Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-19, 21:44
  #157
Medlem
Freders avatar
Half Life 1 var ett betydligt bättre spel. Under spelets gång kändes det som man var på väg någonstans då man rörde sig mot markytan, samt sökte upp forskarna för att komma till rätta med allt som ställts till med.

I Half Life 2 känns som man springer runt lite varstans utan mål, sedan finns det en story pålagd i efterhand.

Det enda sättet jag tror de kan göra Half Life 3 bra är om de gör det i open world format, samt lägger till quests som det ryktats om. Som det är nu känns världen de skapat mycket platt. I Half Life 1 så utspelade sig det mesta på Black Mesa och man kunde föreställa sig hur det var ett stort komplex. Så är det inte i Half Life 2, ingen kan t.ex. säga var Ravenholm ligger relativt till Nova Prospekt. Öppen värld och quests hade fått ordning på det.
Citera
2016-04-20, 09:40
  #158
Avstängd
DougLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
I Half Life 2 känns som man springer runt lite varstans utan mål, sedan finns det en story pålagd i efterhand.
Håller med om att det känns som ett "noobspel" när hela spelet är linjärt och t.ex om man hamnar i ett rum med låder man kan förstöra med gravity gun så betyder det att man får förstöra dem och hamnar man i ett rum med låder som inte kan förstöras så betyder det att man måste använda dem. Kan förstå att de gör så att man inte kan fastna i spelet men variation vore bättre t.ex man hamnar i ett rum med förstörbara låder men man kan fortfarande använda dem för att hitta föremål, vapen etc.
Citera
2016-04-23, 02:14
  #159
Medlem
Freders avatar
Jag har nu tittat på lite let's play av Black Mesa och inser varför Half Life 1 var bättre och varför Half Life 2 kändes fattigt. HL1 utspelade sig i ett enda stort komplex som var avskiljt från omvärlden genom att ligga ute i en öken. När experimentet gick fel så var du och några forskare de enda som kunde göra något åt det och fienden var inte övermäktig.

I HL2 är fienden övermäktig och det känns helt fel att Gordon Freeman springer runt ute i det fria och leker 1-mans commando.

Det vore bättre om de bara gör en film som avslutar half lifes story arc.
Citera
2016-04-24, 14:47
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Jag har nu tittat på lite let's play av Black Mesa och inser varför Half Life 1 var bättre och varför Half Life 2 kändes fattigt. HL1 utspelade sig i ett enda stort komplex som var avskiljt från omvärlden genom att ligga ute i en öken. När experimentet gick fel så var du och några forskare de enda som kunde göra något åt det och fienden var inte övermäktig.

I HL2 är fienden övermäktig och det känns helt fel att Gordon Freeman springer runt ute i det fria och leker 1-mans commando.

Det vore bättre om de bara gör en film som avslutar half lifes story arc.

Jag håller helt med i det du säger! Jag älskar hela storyn och spelet i Half Life 1. Jag funderar till och med på att spela om det spelet och varva det igen! Vad kan det ta att klara Half Life 1 om man bestämmer sig för att ägna en hel dag åt det spelet? Låter 12 timmar rimligt?
Citera
2016-04-24, 14:51
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Half Life 1 var ett betydligt bättre spel. Under spelets gång kändes det som man var på väg någonstans då man rörde sig mot markytan, samt sökte upp forskarna för att komma till rätta med allt som ställts till med.

I Half Life 2 känns som man springer runt lite varstans utan mål, sedan finns det en story pålagd i efterhand.

Det enda sättet jag tror de kan göra Half Life 3 bra är om de gör det i open world format, samt lägger till quests som det ryktats om. Som det är nu känns världen de skapat mycket platt. I Half Life 1 så utspelade sig det mesta på Black Mesa och man kunde föreställa sig hur det var ett stort komplex. Så är det inte i Half Life 2, ingen kan t.ex. säga var Ravenholm ligger relativt till Nova Prospekt. Öppen värld och quests hade fått ordning på det.

Back Mesa var ju helt megastort! Man kände alltid motivation till att ta sig vidare o ta sig ur denna enorma facilitet! Om de gör Half Life 3 med open World så kommer det blir relativt likt Fallout 3/New Vegas och Fallout 4 skulle jag tro...

Undra vilka systemkrav de kommer ställa på Half Life 3...
Citera
2016-04-27, 09:02
  #162
Avstängd
DougLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Jag har nu tittat på lite let's play av Black Mesa och inser varför Half Life 1 var bättre och varför Half Life 2 kändes fattigt. HL1 utspelade sig i ett enda stort komplex som var avskiljt från omvärlden genom att ligga ute i en öken. När experimentet gick fel så var du och några forskare de enda som kunde göra något åt det och fienden var inte övermäktig.

I HL2 är fienden övermäktig och det känns helt fel att Gordon Freeman springer runt ute i det fria och leker 1-mans commando.

Det vore bättre om de bara gör en film som avslutar half lifes story arc.
Fast kapitlet "Ravenholm" med gravity gun var en nyskapande idé och riktigt kul att spela igenom, synd att det också var det kortaste kapitlet i HL2.

Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Back Mesa var ju helt megastort! Man kände alltid motivation till att ta sig vidare o ta sig ur denna enorma facilitet! Om de gör Half Life 3 med open World så kommer det blir relativt likt Fallout 3/New Vegas och Fallout 4 skulle jag tro...
I Episode 2 så får man ju en bil med radar som pekar ut items medan man kör och då får man välja om man vill att hämta dessa items och jag hoppas att HL3 kommer köra på det konceptet och kanske lägga till sidoquests e.t.c.
__________________
Senast redigerad av DougLee 2016-04-27 kl. 09:08.
Citera
2016-04-27, 09:07
  #163
Medlem
Ge upp bara.. det kommer aldrig..
Citera
2016-04-27, 09:09
  #164
Avstängd
DougLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiZhy
Ge upp bara.. det kommer aldrig..
Inte på långt tag iaf med tanke på utbudet som Steam ger idag men nån dag så kommer försäljningarna sjunka.
Citera
2016-04-27, 09:20
  #165
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Inte på långt tag iaf med tanke på utbudet som Steam ger idag men nån dag så kommer försäljningarna sjunka.
Det är Valve som ligger bakom Half-Life.
Citera
2016-04-27, 10:54
  #166
Avstängd
DougLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Det är Valve som ligger bakom Half-Life.
"Valve is the creator of Steam, the pioneering game platform that distributes and manages thousands of games directly to a community of more than 65 million ..." - www.valvesoftware.com/
Citera
2016-04-27, 11:03
  #167
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiZhy
Ge upp bara.. det kommer aldrig..

Likadant när ettan hade funnits ute länge.
Citera
2016-11-30, 14:40
  #168
Medlem
Bazecoons avatar
Folk får ju för sig tycka vad de vill men har inte hört nån snacka in real life att Half-life 1 är bättre än tvåan på nått sätt mer att jag föredrar multiplayern på ettan rakt av.

Half-life 1 har gett mycket och inte bara en fantastiskt spel upplevelse i kampagn uppdragen utan en fantatisk grafik motor som har gett många fina uppföljare och mods. Uppdragen i half-life är verkligen något speciellt och spelet har en lagom svårighetsgrad kan jag tycka. Storyn är galant men är inte bästa half-life genom tiderna enligt mig. Där Kommer Opposing force bättre till, Mer spännande story och bättre action samt att man får axla en ganska mer intressant karkaktär.

Men att gå tillbaka till Half-life 1 och 2 så Tycker jag half-life 2 har mer att bjuda på än ettan. Bättre upplevelse med source grafik motorn och storyn är mer välgjord. Source grafikmotorn är en stor del av half-life 2 eftersom mycket är mer rörigt och mer realistisk än forna half-life 1. Vapenarsenalen i half-life 2 är evun där bättre där man adderade gravity gun som är väldigt varm i hjärtat för många. Sen till sist så tycker jag att half-life 2 är mer varierat i det mesta än vad half-life 1 kunde åstakomma med. I Half-life 2 har man mer delat upp fiender mer än vad man gjorde i ettan vilket gör att spelet är bättre på det mesta. Så för mig får dem gärna göra trean i liknade format som 2:an.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback