Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-14, 22:37
  #16069
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagno
Vice president
Lämnade själv

Tycker det där är intressant, jag har alltid antagit att om man går med i HA/Bandidos då är du är "for life" så att säga, men man kan alltså lämna när man vill? Eller är det för att han hade så hög status i organisationen? Eller befinner han sig på flykt från sin gamla organisation? Är det så att han bara fick gå pga sin höga status tycker jag det är märkligt eftersom han förmodligen sitter på väldigt mycket info som skulle vara dåligt om det kom ut så rimligtvis borde det vara enklare och ett säkrare alternativ att klippa honom. Men jag är väldigt novis inom MC-gäng också.
Citera
2016-08-15, 11:34
  #16070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Någon kanal visade något om honom. Om hur mycket cola han drog samt hur mycket cola (läsk) han drack. hehe.
Men att denna ej gjorde det mer. Mer än det minns jag inte direkt!
Är det den här artikeln kanske?
http://www.svd.se/banditernas-boss
Citera
2016-08-15, 17:23
  #16071
Medlem
Eddy ska ha försökt pressa en svensk familj boende i Serbien på pengar.
Detta var visst en för stor måltid
Citera
2016-08-17, 13:22
  #16072
Medlem
tjenaretjenares avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lig...et-om-sverige/ var H*ism*n med redan 2005?
Citera
2016-08-17, 17:09
  #16073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagno
Eddy ska ha försökt pressa en svensk familj boende i Serbien på pengar.
Detta var visst en för stor måltid
Eddy P?
Citera
2016-08-17, 21:34
  #16074
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Eddy P?
Yes
Citera
2016-08-18, 19:18
  #16075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Tycker det där är intressant, jag har alltid antagit att om man går med i HA/Bandidos då är du är "for life" så att säga, men man kan alltså lämna när man vill? Eller är det för att han hade så hög status i organisationen? Eller befinner han sig på flykt från sin gamla organisation? Är det så att han bara fick gå pga sin höga status tycker jag det är märkligt eftersom han förmodligen sitter på väldigt mycket info som skulle vara dåligt om det kom ut så rimligtvis borde det vara enklare och ett säkrare alternativ att klippa honom. Men jag är väldigt novis inom MC-gäng också.

Klart man får gå ur, dom flesta svenskar som har gått med har väl gått ur.
Men sen är väl inte det egentliga syftet att man ska gå med för att sedan gå ur efter några år. Hela poängen med 1%-klubbar är brödraskapet. Men idag har man väl gått ifrån det på många håll och det är mer en klubb för folk som vill ha en speciell image av olika anledningar.
Citera
2016-08-18, 21:49
  #16076
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Tycker det där är intressant, jag har alltid antagit att om man går med i HA/Bandidos då är du är "for life" så att säga, men man kan alltså lämna när man vill? Eller är det för att han hade så hög status i organisationen? Eller befinner han sig på flykt från sin gamla organisation? Är det så att han bara fick gå pga sin höga status tycker jag det är märkligt eftersom han förmodligen sitter på väldigt mycket info som skulle vara dåligt om det kom ut så rimligtvis borde det vara enklare och ett säkrare alternativ att klippa honom. Men jag är väldigt novis inom MC-gäng också.
Klubbarna vill knappast ha kvar någon som inte har motivation eller ork att fortsätta. Går någon ur så hade han inte varit bra att ha kvar i klubben ändå.
Citera
2016-08-19, 21:41
  #16077
Medlem
Citat:
Bandidos "bankir" Poul Joachim Hansen "Big Mac", 42, dödades under ett våldsamt slagsmål.
Nu har hans grav blivit skändad och polisen misstänker att någon försökte gräva upp liket.
– Gravstenen är vält men det ser inte ut som om man har tagit sig ner till kistan, säger Kenneth Støvhase vid polisen på Nordsjälland till tidningen BT.

Citat:
Poul "Big Mac" Hansen var en av de ledande figurerna i mc-gänget Bandidos i Danmark. Han fungerade som gängets bankir.
Enligt danska medieuppgifter försörjde han sig via socialbidrag men levde i en flott lyxvilla med utsikt över Öresund.

http://www.expressen.se/kvallsposten...-grav-skandad/
Citera
2016-08-19, 22:08
  #16078
Avstängd
Cougarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagno
Eddy ska ha försökt pressa en svensk familj boende i Serbien på pengar.
Detta var visst en för stor måltid


Tror inte att ex-Jugoslavien är redo för andras regler...
Citera
2016-08-19, 22:46
  #16079
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://<b>http://www.expressen.se/kv...v-skandad/</b>

Ynkligt att häda en avliden person, oavsett tillhörighet.
Citera
2016-08-24, 01:00
  #16080
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Klart man får gå ur, dom flesta svenskar som har gått med har väl gått ur.
Men sen är väl inte det egentliga syftet att man ska gå med för att sedan gå ur efter några år. Hela poängen med 1%-klubbar är brödraskapet. Men idag har man väl gått ifrån det på många håll och det är mer en klubb för folk som vill ha en speciell image av olika anledningar.

Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Klubbarna vill knappast ha kvar någon som inte har motivation eller ork att fortsätta. Går någon ur så hade han inte varit bra att ha kvar i klubben ändå.

Så teoriskt sett kan man gå med några år för att tjäna sig ett par hundra tuss skattefritt sen lämna? Låter ändå relativt lockande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback