2008-06-02, 14:41
Medlem
DXVs avatar
Tje!

Jag har tänkt att köpa en laptop (antagligen en Sony Vaio, har kikat på ett par olika modeller) snart men tänkte bara kolla med folk som kan att de inte lagt på en spärr som förhindrar en att formatera om OS:et för att installera Windows XP...Jag har stor datorvana men ingen som helst erfarenhet av laptops och jag har ingen lust att sitta på resursslukande vista med massa förinstallerade skitprogram från sony, kort och gott: Kan jag formatera om en nyköpt laptop och installera windows XP utan komplikationer?
Citera
2008-06-02, 15:30
Medlem
MrTambourineMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXV
Tje!

Jag har tänkt att köpa en laptop (antagligen en Sony Vaio, har kikat på ett par olika modeller) snart men tänkte bara kolla med folk som kan att de inte lagt på en spärr som förhindrar en att formatera om OS:et för att installera Windows XP...Jag har stor datorvana men ingen som helst erfarenhet av laptops och jag har ingen lust att sitta på resursslukande vista med massa förinstallerade skitprogram från sony, kort och gott: Kan jag formatera om en nyköpt laptop och installera windows XP utan komplikationer?
Det har fungerat för mig. Dock så hade jag vissa komplikationer under installationen. Det hängde sig i börjarn när drivrutiner och liknande läses in. Jag testade flera gånger med samma resultat.

Til slut gick jag in i bios och stängde av all hårdvara som gick vilket gjorde att installationen flöt på bra. Efteråt fick jag installera resterande drivrutiner manuellt. Jag vet dock inte om dessa komplikationer berodde på någon blockering i hårdvaran eller om det var något annat fel som spökade.
Citera
2008-06-02, 16:08
Medlem
kimdah2002s avatar
Kolla först på tillverkarens hemsida ifall det finns drivrutiner för XP till allt du behöver. Nätverk, video, ljud, trådlöst m.m. Finns det så är det inga problem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in