2008-06-03, 23:39
Medlem
den nya trojanen SPBot@Mxt eller PSW Trojaner som de kallas? Jag har själv en antivirus program, Norten 360 men uppenbarligen fungerar den inte mot den trojanen. Skulle gärna vilja få råd om vilka antivirus program som jag kan ladda ner från nätet som tar bort det viruset från min dator för den är väldigt förstörande.
Citera
2008-06-03, 23:51
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-säkerhet -> Datoranvändning

/Mod
Citera
2008-06-04, 02:18
Bannlyst
Prova med Nod32, om inte det får bort skiten så vet jag faktiskt inte vad som gör...
Citera
2008-06-04, 06:55
Medlem
927s avatar
scanna datorn här
http://www.ewido.net/en/onlinescan/

tex symantec, kaspersky, bitdefender osv har inte samma namn på problemen så det är bättre om du skriver vilka filer som är problemet
Citera
2008-06-04, 09:41
Medlem
-SlemHelge-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irano_Afghan
den nya trojanen SPBot@Mxt eller PSW Trojaner som de kallas? Jag har själv en antivirus program, Norten 360 men uppenbarligen fungerar den inte mot den trojanen. Skulle gärna vilja få råd om vilka antivirus program som jag kan ladda ner från nätet som tar bort det viruset från min dator för den är väldigt förstörande.

Du kan alltid skicka ett exemplar av en smittad fil till din virusskyddsleverantör (Symantec i detta fall!)
Citera
2008-06-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Prova med Nod32, om inte det får bort skiten så vet jag faktiskt inte vad som gör...

Tar den bort Trojaner ganska enkelt?

Citat:
Ursprungligen postat av 927
scanna datorn här
http://www.ewido.net/en/onlinescan/

tex symantec, kaspersky, bitdefender osv har inte samma namn på problemen så det är bättre om du skriver vilka filer som är problemet

Tar den bort också svåra trojaner?
Citera
2008-06-04, 15:55
Medlem
927s avatar
ja men det finns ju ingen garanti att det kan ta bort ju de som du har, därför är det en fördel om du skriver vilka filer som är problemet.
vilket program säger att du har SPBot@Mxt eller PSW Trojaner?
Citera
2008-06-06, 20:08
Medlem
Ok nu är problemet fixat . Jag använde mig av programet AVG Antivirus som jag laddade ner från nätet. Ni skriver bara AVG på google så proppar sidan ut där ni laddar ner programmet.
Citera
2008-06-06, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irano_Afghan
Ok nu är problemet fixat . Jag använde mig av programet AVG Antivirus som jag laddade ner från nätet. Ni skriver bara AVG på google så proppar sidan ut där ni laddar ner programmet.

AVG är ett ypperligt gratisalternativ.

Skönt att det fixade sig.
Citera
2008-06-07, 08:44
Medlem
927s avatar
fast nya avg 8 är väl gamla avgantispyware 7.5
Citera
2009-07-20, 21:12
Bannlyst
OK hur säkert är det.

OK har kört NOD 32 ett bra tag har funkat utmärkt nu börjar dock stålarna tryta hur bra är AVG antivirus rent allmänt då . Surfar mest Youtube Badboll MSN samt en del andra forum. Tankar inga stora mängder nästan aldrig .. SKall testa ett tag. SKa köpa ny hårddisk ,, roligare än o lägga pengar på en antivirus licens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in