2026-05-03, 19:00
Medlem
Inte så spänannde, nej. Han höll uppe zerven ok, men annars var det som väntat. Så mycket som faller i bitar i hans spel när han inte har självförtroendet. Faktiskt en motiverad ursäkt i tacktalet, även om den kanske tvingades fram av Sinner som i sin on-court-interview påpekade att Zverev inte hade sin bästa dag.
Citera
2026-05-05, 12:57
Medlem
30-åriga Rebecca Peterson, med skalper mot såväl Sabalenka som Rybakina i bagaget, gör comeback idag i Kalmars ITF mot Rikke De Koenig från Holland, rankad runt 980 i världen. Hon har fått ett wild card till turneringen. Koenig är väl ingen fantastisk värdemätare, men man kan ju lugnt konstatera att takterna från fornstora dagar inte sitter intakta om hon går på en mina här.

15-åriga Grace Bernstein, som anses vara en av Sveriges största löften i modern tid och tränas av självaste Magnus Norman, har likaså hon fått ett wild card till Kalmar-turneringen. Bernstein ställs imorgon mot den danska 20-åringen Munk Mortensen i den 1:a rundan, rankad 690 i världen.

14-åriga Emina Honic har kvalat in i huvudturneringen efter en skalp mot finska 25-årigen Venla Ahti i den andra kvalomgången som rejäl underdog på pappret.
Senast redigerad av kretinsky7 2026-05-05 kl. 13:56.
Citera
2026-05-05, 14:36
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
30-åriga Rebecca Peterson, med skalper mot såväl Sabalenka som Rybakina i bagaget, gör comeback idag i Kalmars ITF mot Rikke De Koenig från Holland, rankad runt 980 i världen. Hon har fått ett wild card till turneringen. Koenig är väl ingen fantastisk värdemätare, men man kan ju lugnt konstatera att takterna från fornstora dagar inte sitter intakta om hon går på en mina här.

15-åriga Grace Bernstein, som anses vara en av Sveriges största löften i modern tid och tränas av självaste Magnus Norman, har likaså hon fått ett wild card till Kalmar-turneringen. Bernstein ställs imorgon mot den danska 20-åringen Munk Mortensen i den 1:a rundan, rankad 690 i världen.

14-åriga Emina Honic har kvalat in i huvudturneringen efter en skalp mot finska 25-årigen Venla Ahti i den andra kvalomgången som rejäl underdog på pappret.

Grace Bernstein, det låter som judiska rötter?

Rebecca Peterson lär väl aldrig bli topp-100 igen, men kul att hon är frisk och motiverad åtminstone…

Idag börjar ju Roms ATP/WTA1000 turnering - vad är oddsen på att Jannik Sinner vinner ännu en turnering??

Mer öppet i damturneringen - kanske dax för Iga att vinna en turnering igen?
Citera
2026-05-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Grace Bernstein, det låter som judiska rötter?

Rebecca Peterson lär väl aldrig bli topp-100 igen, men kul att hon är frisk och motiverad åtminstone…

Är det relevant huruvida hon är judinna eller inte? Men visst, förmodligen är hon det. Peterson avfärdade Koning med 2-1 i set i comebacken och är klar för andra omgången i Kalmar. Jag såg inte matchen, men att tappa set mot en spelare rankad runt 1000 i världen är inte helt förhoppningsgivande för framtiden.
Senast redigerad av kretinsky7 2026-05-05 kl. 16:48.
Citera
2026-05-07, 11:52
Medlem
GretaForPresidents avatar
.
By the way, diggar verkligen Lili Taggers enhandsbackhand!
Påminner den om Stefan Edbergs?
Citera
2026-05-08, 20:10
Medlem
skogsburkans avatar
Djokovic ryker mot en Prizmic.
Citera
2026-05-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Djokovic ryker mot en Prizmic.

Ganska väntat faktiskt, han har ju varit skadad och det är aldrig lätt att komma tillbaka fräsch från skada dessutom på hans sämsta underlag.
Citera
2026-05-08, 22:23
Medlem
Kul att se Karolina Pliskova spela bra tennis igen, hon är verkligen på väg tillbaka till topp 100, redan 130 nu bara några månader efter comebacken.
Citera
2026-05-08, 22:30
Medlem
Storanglarens avatar
Jag minns att jag såg på SVT play för några år sedan någon serie om två ungar som skulle bli världsstjärnor i tennis och som var uppbackade av någon hysterisk morsa som var övertygad om att ungarna skulle bli stjärnspelare och betalade någon dyr tennisskola i USA.
Minns inte vad de hette men de hade icke-svenskt efternamn och en av sönerna hette Lancelot. Vad hände med dessa? De borde väl vara tillräckligt stora nu för att ha fått en bra karriär eller? Som ni märker har jag noll koll på sport och tennis men just denna serie minns jag.
Citera
2026-05-09, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Jag minns att jag såg på SVT play för några år sedan någon serie om två ungar som skulle bli världsstjärnor i tennis och som var uppbackade av någon hysterisk morsa som var övertygad om att ungarna skulle bli stjärnspelare och betalade någon dyr tennisskola i USA.
Minns inte vad de hette men de hade icke-svenskt efternamn och en av sönerna hette Lancelot. Vad hände med dessa? De borde väl vara tillräckligt stora nu för att ha fått en bra karriär eller? Som ni märker har jag noll koll på sport och tennis men just denna serie minns jag.

Ingen aning och har aldrig hört talas om någon sådan serie med någon hysterisk morska som var övertygad om något eller någon son som heter Lancelot eller någon dyr tennisskola i USA eller någon son med icke-svenskt efternamn och jag har följt tennis sen 2002. Vet inte vad du rabblar om för fem öre så med andra ord finns varken det ena eller det andra som du pratar om. Om det nu funnits en serie med en hysterisk morsa och tennisbarn så verkar det som att det helt enkelt blev noll nada och inget av det hela så som du märker tror jag det du skrivit om är 100% fiktivt eller så har jag missat allt inom tennis i 24 år. Jag kanske legat under en sten utan att ha märkt det och därför missat en hysterisk morsa.
Citera
2026-05-09, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Den serie du tänker på är troligen dokumentärserien "Framtidens stjärnor" som visades på SVT och SVT Play.Om serien: Dokumentärserien följde flera unga elitidrottare och deras familjer som satsar allt för att nå världseliten.I serien medverkade bland annat bröderna Lancelot/Camelot Carnello, som satsade hårt på tennis.
Senast redigerad av Sjelvklart 2026-05-09 kl. 05:32.
Citera
2026-05-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Den serie du tänker på är troligen dokumentärserien "Framtidens stjärnor" som visades på SVT och SVT Play.Om serien: Dokumentärserien följde flera unga elitidrottare och deras familjer som satsar allt för att nå världseliten.I serien medverkade bland annat bröderna Lancelot/Camelot Carnello, som satsade hårt på tennis.

Så det finns alltså en serie med en hysterisk morsa. För övrigt är Camelot Carnello 14 år gammal och rankad runt 1900 som junior just nu. Lancelot Carnello är 25 och har inte gjort någonting efter sin juniortid där han var som högst rankad 220. Lancelot lade ner sin karriär omedelbart när hans juniortid tog slut. Camelot har valt att spela för USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in