Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-05-24, 12:51
  #1
Medlem
Råkar ha en liten investering sedan 2001 och på så vis har jag fått en del ägande i www.Beoutdoor.se och undrar om ni har någon åsikt om bolaget? Vore roligt att höra åsikter om deras jättebutik i Slagsta Strand då jag inte har haft möjligheten att vara där.

Är ni negativa/positiva skriv, är väldigt nyfiken.

Mvh
Citera
2008-05-24, 13:00
  #2
Medlem
cammos avatar
Har varit där 3 gånger. Fin butik, stora lokaler.

Båtförsäljningen och fiskeprylarna täcker 80% av butiken, resten är lite kläder, atv:s, mopeder, båtar, tält.

Största problemet är väl att Slagsta Strand köpcentrum fortfarande är helt öde, finns en butik till som säljer El-modpeder, i övrigt är det en spökstad.

Butiken kanske kan överleva eftersom dom riktar in sig till en viss målgrupp.

Jag gissar att den är nedlagd inom 12 månader.
Citera
2008-05-25, 14:27
  #3
Medlem
Kadeks avatar
Händer att jag åker förbi BeOutdoor, helt öde därute. Aldrig vart inne i butiken dock.

Hört lite mindre trevliga rykten om Berras som involverar män med västar och motorcyklar.
Citera
2008-05-30, 11:01
  #4
Medlem
sparv3ns avatar
Väldigt bra webshop. Snabba leveranser, billigt, stort sortiment. Vet många som bestället därifrån.


*bump btw*
Citera
2008-06-01, 02:18
  #5
Medlem
deathdontmisss avatar
helt okej butik, har stort potencial och de är ändå en del kunder, jag har tidigare jobbat inom företaget och dom har flyttat flera av sina bästa säljare dit, och fiskekunder är välldigt trogna sin butik normalt sett, dock ligger det ju lite dåligt till
Citera
2008-06-01, 18:55
  #6
Medlem
Tackar för bra kommentarer. Blandad kompott helt enkelt. Får lägga undan investeringen och vänta några år till för att se vad det blir av det hela.
Citera
2008-06-23, 00:09
  #7
Medlem
jagkallasantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathdontmiss
helt okej butik, har stort potencial och de är ändå en del kunder, jag har tidigare jobbat inom företaget och dom har flyttat flera av sina bästa säljare dit, och fiskekunder är välldigt trogna sin butik normalt sett, dock ligger det ju lite dåligt till



tror det e fan 19 tunnelbane stationer från stan, sjukt överdrivet långt..
bättre på valla, kommer stänga inom 2 år där ute
Citera
2009-03-15, 22:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Har varit där 3 gånger. Fin butik, stora lokaler.

Båtförsäljningen och fiskeprylarna täcker 80% av butiken, resten är lite kläder, atv:s, mopeder, båtar, tält.

Största problemet är väl att Slagsta Strand köpcentrum fortfarande är helt öde, finns en butik till som säljer El-modpeder, i övrigt är det en spökstad.

Butiken kanske kan överleva eftersom dom riktar in sig till en viss målgrupp.

Jag gissar att den är nedlagd inom 12 månader.
Jepp, nu är det slut...."flyttrea".
Citera
2009-03-15, 22:25
  #9
Medlem
Citrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Jepp, nu är det slut...."flyttrea".

Fast de öppnar ju sin nya butik i botkyrka, det blev antagligen för dyrt när deras gratisår tog slut. Så de börjar väll bara om. Kommer inte finnas kvar om några år, iaf om Berra själv ska hjälpa till å driva företaget, så som han drev Berras sportfiske fungerar inte i längden...
Citera
2009-03-16, 15:23
  #10
Medlem
Kadeks avatar
Har vart i butiken två gånger under förra sommaren/hösten. Helt öde varuhus, nästan läskigt att vara därinne. Enda grannen var ett moppeföretag och en mäklare. Butiken var skitstor och oordningen var total, kunde Berra inte anställa en butiksplanerare? Kolla på ett spö och ville ställa en fråga till en försäljare men såg inte en käft, gick dock runt folk och det var osäkert om de jobbade där. Inga kläder eller märken som sade att de jobbade där, fick gå genom hela affären för att fråga en anställd och fick som väntat ett dåligt svar. Anställer man folk till en sådan stor butik kan man väl se till att folk har uniformer eller dylikt. Tappade tillslut intresset och nöjde mig med polska skitwobblers. De är ju generalagent för det polska skitföretaget Jaxxon, hur faen kan de sälja dylik smörja? Kassa krokar och undermålig kvalitet, men man fick väl vad man betalade för.

Skulle ge företaget en andra chans och beställa lite online, de hade bra priser och ett bra utbud men märkte att de tog 50 spänn för att packa ner paketet som innehöll drag och tafsar för 300 spänn, fy fan vilket rån!

Citral: Utveckla
Citera
2009-03-16, 15:49
  #11
Medlem
Citrals avatar
Menar du på hur han drev butiken?

Han köpte inte in många varor utan betalade för dem när de blev sålda. (Dock sket han i att betala ibland) Han beställde in groteska mängder prylar och lagret var ibland helt överfyllt med saker han inte kunde bli av med, leverantörerna hade något avtal med dem att de skulle sälja det inom ett år eller något sådant annars skulle han vara tvungen att betala. Skulderna växte allt eftersom och det slutade bla med en mångmiljon skuld till en av Sveriges ledande leverantörer. Detta görs tydligen fortfarande hos beoutdoor dock enbart med deras större varorna som båtarna.

När konkursen var nära så kom fishit in i bilden och köpte Berras, de lyckades få tag i lokalen i Slagsta och fick hela första årshyran gratis, de skrev kontrakt på 3 år har jag för mig och andra året skulle de endast betala halva årshyran.

Nu byter de lokal, varför vet jag inte och har inte hört något om det heller. Det kom plötsligt, bara sådär kom det upp att de flyttar...
När de öppnade butiken sa de att de hade kollat på Cabelas och Bass Pro shop i USA och att de drog in miljoner varje år, detta skulle bli Sveriges version. Visst, hade nog fungerat om det bodde några till miljoner människor i stockholm...

Jag säger att de kommer även vara tvungna att stänga den butiken också. Dåligt läge samt lägre intresse från folket än de hade väntat sig kommer sätta sina spår...

Har bara varit där två gånger. Helt öde i butikerna och dålig service. Sen var det en väktare där varje gång, varför en sån ska gå där inne och inte göra någonting fattar jag inte. Är ju inte direkt billigt att hyra in en sån.

Edit: En annan rolig detalj är att de har REA väldigt ofta, vilket bara tyder på ren desperation.
__________________
Senast redigerad av Citral 2009-03-16 kl. 15:54.
Citera
2009-03-16, 17:31
  #12
Medlem
Kadeks avatar
Inget fel i att satsa stort som man gjort, men då får man göra det bra. Alla förstår att en sådan stor butik i ett öde industriområde går åt helvete. Hur det går för de andra butikerna i Stockholm och i Västerås vet jag ej.

Men de har bra marknadsföring på internet, deras sida kommer upp när man googlar på spön och drag, annonser i pressen kör de ganska hårt med också. De kanske har mycket postorder men vem vilken firma tar betalt för att packa ihop ett paket?

Allt verkar tyda på hybris och dålig planering från Berras sida.

Kan du hinta om vilken leverantör som avses? Skicka PM om du inte vill skriva i tråden.

VD:en heter Gustaf Johan Gunnar Rolander, VD eller styrelseldamot för 10 företag.

Fishit Outdoor Products AB
http://www.allabolag.se/5565883385

Går inte så bra för moderbolaget
http://www.allabolag.se/5565837571
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback