Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
SotN är ett asbra spel, förmodligen det bästa som släppts till PSX, men jag anser ändå att Rondo är bättre.
SotN är det enda CV-spel som klarade av att gå från linjär sidescroler till ickelinjär actionrpgäventyr.
SotN har bättre musik, bättre kontroll (RoB har ganska stel spelkänsla), mycket mer replay value, och framför allt musiken, i SotN, är bättre än RoB (det är visserligen bra musik i RoB också, speciellt i remaken till PSP).
Framför allt så har ju SotN Alucard, och det är skäl nog till att föredra SotN framför RoB.
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Aria of Sorrow och de andra GBA äventyren klarade inte alls av att fånga magin.
GBA och DS Castlevania är ju SotN kloner. Aria och Dawn of Sorrow är väl okej, men Portrait of Ruin var lite medioker, och Harmony of Dissonance hade sina brister, speciellt med ljudet.
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Men jag tycker fan att castlevania ska vara som CV1, med levels och en liten boss mot slutet, som i Rondo.
Det var ju så Lament of Innocence var. Det var mer upplagt som klassiska Castlevania, med inte för mycket Metroidvania stuk, inget RPG-level up, etc.