Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Gott, men borde det inte vara en schysstare debatt om du presenterade en mer allmänt accepterad teori om varför inte avel är ett fullgott argument för att homosexualitet är en alternativ sexualitet.
Och nu går vi in och tittar på ordet alternativ, dvs något utöver. Och då den biologiska normen gäller i dagens samhälle (för tillfället iaf), så blir just homosexualitet alternativt.
Men ge oss gärna din syn på det hela.
/mvh ikh
Ger gärna en anledning till min motvilja till att acceptera barnalstringen som ståndpunkt.
Låt oss anta att jag i snitt har haft sex var tredje dag under min tid som sexuellt utövande person. Då får vi 22 X 365 / 3 = ~2.677 samlag. Av dessa har fem varit i barnalstringssyfte. Rent tekniskt kan det vara så att det första "lyckades" så i teorin kan det vara så lite som en enda gång jag barnalstringssyftessexade. Men låt oss hålla oss till siffran 5 för enkelhetens skull. Då får vi ett barnalstringssex till nöjessex ratio på 1 / 535. Att bedöma totaliteten av min heteronormativa sexualitet utifrån barnalstringsmöjligheten blir då för mig ganska konstig. Javisst, jag har kunnat barnalstra, men barnalstringssex är för det mesta ett jäkla jobb och inget nöje. Antar att de flesta killar som har alstrat barn håller med mig här. Nöjet försvinner bland termometrar, dagräkningar och annat.
I korthet blir alltså mitt argument att barnalstrandet i det moderna samhället är en så försumbar del att det saknar relevans. Glöm inte heller hur många heterosexuella som i dag väljer bort att skaffa barn helt och hållet. På något sätt känns det som om de enligt din definition borde flyttas till alt.sex.
Kanske snarare att man borde döpa om forumen?
1. alt.sex. för de riktigt knepiga som nekrofili, autofili och annat riktigt "onormalt".
2. Nöjessex för alla andra mer vertagna läggningar mellan två eller flera vuxna människor. (Var är alla gruppsextrådar förresten?)
3. Barnproduktion & Medicinska sexfrågor.
Om jag har presenterat en "allmänt vedertagen" teori finner jag tveksamt, jag ger som vanligt bara mina fem lingon i frågan. Däremot anser jag att du inte heller har presenterat en vedertagen teori. Men nu har du i alla fall min åsikt om varför barnalstring är ett dåligt argument.
Edit/ Kanske "Vuxen människosex" skulle vara ett bra namn på tvåan.