2011-01-21, 13:53
Medlem
Embas avatar
Mycket kul att se Stani idag! Han malde ner Monfils. Fy fan det är en fröjd för belöningssystemet att se han lira när backhanden sitter till 100%..

Minst lika kul att se Peter Lundgren mysa på läktaren!
Citera
2011-01-23, 11:44
Medlem
Skönt att tennisens baksida äntligen uppmärksammas (syftar på utredningen av Filippo Volandris uppenbara läggmatch i ST Petersburg förra året). Italienarna har ju som bekant en förkärlek för brott mot regelverket i det här avseendet. Hoppas att detta får rejäla konsekvenser så att det kanske avskräcker spelare som funderar i samma banor. En granskning av vissa ryska tennisspelare hade också varit på sin plats.
Citera
2011-01-23, 20:46
Bannlyst
Det finns en möjlighet att Federer får respass mot Wawrinka.Därför de har haft samma tränare och Wawrinka är så säker i grundslagen och har rakbladsprecision som federer.Det som ändå kan vara till fördel för Federer är stora matcers erfarenhet och att Wawinka i vissa lägen viker ner sig och inte tror påsitt spel.Men det kanske Lundgren har hjälpt han med.Återstår o se..
Citera
2011-01-27, 07:47
Medlem
Castlevanias avatar
Jaha, då lägger en av de stora under 00-talet racket på hyllan. Det handlar om Justine Henin. Det beror på en armbågsskada som hon dragits med sen Wimbledon. Väldigt trist att en av de stora försvinner från touren. Henin har förgyllt tennisen med en tekniskt fulländad enhandsbackhand av sällan skådat slag. Hon har visat att kvickhet och finess slår storlek och kraft. Hon gav oss en intressant rivalitet mellan henne och Clijsters. Hon var damernas svar på Nadal på grus. Den okrönte grusdrottningen som vann Franska Öppna inte mindre än 4 gånger. Mellan 2003 - 2007 dominerade hon inte bara grusbanorna. Hon tog över efter Serena Williams. Dessvärre satte skador stop för karriären. Faktum är att hon inte lyckades nåt vidare efter comebacken. Hon var långt ifrån lika framgångsrik som Clijsters som gjorde samma resa. Trist som sagt. Fäller en tår av nostalgi och konstaterar att ännu en av de stora lagt av. Det ser tunt ut på damsidan efter Clijsters.

http://www.eurosport.se/tennis/justi...45/story.shtml
Citera
2011-01-27, 07:51
Bannlyst
Spelare som Wozniacki Williams Clijsters Sharapova Ivanovic Jankovic Zvonareva Li Na nog m. fl. är säkert egentligen i normala fall väldigt bra spelare med jättebra meriter men man kan fråga säg helt klart vad som hänt med alla forna storstjärnor och förutspådda sådana, tycker jag?
Citera
2011-01-27, 08:10
Medlem
Castlevanias avatar
Det finns spelare som inte uppnår sin fulla potential. Så är det inom alla idrotter. Tittar vi på fakta så har det inte kommit fram nån riktig mega storspelare efter Serena Williams - Justine Henin. Clijsters är däruppe och nosar men kommer inte komma upp i samma antal titlar som storheter som Graaf, Navratilova mfl. Hon kommer inte gå till historien som en av de 5 största. Variationsspelare har också blivit en bristvara. Nu är det 1.80 i storlek och slagkraft som en häst sparkar som gäller. Finliret prioriteras bort. Det var längesen damtouren var så här förutsägbar och tråkig.
Citera
2011-01-27, 08:10
Bannlyst
Saknar Mario Ancic, (snygg) och talangfull kroat. Safin är den enda 80-talisten tror jag som garanterat har lagt av. Ancic är ju den yngsta spelaren på touren som tagit ett långt uppehåll, mötte ju Federer minst 3-4 ggr i Grand Slams.
Citera
2011-01-27, 08:17
Medlem
Castlevanias avatar
Jag håller med dig kukukukusjkin. Mario "Super Mario" Ancic är/var en trevlig spelartyp. Om inte annat för att han är så fruktansvärt lik Karate Kid. Som om det vore självaste Daniel San på banan

Dessvärre har han varit väldigt skadedrabbad. Tänk att han var rankad så högt som nummer 7 på rankingen. Nu ligger han väl rankad strax under 500. Surt sa räven
Citera
2011-01-27, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jag håller med dig kukukukusjkin. Mario "Super Mario" Ancic är/var en trevlig spelartyp. Om inte annat för att han är så fruktansvärt lik Karate Kid. Som om det vore självaste Daniel San på banan

Dessvärre har han varit väldigt skadedrabbad. Tänk att han var rankad så högt som nummer 7 på rankingen. Nu ligger han väl rankad strax under 500. Surt sa räven

Vet inte ens om han kommer tillbaks har jag läst fast han är ju tillräckligt ung fortfarande förmodligen, har haft nån inflammation som även Federer haft har jag läst, kanske det var bihåleinflammation. Han och Cilic är väl främst kroatiens framtid. Förresten är alla kroaternas största stjärnor är riktigt långa är nämnvärt, och hårtslående serveess-spelare.
Citera
2011-01-27, 08:37
Medlem
Castlevanias avatar
Vet att Ancic haft körtelfeber för några år sen. Därefter vet jag inte vilka skador han dragits med. Men uppenbarligen är han för skadedrabbad för en comeback. Det ser tunt ut bakom Cilic. Veteranen Ljubicic ligger faktiskt rankad på platsen efter Cilic! Men Ljubbe kommer succesivt tappa på rankingen.

En annan veteran som lägger racket på hyllan. Nicolas Lapentti. Jag kommer ihåg hans run i AO 1999. Han fick stryk av Enqvist i semin.

http://www.daviscup.com/en/news/arti...etirement.aspx
Citera
2011-01-27, 08:43
Medlem
Castlevanias avatar
Vet inte om han varit uppe på tapeten, men en annan som lagt av är Dominik Hrbaty. Slovak som spelade trevlig tennis. Vann 6 titlar och hans största seger får väl anses den mot Federer 2004. Han och schweizaren är för övrigt goda vänner.

http://www.dn.se/sport/dominik-hrbat...r-med-tennisen
Citera
2011-01-27, 08:44
Bannlyst
Luis Horna, Peruanen har jag läst är en annan 80talist som slutat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in