• 1
  • 2
2002-04-02, 17:22
Medlem
Är Kent Finell homosexuell?
Citera
2012-03-24, 20:28
Medlem
Inga Sörmans avatar
Från Wikipedia:

"1970-1973 ledde han tillsammans med Mona Krantz programmen Gomorron och Vardags. De blev bland annat kända för att de genomförde världens första direktsända samlag i radio."

Kan detta verkligen stämma? Någon som vet mer?
Citera
2013-08-27, 21:51
Medlem
HIV?

Kent Finell vårdas på sjukhus sedan i söndags.
Läkarna söker svar på vilken typ av lunginflammation som drabbat radiolegendaren.
– Han hålls isolerad eftersom man inte vet, säger vännen Jahn Backström.

https://www.youtube.com/watch?v=IoSekmp0qR8
Citera
2013-08-28, 11:29
Medlem
Kent Finell är död
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17366096.ab
Citat:
Radiojournalisten och programledaren Kent Finell är död.

Han avled på ett sjukhus i Stockholm efter sjukdom, enligt Sveriges Radio.

Finell blev 69 år
Citera
2013-08-28, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell-Britt
HIV?

Kent Finell vårdas på sjukhus sedan i söndags.
Läkarna söker svar på vilken typ av lunginflammation som drabbat radiolegendaren.
– Han hålls isolerad eftersom man inte vet, säger vännen Jahn Backström.

https://www.youtube.com/watch?v=IoSekmp0qR8
Aftonbladet är ärliga och berättar att de varit sambo i 30+ år.
För jävligt att man 2013 inte vågar säga det. Kan inte vara roligt att behöva smyga.

Är du en för övrigt frisk 69-åring läggs du inte in för lunginflammation. Att Finell skulle ha HIV har jag hört sedan 1990-talet. Om det är sant eller inte har jag ingen aning om
Citera
2013-08-28, 13:51
Medlem
plaskets avatar
Hade ingen aning om att han var bög. Jag som brukade lyssna på Kavalkad som barn.
Det var väl lika bra att han dog då, bögfan.
Jag känner mig lurad. Där gick man och nynnande på: Gamla fina låtar, gammaldags musik....
Så var han bög! Fy fan!

RIP, Kent
Citera
2013-08-28, 14:48
Medlem
Condottieris avatar
Bög eller ej, alltid tragiskt när en människa som man sedan barnsben sett och hört talas om via media går bort. Särskilt när det sker oväntat och i tidigaste laget...det påminner oss alla om vad som väntar, inget varar för evigt. Vila i frid, Kent.
Citera
2013-08-28, 16:18
Medlem
welcometorealitys avatar
Tragiskt att Radiolegenden och Mr Svensktoppen är borta nu , man minns han väl
Citera
2013-08-28, 16:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tragiskt att Radiolegenden och Mr Svensktoppen är borta nu , man minns han väl

För mig är Ulf Elfving Mr Svensktoppen. Han ledde programmet under den tid då det var värt att lyssna på det. Kent Finell tog över när det började bära utför. Kent Finell har jag alltid haft svårt för.

Vila i frid ändå.
Citera
2013-08-28, 16:40
Medlem
mickepickepös avatar
Bästa radiorösten i Sverige, trist att han dog.

Kavalkad lyssnade man jämnt på, Svensktoppen inte alls.
Citera
2013-08-28, 18:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
För mig är Ulf Elfving Mr Svensktoppen. Han ledde programmet under den tid då det var värt att lyssna på det. Kent Finell tog över när det började bära utför. Kent Finell har jag alltid haft svårt för.

Vila i frid ändå.

Du tänker väl på ditt favoritprogram upp till tretton ? Där Ulf Elfing fick höra Babbelsin gubbjävel

Kent Finell var ju en legend och Mr Svensktoppen punkt slut .
Citera
2013-08-28, 19:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Du tänker väl på ditt favoritprogram upp till tretton ? Där Ulf Elfing fick höra Babbelsin gubbjävel

Kent Finell var ju en legend och Mr Svensktoppen punkt slut .

Nej, jag tänker på Mr. Svensktoppen Ulf Elving. Han ledde Svensktoopen 1966 till 1973 under den epok där det var låtar värda att lyssna på. Den svenska schlagerns guldepok. Upp till tretton gjorde han till att börja med parallellt. Om man en gång har hört Svensktoppen i direktsändning med Ulf Elfving kan man aldrig uppskatta Kent Finell. Det är som med James Bond. Sean Connery är James Bond, alla övriga är kopior.

När Kent Finell övertog för ett kortare tag 1973 (han återkom sedan 1987 för en längre tid) började man mixtra med Svensktoppen. Då infördes en spärregel där ingen låt fick ligga längre än 10 veckor. Därefter tog dansbanden över och sedan var det inte värt att lyssna på.

Kent Finell är för mig en del av radarparet Finell/Krantz som var en form av "Gokväll" (fast på morgonen) i radio.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in