Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-15, 04:23
  #2713
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Håller med! Vore jäkligt intressant alltså. Är köttet så jäkla dåligt att de behöver addera aromer för att få det att smaka något? Inte bra...

Jag kan gå i god för att köttet håller jäkligt bra kvalitet, långt mycket bättre än BK och framför allt Max.

Det där med aromerna kan jag däremot inte svara på. Att det står naturliga aromer borde dock utesluta glutamat bortsett från den obefintliga mängd som är naturligt bundet i allt kött. Maila McSvar så lär du få ett bättre svar.

El Maco kommer i mitten av augusti någonstans för den som undrade...

Edit: Dubbelpost, jag vet...
Citera
2012-07-15, 08:38
  #2714
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snacks
Jag kan gå i god för att köttet håller jäkligt bra kvalitet, långt mycket bättre än BK och framför allt Max.

Det där med aromerna kan jag däremot inte svara på. Att det står naturliga aromer borde dock utesluta glutamat bortsett från den obefintliga mängd som är naturligt bundet i allt kött. Maila McSvar så lär du få ett bättre svar.

El Maco kommer i mitten av augusti någonstans för den som undrade...

Edit: Dubbelpost, jag vet...

Kan du redogöra för skillnaderna i kvalitet?
Citera
2012-07-15, 10:53
  #2715
Medlem
sister.fockas avatar
Nu är jag så långt från ett McDonald's-fan som man kan komma, har inte ätit där på sju år och spyr nästan när jag går förbi en restaurang (i alla fall när de ligger inomhus i gallerior). Men jag kom att tänka på en sak igår, som jag undrat sen jag var barn. Är det någon som vet vad deras kexbägare är gjord av? Jag har aldrig kunnat äta den och min gissning är typ... cellulosa eller något. Bägaren är ju en perfekt kombo mellan torr, segt och smaklöst så jag är tacksam för svar om någon har ett!
__________________
Senast redigerad av sister.focka 2012-07-15 kl. 10:55.
Citera
2012-07-15, 13:13
  #2716
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Kan du redogöra för skillnaderna i kvalitet?
100% nötkött i mcds kött. Max kött påminner om de billiga varianter man kan hitta på willys. Jag är inte tillräckligt insatt i de andra kedjornas råvaror för att komma med "hard fact", men om du beställer in ett kött från mcd och jämför med ett från max ock bk så märker du skillnaden. Brukade festa en del med en RC från max och även denne kunde inte förneka att max låg en bit efter när det kom till råvarorna.

Sen kan man givetvis tycka bättre/sämre om tillbehören, såserna, bröden etc.
Citera
2012-07-15, 13:30
  #2717
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snacks
100% nötkött i mcds kött. Max kött påminner om de billiga varianter man kan hitta på willys. Jag är inte tillräckligt insatt i de andra kedjornas råvaror för att komma med "hard fact", men om du beställer in ett kött från mcd och jämför med ett från max ock bk så märker du skillnaden. Brukade festa en del med en RC från max och även denne kunde inte förneka att max låg en bit efter när det kom till råvarorna.

Sen kan man givetvis tycka bättre/sämre om tillbehören, såserna, bröden etc.

Varför blandar du in Burger King när du skriver om Max? BK har också 100% nötkött i burgarna.
Citera
2012-07-15, 13:42
  #2718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Varför blandar du in Burger King när du skriver om Max? BK har också 100% nötkött i burgarna.

Tror att det är mer senor och sånt i BKs kött. Så både Mcd och BK har 100% nötkött, men McDs är av högre kvalitet.
Citera
2012-07-15, 14:31
  #2719
Medlem
sluggerbanans avatar
Svensk McDonalds vägrades späda ut läskeblasken med kranvatten - kräver 700 000 i skadestånd för förlorad inkomst (jo det ÄR sant)

http://www.nyteknik.se/nyheter/article3503804.ece
Citera
2012-07-15, 17:24
  #2720
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Svensk McDonalds vägrades späda ut läskeblasken med kranvatten - kräver 700 000 i skadestånd för förlorad inkomst (jo det ÄR sant)

http://www.nyteknik.se/nyheter/article3503804.ece
Dom har ju fått det i skadestånd sen vill deras försäkringsbolag ha
Citera
2012-07-15, 20:28
  #2721
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinnilsson403
Tror att det är mer senor och sånt i BKs kött. Så både Mcd och BK har 100% nötkött, men McDs är av högre kvalitet.

Japp, det är bara att jämföra kötten så märker man det.
Citera
2012-07-15, 20:36
  #2722
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Svensk McDonalds vägrades späda ut läskeblasken med kranvatten - kräver 700 000 i skadestånd för förlorad inkomst (jo det ÄR sant)

http://www.nyteknik.se/nyheter/article3503804.ece

Vad har McDonalds med detta att göra egentligen? Sen om du tycker det är konstigt att läsken blandas med vatten så fungerar drickaautomater så. Färdigt 'colakoncentrat' blandas med vatten. Det är inte precis så att det är vanlig cola som man späder ut för att tjäna pengar på det. Idiot.
Citera
2012-07-16, 01:24
  #2723
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Varför blandar du in Burger King när du skriver om Max? BK har också 100% nötkött i burgarna.

Det har snackats om olika klassificeringar på köttet (klass 1 resp 2) tidigare i tråden men tror inte det finns källor på det så får väl helt enkelt hänvisa till personliga upplevelser när det gäller bk gentemot mcd. Möjligt att olika tillagningsmetoder samt att bk försteker och förvarar i UHC påverkar slutresultatet med.

Beställ in enbart ett qp-kött på mcd och jämför med motsvarande på bk och avgör själv.

Att max kött smakar som typ scans snabburgare kan nog de flesta hålla med om...
Citera
2012-07-16, 11:46
  #2724
Medlem
sluggerbanans avatar
Det blir bara bättre...

"Flera anställda var sjuka av parasiten vilket även det ledde till ökade kostnader"

Dags att börja ta lunchen 'ute' kanske
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback