Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-10, 22:11
  #145
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Hahaha okej, näe du får dom inte. Men små söta toppiga är också fint.

Jo jag vet, eller ja... fint ibland kan jag väl tillägga. Men det finns inte så överdrivet mycket att ta i. Fast äsch, huvudsaken är väl att de i alla fall uppskattas av någon i alla fall, men ibland vill man ha större bröst för att se lite mer kvinnligare ut.
2008-06-10, 22:19
  #146
Avstängd
frivols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Jo jag vet, eller ja... fint ibland kan jag väl tillägga. Men det finns inte så överdrivet mycket att ta i. Fast äsch, huvudsaken är väl att de i alla fall uppskattas av någon i alla fall, men ibland vill man ha större bröst för att se lite mer kvinnligare ut.

Äsch, kvinnlighet sitter inte i titsen, det sitter i helheten. Har en kompis som har väldigt små och hon är väldigt petit, killarna flockas. Men jag förstår din tanke, kan dock känna mig vulgär typ, med så tydlig klyfta ibland.. haha. Vilket är löjligt då jag ändå har medelstora eller vad man ska säga.
2008-06-11, 13:01
  #147
Medlem
Big Ms avatar
Störst går först men de skall vara äkta.
2008-06-11, 15:11
  #148
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Äsch, kvinnlighet sitter inte i titsen, det sitter i helheten. Har en kompis som har väldigt små och hon är väldigt petit, killarna flockas. Men jag förstår din tanke, kan dock känna mig vulgär typ, med så tydlig klyfta ibland.. haha. Vilket är löjligt då jag ändå har medelstora eller vad man ska säga.
Det där är sjukt sant. Jag har varit med om just det där du pratar om ett flertal gånger, andra som suckar över att jag har sån "tur" för att jag är vad man kallar storbystad, när de själva kanske har A/B/C-kupa. Fast ärligt talat, om det inte vore för att jag skulle se så oproportionerlig ut med mindre bröst så skulle jag hellre ha det. Det blir betydligt lättare att hitta underkläder som passar, samt att man nog inte skulle känna sig så "vulgär" som du uttrycker det. Vissa dagar gör det väl inget att folk glor för att man är utrustad med bröst, men andra dagar kanske man inte har lust att bli utstirrad heller. Det blir liksom svårt att dölja sig när man är modell större upptill.
Hela den där "vulgär"-biten känner jag så väl igen, ibland skulle jag också vilja vara petite á la enåfemti med b-kupa. Stora bröst verkar på nåt vis signalera "hej-jag-vill-ligga-mest-hela-tiden-komåtamej", och riktigt så jävla kåt är jag inte hela tiden.
2008-06-11, 15:27
  #149
Medlem
Tolvans avatar
Jag var ute och gick med mina D-kupor instoppad i ett linne i Solna Centrum i helgen, det gör vi inte om. Har aldrig känt mig så billig som när varenda turk och somalier stirrade på mig. Jag saknar mina B-kupor som jag hade i högstadiet.
2008-06-11, 15:36
  #150
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag var ute och gick med mina D-kupor instoppad i ett linne i Solna Centrum i helgen, det gör vi inte om. Har aldrig känt mig så billig som när varenda turk och somalier stirrade på mig. Jag saknar mina B-kupor som jag hade i högstadiet.

De kollar iof på alla. Får sånna där "titta där kommer Clintan" blickar, det spelar ingen större roll hur du ser ut.
2008-06-11, 15:48
  #151
Medlem
Jensofswedens avatar
Stora är bra, gärna Dubbel-D om d nu finns, har inte så bra koll på storlekar, men stora bröst är nice
2008-06-11, 15:50
  #152
Medlem
ruby reds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
Det där är sjukt sant. Jag har varit med om just det där du pratar om ett flertal gånger, andra som suckar över att jag har sån "tur" för att jag är vad man kallar storbystad, när de själva kanske har A/B/C-kupa. Fast ärligt talat, om det inte vore för att jag skulle se så oproportionerlig ut med mindre bröst så skulle jag hellre ha det. Det blir betydligt lättare att hitta underkläder som passar, samt att man nog inte skulle känna sig så "vulgär" som du uttrycker det. Vissa dagar gör det väl inget att folk glor för att man är utrustad med bröst, men andra dagar kanske man inte har lust att bli utstirrad heller. Det blir liksom svårt att dölja sig när man är modell större upptill.
Hela den där "vulgär"-biten känner jag så väl igen, ibland skulle jag också vilja vara petite á la enåfemti med b-kupa. Stora bröst verkar på nåt vis signalera "hej-jag-vill-ligga-mest-hela-tiden-komåtamej", och riktigt så jävla kåt är jag inte hela tiden.


nej klaga inte på era stora bröst tro mig det är verkligen bättre att ha lite för stora (eller bara stora) mot att ha små som mig. Min kompis opererade sina för något år sedan (större) och hon säger att det är det bästa hon gjort.

man brukar alltid höra att tjejer med stora bröst har mer makt och jag tyckte det bara var larvigt, men det är fan sant. hon får till o med gratis mat nu haha :S (nu är det män som ger henne dessa förmåner inte kvinnor såklart)

men visst jag skulle inte vilja ses som ett objekt eller se ut som om "jag är kåt hela tiden" men det skulle ändå vara trevligare att killar såg en som en riktig kvinna än att man bara är söt flicka hela tiden, man känner sig som en tonåring hela tiden. Och jag är ändå ingen ful tjej utan många brukar just säga att ja ser bra ut o tursiter har till o med gått fram o sagt att jag har fint ansikte o så, men det här med bröst verkar vara extremt viktigt för killar, faktiskt så har jag märkt att många killar just förknippar bröst med kvinnlighet. och det är ju inte så konstigt egentligen, men det är ändå lite orättvist att någon som hade turen att födas med kanske C kupa ska på något sätt vara kvinnligare än mig :S egentligen så är det så mycket mer.

tänk er också att ni får bara komplimanger för era bröst och vi plattisar får höra "så skulle du kunna operera dig om någon betalade?" eller det bästa när en kille försöker vara snäll (tror han iaf) "Öh nämen det är bättre än ett par stora häninga iaf".
jamen vad trevligt jag är snyggare än en 90 årig tant . tycker ni alla med stora ska njuuuta skulle jag ha gjort i alla fall.
__________________
Senast redigerad av ruby red 2008-06-11 kl. 16:05.
2008-06-11, 15:51
  #153
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag var ute och gick med mina D-kupor instoppad i ett linne i Solna Centrum i helgen, det gör vi inte om. Har aldrig känt mig så billig som när varenda turk och somalier stirrade på mig. Jag saknar mina B-kupor som jag hade i högstadiet.

Så det finns alltså NÅN fördel med mina A-kupor?!
Who would have thought...
Jag ska genast sätta på mig ett pyttelitet linne o känna mig oslampig o oattraktiv.
=)
2008-06-11, 16:21
  #154
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruby red
man brukar alltid höra att tjejer med stora bröst har mer makt och jag tyckte det bara var larvigt, men det är fan sant.
/.../
men visst jag skulle inte vilja ses som ett objekt eller se ut som om "jag är kåt hela tiden" men det skulle ändå vara trevligare att killar såg en som en riktig kvinna än att man bara är söt flicka hela tiden, man känner sig som en tonåring hela tiden.
/.../
men det här med bröst verkar vara extremt viktigt för killar, faktiskt så har jag märkt att många killar just förknippar bröst med kvinnlighet. och det är ju inte så konstigt egentligen, men det är ändå lite orättvist att någon som hade turen att födas med kanske C kupa ska på något sätt vara kvinnligare än mig :S egentligen så är det så mycket mer.

tänk er också att ni får bara komplimanger för era bröst och vi plattisar får höra "så skulle du kunna operera dig om någon betalade?" eller det bästa när en kille försöker vara snäll (tror han iaf) "Öh nämen det är bättre än ett par stora häninga iaf".
jamen vad trevligt jag är snyggare än en 90 årig tant . tycker ni alla med stora ska njuuuta skulle jag ha gjort i alla fall.
Ja, jag är relativt nöjd med formen och storleken på mina i förhållande till resten av kroppen, även fast de nog skulle kunna vara liiite mindre. Så egentligen är det inte det. Men det finns aldrig några kläder som passar, och hittar man BH'ar som passar så kostar de i normala fall runt en femhundring, minst, och måste inhandlas i specialbutiker. Det störiga är egentligen andras reaktioner på brösten. Nu sitter de visserligen på mig och jag är van vid dem, men herregud, det är bara tuttar? Så jävla fascinerande kan det inte vara, tänker jag, men det är det tydligen.
Och det där med "makt", baksidan är ju att man ofta förväntas göra nånting i utbyte om någon skulle bjuda en på nåt, eller göra en en tjänst. Plus det faktum att jag varken behöver eller vill att nån ska göra mig dessa tjänster enkom för att jag är utrustad med jättepattar. Det känns bara jävligt larvigt och förlegat att bara bli förknippad med sina bröst i de situationerna. Det är väl alltid trevligt att få komplimanger, men när personen i fråga har näsan mellan mina tuttar så är det kanske inte lika trevligt längre.
Men visst, jag kan förstå att man som plattbröstad känner sig mindre kvinnlig, även om jag håller med frivol i att "kvinnligheten" (vad nu det är) inte sitter i kroppen. Lika lite som jag anser att "manlighet" sitter i hurpass stor kuk man har, FB-size eller inte.
2008-06-11, 18:21
  #155
Medlem
ruby reds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
Ja, jag är relativt nöjd med formen och storleken på mina i förhållande till resten av kroppen, även fast de nog skulle kunna vara liiite mindre. Så egentligen är det inte det. Men det finns aldrig några kläder som passar, och hittar man BH'ar som passar så kostar de i normala fall runt en femhundring, minst, och måste inhandlas i specialbutiker. Det störiga är egentligen andras reaktioner på brösten. Nu sitter de visserligen på mig och jag är van vid dem, men herregud, det är bara tuttar? Så jävla fascinerande kan det inte vara, tänker jag, men det är det tydligen.
Och det där med "makt", baksidan är ju att man ofta förväntas göra nånting i utbyte om någon skulle bjuda en på nåt, eller göra en en tjänst. Plus det faktum att jag varken behöver eller vill att nån ska göra mig dessa tjänster enkom för att jag är utrustad med jättepattar. Det känns bara jävligt larvigt och förlegat att bara bli förknippad med sina bröst i de situationerna. Det är väl alltid trevligt att få komplimanger, men när personen i fråga har näsan mellan mina tuttar så är det kanske inte lika trevligt längre.
Men visst, jag kan förstå att man som plattbröstad känner sig mindre kvinnlig, även om jag håller med frivol i att "kvinnligheten" (vad nu det är) inte sitter i kroppen. Lika lite som jag anser att "manlighet" sitter i hurpass stor kuk man har, FB-size eller inte.

min kompis blir alltid behandlad med respekt. precis som jag skrev, hon får saker gratis, får gå på först i bussen även fast hon stod nästan sist i kön, hon får ofta gratis taxiresor osv. har aldrig varit med om att någon haft näsan mellan hennes tuttar. jag har varit med många ggr när hon fått "förmåner" och dessa killar har hon aldrig gjort något med eller sett igen (o de nämnde inget om att hon måste ligga med dem :P). tex så fick hon gratis mat på någon himla pizzeria :P mannen stod bakom kassan o var inte ens i närheten av hennes bröst o han stirrade inte heller (fast såklart vet alla att en av anledningarna till denna VIP behandling var ju brösten) men jag skulle som sagt inte tacka nej till just detta, och allmänt att alla tycker att man är snyggast o kvinnligast Man ser till o med i denna tråd hur folk reagerar på små o stora bröst. var någon tjej innan mig som hade 75B o hade lagt upp bilder (nu hann inte jag se dessa) men hon fick kommentar som "shit tjeje kom till mig" o tydligen massa privat mess, en småbystad som mig fick kommentarre från tjejer som skrev att "allt är bra" men inte blir jag bombaderad med privat mess. Inte att jag skulle vilja bli det heller men det vore trevligt ändå att bli uppskattad ibland som ni blir Skulle hjälpa självförtroendet en del..
nu har min kompis visserligen inte haft dem hela sitt liv som du har haft (antar jag) så det kommer säkert komma händelser på vägen som hon kommer bli irriterad över. fast jag (även fast jag är platt) blev antastad när jag var på min joggingrunda bara någon vecka sedan. Då kom nån himla kille cyklande förbi o plötsligt så tog han bara tag på en av mina tuttar o sen cyklade vidare :S helt sjukt... så det du beskriver har alla tjejer egentligen problem med.

jag själv tycker absolut inte att kvinnlighet sitter i brösten..fast man vet ju att killar oftast tycker så tyvärr. Vore ändå skönt att ens kille inte skulle ha något att kunna klaga över
__________________
Senast redigerad av ruby red 2008-06-11 kl. 18:33.
2008-06-11, 18:41
  #156
Avstängd
frivols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
Det där är sjukt sant. Jag har varit med om just det där du pratar om ett flertal gånger, andra som suckar över att jag har sån "tur" för att jag är vad man kallar storbystad, när de själva kanske har A/B/C-kupa. Fast ärligt talat, om det inte vore för att jag skulle se så oproportionerlig ut med mindre bröst så skulle jag hellre ha det. Det blir betydligt lättare att hitta underkläder som passar, samt att man nog inte skulle känna sig så "vulgär" som du uttrycker det. Vissa dagar gör det väl inget att folk glor för att man är utrustad med bröst, men andra dagar kanske man inte har lust att bli utstirrad heller. Det blir liksom svårt att dölja sig när man är modell större upptill.
Hela den där "vulgär"-biten känner jag så väl igen, ibland skulle jag också vilja vara petite á la enåfemti med b-kupa. Stora bröst verkar på nåt vis signalera "hej-jag-vill-ligga-mest-hela-tiden-komåtamej", och riktigt så jävla kåt är jag inte hela tiden.

Japp, samma här. Det känns genant, i julas så hade jag en urringad klänning på julafton, min kusin som är ett par år yngre log glatt och sa menande "oj, vad fint, vilken klyfta" och jag tänkte bara, joo... just det. "Jag hade hellre velat ha klyfta än mina a-kupor", jaha tänkte jag, men du passar ju bra i din kropp. Av någon anledning blir det mer påtagligt när tjejer kommenterar.

Jag har ganska avslappnad stil och har sällan urringat och uppenbart visar upp dem, men när jag gjort det så får jag kommentarer. Mestadels från tjejkompisar med mindre bröst som känner sig okvinnliga, trots att dom i många fall har världens mest feminina kroppar. Därför hugger det i mitt hjärta, när otroligt fina tjejer inte inser sina fördelar och sin proportioneliga figur.

Invandrarkillar, speciellt yngre sådana har en viss förmåga att glo tills ögonen trillar ur. Men jag har ju inga megabomber så det är inte så extremt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback