Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-27, 15:19
  #1
Medlem
Bobby briggss avatar
Jag har använt sökfunktionen och kikat lite på google men inte hittat nått särskilt tillfredställande svar.
Jag undrar hur jag får datorn till att använda svenska tangentbordsuppsättningen för det bytas till amerikanska inställningar lite titt som tätt. Det jag såg i gammla trådar var att det inte funkade med svenska på en engelska XP och jag är ganska säker på att jag använder engelska XP men just nu fungerar ju allt som det ska så det borde jag finnas nått sätt att få manicken till att förstå att den alltid ska prata svenska. Eller?
Citera
2008-05-27, 15:52
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Kontrollpanelen - Nationella alternativ - inmatningsspråk

(vad det nu kan heta på engelska :-)
Citera
2008-05-27, 16:08
  #3
Medlem
Bobby briggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Kontrollpanelen - Nationella alternativ - inmatningsspråk

(vad det nu kan heta på engelska :-)

Jag kanske borde ha skrivit att jag redan testat detta.... Allting står inställt på svenska men bialnd byter datorn av sig själv. Den byter till engelska ganska frekvent och då får man byta tillbaka till svenska i språkfältet. Hade dock varit grymt om man inte hade behövt göra det hela tiden.
Citera
2008-05-27, 16:12
  #4
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby briggs
Jag kanske borde ha skrivit att jag redan testat detta.... Allting står inställt på svenska men bialnd byter datorn av sig själv. Den byter till engelska ganska frekvent och då får man byta tillbaka till svenska i språkfältet. Hade dock varit grymt om man inte hade behövt göra det hela tiden.
Ta bort engelska som inmatningsspråk helt, om du inte har behov av engelsk tangentbordslayout. Högerklicka på språkfältet -> Settings -> Markera English -> Remove.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback