• 1
  • 2
2008-05-25, 13:48
Medlem
http://www.myspace.com/derazedbonecrusher
Citera
2008-05-25, 13:56
Medlem
Yes! Riktig death, jag förväntade mej de numera så förbannat uttjatade metalcore/gbg sound som alla kallar death metal.

Låter dock lite som att gitarrerna är inspelade direkt in i data/porta med typ POD eller ZOOM, ngt du kanske vet ngt om?

Men överlag va de helt klart bra!
Citera
2008-05-25, 15:19
Medlem
antpns avatar
Jag hade också väntat mig något metalcoreskräp, det här var ju hyfsat bra faktiskt! Trummorna var inte speciellt imponerande, de hörs knappt och de lät rätt sopigt. Överlag ganska bra!
Citera
2008-05-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antpn
Jag hade också väntat mig något metalcoreskräp, det här var ju hyfsat bra faktiskt! Trummorna var inte speciellt imponerande, de hörs knappt och de lät rätt sopigt. Överlag ganska bra!

Hehe, det är jag som den kassa trummisen. Inspelningen var totalt misslyckad och borde gjorts mycket bättre, men vi var dumhuvuden och skrev inte färdigt låtarna innan vi gick in i studion, därav är det mycket otajt.
Citera
2008-05-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Yes! Riktig death, jag förväntade mej de numera så förbannat uttjatade metalcore/gbg sound som alla kallar death metal.

Låter dock lite som att gitarrerna är inspelade direkt in i data/porta med typ POD eller ZOOM, ngt du kanske vet ngt om?

Men överlag va de helt klart bra!

Ja det börjar verkligen bli riktigt uttjatat.
Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte, spelade bara in
trummorna, ursäkta allt det otajta
Citera
2008-05-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derazed
Ja det börjar verkligen bli riktigt uttjatat.
Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte, spelade bara in
trummorna, ursäkta allt det otajta

Tyckte inte det var ngt större fel på trummorna, lyssnade iofs bara i lurar. Men otajt/oslipat har sin charm enligt mej.
Citera
2008-05-25, 18:12
Medlem
Naikons avatar
tycker det lät ganska bra, vet inte varför, det bara gjorde det
Citera
2008-05-25, 19:12
Medlem
antpns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derazed
Hehe, det är jag som den kassa trummisen. Inspelningen var totalt misslyckad och borde gjorts mycket bättre, men vi var dumhuvuden och skrev inte färdigt låtarna innan vi gick in i studion, därav är det mycket otajt.

Du kanske missförstod mig, jag tycker bara pukorna har en dålig klang och de är dåligt mixade. Tekniken hörde jag inte så mycket fel på (hörde visserligen inte så mycket av det alls).
Citera
2008-05-25, 20:38
Medlem
Krackshots avatar
Högre trummor, mer blasts!

Annars var det fanimig bra för att vara "amatör" så att säga. Skönt ljud i gurorna och bra röst.
Citera
2008-05-25, 21:09
Medlem
Rätt cool blandning av svensk och amerikansk döds! Bra ös, groove och riffs och hög headbangingfaktor. Bli nu inte för tekniska och meckiga som många band i den här genren blir bara. Skriv bra låtar istället! KEEP IT RAW!
Senast redigerad av JonnyBoy 2008-05-25 kl. 21:12.
Citera
2008-05-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBoy
Rätt cool blandning av svensk och amerikansk döds! Bra ös, groove och riffs och hög headbangingfaktor. Bli nu inte för tekniska och meckiga som många band i den här genren blir bara. Skriv bra låtar istället! KEEP IT RAW!

Fan vad kul att höra!
Vi ska allt fortsätta på det vi började med
Citera
2008-05-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antpn
Du kanske missförstod mig, jag tycker bara pukorna har en dålig klang och de är dåligt mixade. Tekniken hörde jag inte så mycket fel på (hörde visserligen inte så mycket av det alls).

Jo, du har rätt, trummorna är en aning låga!
Tråkigt värre..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in