Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2000-06-01, 16:31
  #1
Medlem
Det är min klara övertygelse att världen skulle bli mycket bättre om en del journalister försvann. De flesta journalister är antingen politiska virrhjärnor eller sensationslystna idioter som inte har någon som helst respekt för människors privat liv.
En bra journalist är en död journalist.

Håller ni med eller inte?
Citera
2000-06-02, 20:38
  #2
Medlem
Svartlistade journalister m.m.

Håller med!
Citera
2000-06-03, 16:22
  #3
Svartlistade journalister m.m.

Näe, en bra journalist är tvärtom en levande journalist som granskar och lyfter fram saker som andra medier tiger om.

Visst finns det mycket dåliga journalister i landet, men det gör det inom de flesta yrkesgrupper.

Men jag vill inte leva i ett land utan granskande medier - även ifall Sverige är ett ofta mycket fegt land när det gäller journalistiken (och mycket annat också för den delen).
Citera
2000-06-05, 19:36
  #4
Medlem
Svartlistade journalister m.m.

Den som inte gillar journalister är oftare en politisk virrhjärna än journalisten... är det någon här som är rädd för att bli granskad?
Citera
2000-06-06, 00:29
  #5
Medlem
Svartlistade journalister m.m.

Ja, jag tycker vi granskar alla som insisterar på att skicka sina brev i kuvert istället för som vykort, vad är det de försöker gömma? Sen kan vi ta alla som låser om sig på toaletten och alla som insisterar på att ha släckt i sovrummet när de har sex... klart misstänkta filurer.

Visst, det finns ett stort legitimt behov av en fri press som granskar makthavare och grupperingar men även det kan övergå i en sensationalism som hetsar mot grupper och individer endast för att fylla tidningsägarnas fickor. Det är på grund av denna sensationalism som jag har valt att bojkotta Aftonbladet och Expressen.
Citera
2000-06-07, 05:58
  #6
Medlem
Svartlistade journalister m.m.

jag håller mig till www.gronkoping.nu
mvh e.l.
Citera
2000-06-09, 23:13
  #7
Medlem
Svartlistade journalister m.m.

Ja, jag är nog enligt din definition en politisk virrhjärna, jag vill faktiskt inte bli granskad av media. Men jag har faktiskt inte så mycket emot politiskt grävande journalister så länge de inte har en allt för stark media koncern bakom sig, då har de istället blivit en egen statsmakt för att vara en granskare, ungefär som om politikerna skulle "journalisera" på journalisterna, om du(ni alla) förstår vad jag menar?
Citera
2000-06-21, 22:18
  #8
Medlem
Svartlistade journalister m.m.

Jag anser att journalistkåren är den lilla människans största svikare. Har NOLL i flrtroende för dom..

//Who watches
Citera
2000-08-13, 19:37
  #9
Svartlistade journalister m.m.

"En bra journalist är en död journalist"
... och det gäller föstås alla, utan undantag? Från kändisskvallrare, biltestare och musikrecensenter till grävare, politikergranskare och Flashbacks redaktörer...?
Citera
2000-09-05, 07:02
  #10
Svartlistade journalister m.m.

Redan balzac kallade en tidningsredaktion för tankens horhus.
Citera
2001-05-31, 13:33
  #11
Svartlistade journalister m.m.

På Aftonbladet värderas jornaliser som kan skapa sina egna nyheter högt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback