Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-09-03, 14:49
  #13
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Samtidigt såg jag Nina i TV4 vid något tillfälle och där var hon rejält påverkad
av mediciner. Depression. Då kanske livet har vänt för henne igen..

Kanske var det just scenfrånvaro som triggade någon form av existentiell kris.
Citera
2018-03-19, 03:24
  #14
Medlem
Abnormals avatar
Jag skakar liv i denna tråd men stannar på tv-spåret: nu verkar klippet vara helt väck, men förut fanns det en video på YouTube där ett ungt Cardigans framför någon tidig singel i svensk tv, och när applåderna lagt sig får Nina (med blommor i håret) en märklig komplimang av den aningen åldrade programledaren. Minns någon annan detta, eller har jag drömt alltihop? Lär vara omkring 1994 någon gång.
Citera
2021-08-28, 23:03
  #15
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Spelningssiffrorna på Spotify på de mest populära The Cardigans-låtarna.

"Lovefool" (1996) - Över 295 miljoner streams.

"My Favourite Game" (1998) - Över 93 miljoner streams.

"Erase/Rewind" (1998) - Över 55 miljoner streams.

"Carnival" (1995) - Nästan 16 miljoner streams.

"You're The Storm" (2003) - Över 9 miljoner streams.

Det är stor skillnad i miljoner streams här. Många highlights i den här topplistan.
Citera
2022-08-06, 19:36
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Det fascinerande är att bandet officiellt inte har brutit upp.

Så där är det med en jävla massa band. En majoritet skulle jag säga. De är "aktiva" trots att de inte gjort ett skit på 10–15 år (ibland längre).

Med idrottare är det lite enklare att sätta punkt eftersom den fysiska kapaciteten alltsom oftast faller nerför ett stup i sena 30-årsåldern (om inte så i 40-årsåldern).

Med artister är det lite mer ambivalent och många försöker väl mjölka industrin så länge de bara kan.
Citera
2022-08-06, 19:38
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Spelningssiffrorna på Spotify på de mest populära The Cardigans-låtarna.

"Lovefool" (1996) - Över 295 miljoner streams.

"My Favourite Game" (1998) - Över 93 miljoner streams.

"Erase/Rewind" (1998) - Över 55 miljoner streams.

"Carnival" (1995) - Nästan 16 miljoner streams.

"You're The Storm" (2003) - Över 9 miljoner streams.

Det är stor skillnad i miljoner streams här. Många highlights i den här topplistan.

Intressant att de trots allt är ett 90-talsband, för de känns nästan inte som ett 90-talsband, utan mer som ett menlöst 00-talsband.
Citera
2022-08-06, 19:48
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Samtidigt såg jag Nina i TV4 vid något tillfälle och där var hon rejält påverkad
av mediciner. Depression. Då kanske livet har vänt för henne igen..

Kanske var det just scenfrånvaro som triggade någon form av existentiell kris.

Nina var alltid lite weird, fast på ett jävligt normalt och tråkigt sätt. Cardigans var alltid ett mjukisband som (ibland) skrev väldigt catchiga pop-melodier. Deras bästa album är väl Emmerdale. Men sen när de slog igenom så ville Nina vara "tuff" och "häftig" rockstjärna och försökte spela Allan Ballan, vilket bara var pinsamt. Nina Persson är ingen jävla rockstjärna. Fast det kanske inte bara var Ninas fel, tydligen så spelade Peter Svensson och Magnus Svenningsson i olika hårdrocksband (lol) innan de bildade Cardigans.

Folk har till stor del glömt bort det idag, men Cardigans var det arketypiskt gulliga "vi är stora i Japan, och spelar gladlynt tuggumipop"-bandet.
Citera
2022-08-06, 20:22
  #19
Medlem
sist jag såg Nina i nåt sammanhang såg hon betydligt friskare ut än på många år, betydligt rundare om kinderna, inte den avmagrade heroin-chic-utstrålningen hon hade förr
Citera
2022-10-01, 06:07
  #20
Medlem
(FB) Nina Persson?

https://www.instagram.com/theninapersson/
__________________
Senast redigerad av Deloso 2022-10-01 kl. 06:09.
Citera
2023-02-01, 23:21
  #21
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Det fascinerande är att bandet officiellt inte har brutit upp. Det är i år tio år sedan deras senaste album. Kanske det är dags snart att bandet sätter ton? Såg videon My Favourite Game ikväll och kom att tänka på Cardigans.

Jag tycker också det är lite intressant att The Cardigans fortfarande spelar live trots att det inte kommit ett nytt album på 18 år.

Kommer det då någon ny Cardigans-musik? Verkar inte så, Nina sa så här i en intervju för några år sen.

Citat:
In an interview to promote the tour, Persson stated, "There won’t be any more Cardigans records, I’m pretty sure. But we’ll keep doing little tours and shows as long as it’s fun, as long as we can do it well and feel that it’s something that’s current to us."
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback