Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-08-12, 07:00
  #37
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Har du något exempel på magi som är totalt omöjligt utan övernaturlig hjälp?
Jag tittade lite på den länkade filmen, det såg ut som helt vanliga illusionist-trick.

Ja, försök du att luska ut hur ansiktsskiftarna gör, det har ingen annan lyckats med men du är ju så duktig så lös du den.
Citera
2018-08-12, 11:02
  #38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja, försök du att luska ut hur ansiktsskiftarna gör, det har ingen annan lyckats med men du är ju så duktig så lös du den.
Man ser ju tydligt hur de rycker till med kroppen/armen/huvudet när de rycker bort maskerna.
I några fall viftar de till och med med kläderna så man inte ser när de tar bort maskerna.
De är helt enkelt snabba. Noterade också att de alltid hade ena armen under kläderna...
Annars skulle jag vilja se dem byta mask när de står helt stilla och utan stora kläder där de kan dölja se borttagna maskerna. Jag såg ingen som som bytte från ingen mask till en mask, vilket tyder på att de bara rycker bort masker, de sätter inte dit någon mask, det tar för lång tid.

Vid 4.36, ser man ganska tydligt hur masken rycks ned av armen som är dold under kläderna.
Här är en bild där man ser att masken är på väg ned till höger in under kläderna:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=e...9#.W2_2QegzZPZ

Näst mask rycks bort på exakt samma sätt.
Citera
2018-08-12, 11:17
  #39
Avstängd
Trasigatrosors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeus
Har du haft någon "förmåga"?
...
Har du läst någonting från Lovecraft någon gång?
Då kanske du förstår vad jag menade.

Lovecraft är amatör,

Riktig magi kan du eller inte
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback