Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-05-28, 21:52
  #1
Medlem
Tjenare!

Gymmade för första gången igår på länge och körde lite rygg, axlar och armar (ville testa lite, bli varm i kläderna). Nu dagen efter fick jag grov träningsverk i hela överkroppen, rygg, axlar, biceps och framförallt triceps, sjukt ont kan knappt böja armarna. Jag strechtade ganska bra efteråt men fick endå otrolig träningsverk. Nu vet jag att det är så ibörjan.

Ungefär hurlänge får jag räkna med riktig träningsverk? Jag vill gymma imorgon (torsdag) eftersom jag vilat idag men kan knappt röra mig nu, kommer verkligen inte kunna ta i imorgon.

Hur länge får jag räkna me detta? Ska man köra på endå? Eller vänta tills träningsverken lagt sig, sen köra igen och vänta så tillslut minskas avståndet Tacksam för svar!
Citera
2008-05-28, 22:01
  #2
Medlem
rooys avatar
Personligen tycker jag att det kan vara smart att börja med lite lugna helkroppspass en månad eller så i början för att kroppen ska komma igång.
Citera
2008-05-28, 22:04
  #3
Medlem
pokereves avatar
Kör ben och mage nästa pass och sen vilar du nästa dag. Då borde träningsvärken ha lagt sig lite.
Citera
2008-05-28, 22:11
  #4
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justdoit123
Jag strechtade ganska bra efteråt men fick endå otrolig träningsverk
Du kan inte strecha bort träningsvärk!
Citera
2008-05-28, 22:13
  #5
Medlem
pokereves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du kan inte strecha bort träningsvärk!
felpost
__________________
Senast redigerad av pokereve 2008-05-28 kl. 22:16. Anledning: felpost
Citera
2008-05-28, 22:20
  #6
Avstängd
THUG2s avatar
Kör ben. Annars kan man väl träna med träningsverk, om man värmer upp bra, och om musklerna fått vila tillräckligt. Om det inte är extrem träningsvärk på torsdag också så du knappt kan röra dig, då skulle jag vila.
Citera
2008-05-29, 08:11
  #7
Medlem
Tunemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justdoit123
Tjenare!

Gymmade för första gången igår på länge och körde lite rygg, axlar och armar (ville testa lite, bli varm i kläderna). Nu dagen efter fick jag grov träningsverk i hela överkroppen, rygg, axlar, biceps och framförallt triceps, sjukt ont kan knappt böja armarna. Jag strechtade ganska bra efteråt men fick endå otrolig träningsverk. Nu vet jag att det är så ibörjan.

Ungefär hurlänge får jag räkna med riktig träningsverk? Jag vill gymma imorgon (torsdag) eftersom jag vilat idag men kan knappt röra mig nu, kommer verkligen inte kunna ta i imorgon.

Hur länge får jag räkna me detta? Ska man köra på endå? Eller vänta tills träningsverken lagt sig, sen köra igen och vänta så tillslut minskas avståndet Tacksam för svar!

bättre att köra ben. Du vill ju inte vara en discogymmare eller hur?


Nej men OnT

Kör ben Idag och så kör du Överkropp på lördag eller nästa vecka eller något. Det är mitt tips.
Citera
2008-05-29, 16:11
  #8
Medlem
Körde ingenting idag, skall springa imorgon (fotbollsmatch, korpen dock) så jag tänkte ta det lite lugnt. På lördag tänkte jag gymma igen, då är det 4 dagar sen jag gymmade sist. Tänkte köra lite helkroppspass denna vecka och nästa för att få igång kroppen och bli av med träningsverk sakta men säkert.

Jag tänkte gymma på morgonen (runt kl 10). Ska man äta en rejäl frukost innan? Ungefär hur länge innan träning? Ska man sedan efter träning trycka i sig en rejäl lunch även fasst man inte är särskilt hungrig? Eller kan man vänta ett par timmar?

MVH
Citera
2008-05-29, 16:21
  #9
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justdoit123
Tjenare!

Gymmade för första gången igår på länge och körde lite rygg, axlar och armar (ville testa lite, bli varm i kläderna). Nu dagen efter fick jag grov träningsverk i hela överkroppen, rygg, axlar, biceps och framförallt triceps, sjukt ont kan knappt böja armarna. Jag strechtade ganska bra efteråt men fick endå otrolig träningsverk. Nu vet jag att det är så ibörjan.

Ungefär hurlänge får jag räkna med riktig träningsverk? Jag vill gymma imorgon (torsdag) eftersom jag vilat idag men kan knappt röra mig nu, kommer verkligen inte kunna ta i imorgon.

Hur länge får jag räkna me detta? Ska man köra på endå? Eller vänta tills träningsverken lagt sig, sen köra igen och vänta så tillslut minskas avståndet Tacksam för svar!
Du har inga planer på att kanske träna benen eller har du träningsvärk där också?
Citera
2008-05-29, 16:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justdoit123
Körde ingenting idag, skall springa imorgon (fotbollsmatch, korpen dock) så jag tänkte ta det lite lugnt. På lördag tänkte jag gymma igen, då är det 4 dagar sen jag gymmade sist. Tänkte köra lite helkroppspass denna vecka och nästa för att få igång kroppen och bli av med träningsverk sakta men säkert.

Jag tänkte gymma på morgonen (runt kl 10). Ska man äta en rejäl frukost innan? Ungefär hur länge innan träning? Ska man sedan efter träning trycka i sig en rejäl lunch även fasst man inte är särskilt hungrig? Eller kan man vänta ett par timmar?

MVH

Käka en frukost rik på kolhydrater, ett par timmar innan träningen.
Direkt efter träning bör du få i dig snabba kolhydrater. Kan vara t.ex. bananer eller mjölk, eller ännu bättre, en gainer. Några timmar efter detta bör du få i dig en bra måltid.
Citera
2008-05-29, 16:24
  #11
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justdoit123
Tjenare!

Gymmade för första gången igår på länge och körde lite rygg, axlar och armar (ville testa lite, bli varm i kläderna). Nu dagen efter fick jag grov träningsverk i hela överkroppen, rygg, axlar, biceps och framförallt triceps, sjukt ont kan knappt böja armarna. Jag strechtade ganska bra efteråt men fick endå otrolig träningsverk. Nu vet jag att det är så ibörjan.


Ungefär hurlänge får jag räkna med riktig träningsverk? Jag vill gymma imorgon (torsdag) eftersom jag vilat idag men kan knappt röra mig nu, kommer verkligen inte kunna ta i imorgon.

Hur länge får jag räkna me detta? Ska man köra på endå? Eller vänta tills träningsverken lagt sig, sen köra igen och vänta så tillslut minskas avståndet Tacksam för svar!

Jag brukar strunta i att jag har träningsvärk det försvinner ju ändå efter ett tag.
Citera
2008-05-29, 18:58
  #12
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asteak
Jag brukar strunta i att jag har träningsvärk det försvinner ju ändå efter ett tag.
Ja att kroppen inte har återhämtat sig skiter du i. Även CNS måste hinna återhämta sig också. Fast med lite träningsvärk kan man allt träna tycker jag
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback