Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-31, 19:34
  #5305
Medlem
BallaKlavas avatar
Denna måste man ju testa. McBean var ingen höjdare har jag för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Som vegan måste man väl ändå förstå att oavsett vad man äter där så stöttar man även deras köttindustri? Tycker det kan vara beundransvärt i många fall att vara vegan, men varför så sabba det med att käka på donken?

Man stöttar även potatishandlarna, vetemjölsbaronerna och salladskartellerna. För att inte tala om tomatkonglomeratet.

Enda sättet att vara säker på att man inte stödjer saker man inte gillar är ju att bo ute i skogen och odla allt själv. Den lokala ica-handlaren kanske är pedofil osv osv. Så det orkar ju ingen normal människa.
Citera
2017-12-31, 20:38
  #5306
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Menar du att du specialbeställer 4 st kött (= 4 * 45 g)?
Låter svårt att äta...

Här specialbeställer jag inte.
På de flesta McDonalds i världen finns dubbel big Mac väldigt promoted på menyn. Och är en standardbeställning för de flesta.

Mer nötkött i förhållande till sött bröd är precis det de flesta vill ha i en burgare.

Ni i Sverige borde självklart beställa dubbel Big Mac oftare så den standardiseras på menyn.

Men ni kanske alla är araber som hellre äter sockerrikt bröd än magert nötkött?
Citera
2017-12-31, 22:56
  #5307
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Här specialbeställer jag inte.
På de flesta McDonalds i världen finns dubbel big Mac väldigt promoted på menyn. Och är en standardbeställning för de flesta.

Menar du den så kallade "megamenyn"? Vilket består av två stycken Big Mac, mellan läsk och mellan pommes frites.
Citera
2018-01-01, 00:55
  #5308
Medlem
Studsbolls avatar
Donken har generellt sett ganska smaklös och trist mat och i Sverige är det ofta en värmestuga åt tiggare och våldsbenägna ligister. Utomlands går jag ibland dit om jag har brått och inte är bekant med restaurangerna i närområdet; det är lika trist som i Sverige, men man vet vad man får och slipper obehagliga överraskningar och magsjuka,
Citera
2018-01-01, 01:00
  #5309
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Denna måste man ju testa. McBean var ingen höjdare har jag för mig.



Man stöttar även potatishandlarna, vetemjölsbaronerna och salladskartellerna. För att inte tala om tomatkonglomeratet.

Enda sättet att vara säker på att man inte stödjer saker man inte gillar är ju att bo ute i skogen och odla allt själv. Den lokala ica-handlaren kanske är pedofil osv osv. Så det orkar ju ingen normal människa.

Ha! Fast då kan man ju köpa det från andra tillverkare/leverantörer Men jo, I guess... Lite märkligt är det dock. Gott nytt år
Citera
2018-01-01, 06:47
  #5310
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Menar du den så kallade "megamenyn"? Vilket består av två stycken Big Mac, mellan läsk och mellan pommes frites.

Nej.
En dubbelbigmac har 4 skivor kött och 3 skivor bröd.
Citera
2018-01-01, 09:11
  #5311
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Nej.
En dubbelbigmac har 4 skivor kött och 3 skivor bröd.

Men det är väl knappast en standardbeställning för de flesta?

Tydligen ska man kunna köpa Double Big Mac i Australien, Kanada, Kina, Egypten, Japan, Irland, Malaysia (periodvis bara), Turkiet, Singapore, Pakistan, Sydkorea och Thailand. Det är också möjligt att beställa den i vissa amerikanska stater (och det är ungefär samma sak i Kanada, man kan inte köpa den överallt där). Alltså är Double Big Mac knappast väldigt promoted på de flesta McDonalds i hela världen.
Citera
2018-01-01, 10:42
  #5312
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Innehåller mjölk från däggdjur alfa-gal?
Ja. Av de 300 som är allergiska i Sverige kan en del dricka mjölk. Jag kan inte.
Citera
2018-01-01, 12:55
  #5313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Som vegan måste man väl ändå förstå att oavsett vad man äter där så stöttar man även deras köttindustri? Tycker det kan vara beundransvärt i många fall att vara vegan, men varför så sabba det med att käka på donken?

Menar du att McDonalds dödar djur om man äter sallad i deras restauranger? Det låter inte särskilt ekonomiskt.
Citera
2018-01-02, 06:42
  #5314
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Men det är väl knappast en standardbeställning för de flesta?

Tydligen ska man kunna köpa Double Big Mac i Australien, Kanada, Kina, Egypten, Japan, Irland, Malaysia (periodvis bara), Turkiet, Singapore, Pakistan, Sydkorea och Thailand. Det är också möjligt att beställa den i vissa amerikanska stater (och det är ungefär samma sak i Kanada, man kan inte köpa den överallt där). Alltså är Double Big Mac knappast väldigt promoted på de flesta McDonalds i hela världen.

Nej.
Du kan beställa dubbelbigmac på alla McDonalds.
Var inte så förbannat feg att du bara vågar beställa exakt de alternativ som visas på stora skärmar rakt framför din näsa.
Du kan beställa en cheeseburgare med 10 köttbitar, eller en supersize cup med bigmacdressing.
Citera
2018-01-02, 08:15
  #5315
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Nej.
Du kan beställa dubbelbigmac på alla McDonalds.
Var inte så förbannat feg att du bara vågar beställa exakt de alternativ som visas på stora skärmar rakt framför din näsa.
Du kan beställa en cheeseburgare med 10 köttbitar, eller en supersize cup med bigmacdressing.
Ja, och det går att beställa en Egg McMuffin klockan 16.20 också men det innebär inte att du kommer att få detta serverat. Misstänker att det är helt upp till enskild franchisetagare om dom vill erbjuda något utanför menyerna.
Citera
2018-01-02, 08:59
  #5316
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Nej.
Du kan beställa dubbelbigmac på alla McDonalds.
Var inte så förbannat feg att du bara vågar beställa exakt de alternativ som visas på stora skärmar rakt framför din näsa.
Du kan beställa en cheeseburgare med 10 köttbitar, eller en supersize cup med bigmacdressing.

Jag är inte det minsta feg. Jag är medveten om att det går att göra specialbeställningar. Men det handlade inte om specialbeställningar. Det var du som hävdade att Double Big Mac promotas på skyltar på nästan varenda McDonalds världen över, vilket inte verkar stämma överhuvudtaget. Visst, det finns tydligen på menyn på en del McDonalds. Men knappast majoriteten av alla McDonalds världen över. Så var har du fått den uppgiften ifrån?

Du påstod även att en Double Big Mac är en standardbeställning för de flesta, vilket jag också är skeptisk till. Källa på det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback