Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-17, 20:46
  #15937
Medlem
droppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Var det killen som körde förbi och träffade allt utom de folket som var utanför lokalen. Köra moped eller vad det var och skjuta automatvapen är inte jätte lätt -(tror jag inte testat haha) .

Han blev jagad ner i ett dike? Sedan har det varit någon "politisk" uppgörelse ang det där. Var nog inte billigt det där.

Men ja han har haft tur och folk som prata för honom mest troligt och hjälpt honom. Vilken dåre.

Jupp, svårt att skjuta sen kasta skiten så turister hittar pistolen
Han blev lite prejad bara, synd på en så fin bil.
Citera
2016-05-19, 09:34
  #15938
Medlem
Citat:
Polisen gjorde under onsdagskvällen husrannsakan i Bandidos lokaler i Vänersborg.

Det hela började med att en person stoppades i en fordonskontroll. Mannen misstänktes vara drogpåverkad och greps misstänkt för rattfylleri.

I samband med det beslutade åklagare att polisen skulle göra husrannsakan där han bodde, vilket var i Bandidos lokaler i Öxnered i Vänersborgs kommun.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...idos-1.1364670
Citera
2016-05-19, 23:51
  #15939
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prof.Balthazar
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...idos-1.1364670
Det är när folk på MC klubbar ska arresteras då myndigheterna tar till överdrivna resursser. Det handlar om show, att bli poppis i media och säkra budget. Jag kanske har fel men onekligen verkar det vara på det sättet.
Citera
2016-05-20, 08:10
  #15940
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWasBornSixtySix
Det är när folk på MC klubbar ska arresteras då myndigheterna tar till överdrivna resursser. Det handlar om show, att bli poppis i media och säkra budget. Jag kanske har fel men onekligen verkar det vara på det sättet.

Sorry om jag missuppfattar dig nu, men menar du att myndigheter vill framstå som poppis osv när dom gör tillslag mm.?
Handlar nog mer om att störa verksamheten skulle jag tro?!
Citera
2016-05-21, 21:36
  #15941
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Sorry om jag missuppfattar dig nu, men menar du att myndigheter vill framstå som poppis osv när dom gör tillslag mm.?
Handlar nog mer om att störa verksamheten skulle jag tro?!

Det kan låta absurt men myndigheterna måste också slåss för sin budget.

Organiserad brottslighet får en hel del öronmärkta pengar och ska få det också, förstås. Tillslag mot mc-klubbar och "mc-krig" har alltid garanterat extra boost för tidningarna. Allmänna opinionen, politik och budget har ett samband som är uppenbart.

Skulle målet vara att enbart störa verksamheten skulle polisen kunna göra mycket mera för betydligt mindre resursser än dessa spektakulära inslag ala Hollywood.
Citera
2016-05-22, 12:48
  #15942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullcola
Sorry om jag missuppfattar dig nu, men menar du att myndigheter vill framstå som poppis osv när dom gör tillslag mm.?
Handlar nog mer om att störa verksamheten skulle jag tro?!
Klart de måste visa att de "gör något" åt mc-gängen med jämna mellanrum.
Att de sedan växer oavsett är det däremot tyst om.
Citera
2016-05-23, 09:18
  #15943
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Klart de måste visa att de "gör något" åt mc-gängen med jämna mellanrum.
Att de sedan växer oavsett är det däremot tyst om.

Citat:
Ursprungligen postat av IWasBornSixtySix
Det kan låta absurt men myndigheterna måste också slåss för sin budget.

Organiserad brottslighet får en hel del öronmärkta pengar och ska få det också, förstås. Tillslag mot mc-klubbar och "mc-krig" har alltid garanterat extra boost för tidningarna. Allmänna opinionen, politik och budget har ett samband som är uppenbart.

Skulle målet vara att enbart störa verksamheten skulle polisen kunna göra mycket mera för betydligt mindre resursser än dessa spektakulära inslag ala Hollywood.

Jag tänkte inte på det viset, självklart är det så det fungerar 👍
Pengar styr allt
Citera
2016-05-25, 19:07
  #15944
Medlem
Bankchef misstänks för brott kopplat till Bandidos

http://www.expressen.se/gt/bankchef-...till-bandidos/

Citat:
Den anhållne bankchefen ska ha varit extern firmatecknare i ett bolag i motorbranschen.

Bolaget drivs av en man i 40-årsåldern som synts i Bandidoskretsar i flera år och som ska vara nära vän med mc-gängets ledare Mehdi Seyyed.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...%A5l-1.1773996

Misstänks för grovt bedrägeri, medhjälp till grov bedrägeri och grovt näringspenningstvättsbrott.

Citat:
Den Bandidos-associerade 40-åringen drev fram tills nyligen ett HVB-hem för ensamkommande barn i Halland. Enligt myndigheterna var emellertid hans tillståndsansökan baserad på förfalskade handlingar.
Citera
2016-05-30, 17:27
  #15945
Medlem
Bilcity Superbike
Pelaro Bilfinans
Kevin eller Kaveh
Citera
2016-06-04, 22:25
  #15946
Medlem
Vikingablod76s avatar
Jonas är den svenske kungen. Han gör vad han vill. Jag har växt.upp med honom. Welcome.
Citera
2016-06-05, 14:16
  #15947
Medlem
En medlem är hittad död i sin cell Köpenhamn .
enl Af . En 24-årig Bandidosmedlem har hittat död i en cell där han satt häktad i danska Holbæk. Mannen var misstänkt för att ha deltagit i ett trippelmord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22946387.ab
Citera
2016-06-15, 13:44
  #15948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWasBornSixtySix
Det är synd att polisen är mera på mc än gatugängen. Fattar att mc är lättare att kartlägga och ger "snyggare" rubriker men som ett samhällsproblem är gatugängen så mycket värre än någonting annat vi har i Sverige.

Anhängare till någon underklubb menar du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback