Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2016-03-07, 20:53
  #85
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Goddagens!

Är det någon som vet om Vattenfall drogtestar folk som ej jobbar på Ringhals?
Mer specifikt, sommarjobbare som driftingenjörer i Trollhättan?

Mvh
Citera
2016-03-24, 12:56
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerapan
Tetra Pak
Kan bekräfta detta.
Citera
2016-05-31, 18:21
  #87
Medlem
Har jobbat på ett flertal myndigheter. Ingen drogtestar sin personal. Jobbar för närvarande privat som konsult men ingen kund har bett mig visa upp ett drogtest. :-)
Citera
2016-05-31, 18:23
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Goddagens!

Är det någon som vet om Vattenfall drogtestar folk som ej jobbar på Ringhals?
Mer specifikt, sommarjobbare som driftingenjörer i Trollhättan?

Mvh

Om någon personalare eller chef där läser din specifika fråga så kanske de börjar?
Citera
2016-06-06, 06:23
  #89
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuckofDeath
Om någon personalare eller chef där läser din specifika fråga så kanske de börjar?
De tar in så många sommarjobbare att det är svårt att rikta in det. Drogtestning är dyrt.

Hursomhaver så drogtestar de alla. Källa är företaget självt

Citat:
Ursprungligen postat av DuckofDeath
Har jobbat på ett flertal myndigheter. Ingen drogtestar sin personal. Jobbar för närvarande privat som konsult men ingen kund har bett mig visa upp ett drogtest. :-)
Nej myndigheter och kommunalt brukar vara safe som tumregel. Det finns såklart undantag som bekräftar regeln men ändå.

Mvh,
Mr.Livingstone
__________________
Senast redigerad av Mr.Livingstone 2016-06-06 kl. 06:27.
Citera
2017-01-18, 16:47
  #90
Avstängd
vet inte om det nämnts i tråden tidigare men samhall verkar inte ha några drogtester, har varit både trammad så jag nästan noddat och bränd som ett as utan att någon sagt något om något urinprov, vet även andra stonerkompisar som jobbat där i åratal som brukar ta en holk på rasten.
Citera
2022-06-01, 18:32
  #91
Medlem
DissociativePandas avatar
Vad tror ni om äldreomsorgsvården? Det är kommunen som äger boendet. Tanken är att inte bruka narkotika medans jag jobbar, utan jag har gjort en veckas självmedicinering som kan synnas upp till 30 dagar. MVH
Citera
2022-06-05, 10:50
  #92
Medlem
bogslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Vad tror ni om äldreomsorgsvården? Det är kommunen som äger boendet. Tanken är att inte bruka narkotika medans jag jobbar, utan jag har gjort en veckas självmedicinering som kan synnas upp till 30 dagar. MVH


Det är både och beroende på vilka kommuner som drogtestar. Vissa gör det, vissa inte alls och vissa endast vid misstanke, andra har det vid nyanställning och sen bara vid misstanke.

Jag tror majoriteten av kommuner inte kör slumpade tester. Deras budgetar är redan så extremt slimmade att denna kostnad blir för stor.

Du kan vara lugn, se bara till att inte knarka något mer för att va på den säkra sidan
Citera
2022-06-05, 10:53
  #93
Medlem
bogslayers avatar
Volvo
Infranord
LKAB
Hört att Svevia även kör det, något obekräftat dock.

Jag har blivit slumpmässigt testad som tjänsteman på LKAB och Infranord. Ärligt talat så verkar många stora industri/anläggningsföretag syssla med detta. Typ alla som sysslar med massa tunga maskiner och är av någorlunda storlek verkar köra drogtester.

Givetvis suger detta, enda gången man kan röka sig en feting är första veckan på sommarsemestern. Då blir det brajja som tusan, men sen får man hålla sig i 1 år till
Citera
2023-01-23, 17:38
  #94
Medlem
Grattis

Ni är på SVT idag:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...pa-nya-aventyr



Tycker det är bra att företag och skolor drogtestar så vi slipper er pundare på våra arbetsplatser.
Citera
2024-04-09, 16:04
  #95
Medlem
Extremeflys avatar
Någon som kan uppdatera listan lite, har ju gått ett tag sen TS postade
Citera
2024-04-16, 18:08
  #96
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogslayer
Volvo
Infranord
LKAB
Hört att Svevia även kör det, något obekräftat dock.

Jag har blivit slumpmässigt testad som tjänsteman på LKAB och Infranord. Ärligt talat så verkar många stora industri/anläggningsföretag syssla med detta. Typ alla som sysslar med massa tunga maskiner och är av någorlunda storlek verkar köra drogtester.

Givetvis suger detta, enda gången man kan röka sig en feting är första veckan på sommarsemestern. Då blir det brajja som tusan, men sen får man hålla sig i 1 år till

Här belyser du ju faktiskt en viktig sak. Även om företagen är ambitiösa med drogtestandet så finns det en lucka på vid sommarsemestern som man skulle behöva fylla. Jag anser att det inte bara ligger i företagets intresse att personalen är drogfri, utan staten borde ha ett större intresse av att värna om sin befolkning. Statliga obligatoriska drogtester för samtliga bör vi ha. Det skulle kosta, men vara värt det i längden.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback