Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2008-06-24, 12:34
  #61
Medlem
Visste inte att de slutat använda sucralose i Cola Light. Det tycker jag låter väldigt tråkigt då jag alltid avskytt light-drycker tills jag smakade Cola Light med sucralose. Sen kan det mycket väl vara så att mitt smaksinne är lite skevt, då jag tycker vanliga Coca-Cola smakar kloakvatten och att Light är den enda goda cola-drycken. Light versionen var bra de gånger man behövde nåt upppiggande mellan föreläsningar och som samtidigt släckte törsten (till viss del i alla fall) till skillnad från kaffe.
Citera
2008-06-24, 16:17
  #62
Medlem
seraphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublejohn
Nej, men man blir fet.

va! men sluta drick läsk då om du är så orolig tjockis
Citera
2009-07-22, 20:27
  #63
Medlem
Falco-Foxburrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Artificiella sötningsmedel fungerar precis som socker bara att det är utan kalorier.
Den lurar kroppen att nu kommer socker den sätter igång bukspottkörtlen att producera ämnen att bryta ner "sockret".
Men det kommer inget socker, kroppen kräver att få något att bryta ner.
Vilket betyder att man kommer att kompensera och äta mer av annat, och det är det som inte är bra och kan göra dig fet.
Allt beror på vad man kompenserar med, men oftast blir det snabba kalorier.

Men givetvis är det rätt att man inte blir fet av artificiella sötningsmedel.

Personligen så tycker jag inte att det finns många sockerfria alternativ som smakar speciellt gott.
Av någon anledningen så är light julmust nått som jag inte skulle kunna plocka bort i en blind test.
Finns säkert par till men oftast känner man att smaken är fadd.

Enda sockerfria alternativet jag använder någorlunda ofta är sockerfria tyggummin och ibland halstabletter.

Så har jag förstått det rätt om light-drycker indirekt gör dig hungrig?
Är det inte isåfall bara att äta något fiberrikt efter att du druckit läsken?
Det behöver väll inte nödvändigtvis vara något onyttigt eller?
Citera
2016-12-26, 20:52
  #64
Medlem
Eftersom det är så sött kan det få en att börja få i sig en massa andra söta saker samt att colan är en sur dryck vilket betyder att det fräter på tänderna
Citera
2016-12-29, 11:41
  #65
Medlem
porrmaffians avatar
Nu är jag Coca-Cola hatare och skulle aldrig någonsin dricka varken vanlig Coca-Cola, Coca-Cola Light eller Coca-Cola Zero. Tacka vet jag en färskpressad apelsinjuice, ett glas iskall mjölk eller en kall starköl av bra tillverkning.
Citera
2017-02-26, 14:17
  #66
Medlem
_Dante_s avatar
Någon mer än jag som tycker den nya Coca-Cola Zero:n smakar avslagen jämfört med den gamla?
Citera
2017-03-06, 13:14
  #67
Avstängd
är det så svårt att dricka vatten.... folk nuförtiden asså
Citera
2017-03-13, 13:47
  #68
Medlem
JaffarDenGodes avatar
Om man är hen köper man då en vanlig cola då light är riktad till kvinnor och zero till män?
Citera
2017-03-14, 13:46
  #69
Avstängd
har för mig att cola zero är samma sak som cola light men marknadsfört till män med coola reklamer som för några år sedan spelades upp på tv.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback