totalhandlingsförstörande dålig dialogen i originalet är så säger det isåfall en hel del.
Citera
2008-06-09, 19:36
  #23
Medlem
Redspeedos avatar
SotN är helt klart favoriten. Köpte mig en PSP för ett tag sedan och Castlevania-packet med sotn inkluderat var ett givet köp. Tycker det är hur bra som helst oavsett hur många gånger jag börjar om.

Kul att höra de nya rösterna i psp-versionen också.
Citera
2008-06-09, 19:42
  #24
Medlem
xen1cals avatar
Det första Castlevania som komm till Snes var mucho trevligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback