Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-23, 00:39
  #31141
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag tror inte han ens tittar på tennis, lika troligt som att Serena sitter bänkad med popcorn och tittar på en stönande Sabalenka.

Schweizare som han är lär han säkert glott en hel del på alpint under säsongen.

Roger umgås en hel del med Marco Odermatt så rätt tänkt där Alpint är ju en smalare sport internationellt men i Schweiz är Odermatt numera nästan lika stor som Federer vart. Odermatt kan bli en av tidernas största alpina stjärnor. Väldigt sympatisk och jordnära kille. Precis som Roger alltså.
Citera
2023-03-23, 00:53
  #31142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Roger umgås en hel del med Marco Odermatt så rätt tänkt där Alpint är ju en smalare sport internationellt men i Schweiz är Odermatt numera nästan lika stor som Federer vart. Odermatt kan bli en av tidernas största alpina stjärnor. Väldigt sympatisk och jordnära kille. Precis som Roger alltså.

Skulle inte vilja påstå att Roger är sympatisk, snarare extremt ödmjuk och gentlemannamässig.

Ja Schweiz vann ju dessutom medaljligan under VM, fanns ju all anledning för honom att sitta bänkad då, eller om han till och med var på plats.

Såg förövrigt en gammal match med Hingis häromdagen på youtube, från Kloster, den tävlingen måste ju haft den bästa vyn någonsin?
Citera
2023-03-23, 20:58
  #31143
Medlem
Sista tio åren har jag knappt sett en damtennis-match. Nån som aktivt följer? Finns några sevärda spelare i er mening som lirar varierat?
Citera
2023-03-23, 23:33
  #31144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OxenSthlm
Sista tio åren har jag knappt sett en damtennis-match. Nån som aktivt följer? Finns några sevärda spelare i er mening som lirar varierat?

Det känns inte som det finns "utrymme" att spela varierat i dagens snabba tennis. Finns det ens någon herrspelare som ger sig på det? Jag antar att du menar varierat genom att blanda upp baslinjespel med att gå fram på nät osv och inte defensiva slicar.

Svar nej, den bastanta tunisiskan hade skönt spel för drygt ett år sedan men nu verkar hon vara puts väck.

Annars är Sabalenka underhållande att titta på, friskt vågat spel med viss självironi på banan.
Citera
2023-03-29, 19:18
  #31145
Medlem
ingetbranicks avatar
Davis Cup fortsätter inte förrän i september för svensk del, men lottningen är klar:

Citat:
Tuff DC-lottning för Sverige

I dag lottades slutspelet till Davis Cup i Malaga. Sverige lottades med den regerande mästaren Kanada, Italien och Chile, en väldigt tuff grupp.

Sverige kommer att spela sina matcher i Bologna. Dessa matcher kommer att spelas 12-17 september och ettan och tvåan i gruppen kommer att gå vidare till finalmatcherna i Malaga 21-26 november.

Finalspelet kommer att bestämmas efter gruppspelet i september.
(SVT Text)
Citera
2023-04-01, 13:19
  #31146
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OxenSthlm
Sista tio åren har jag knappt sett en damtennis-match. Nån som aktivt följer? Finns några sevärda spelare i er mening som lirar varierat?

Jag gillade Ashleigh Barty. Lite mer variation och tanke i hennes spel. Påminde väl lite om Martina Hingis på det sättet. Tyvärr så slutade hon ju för ett år sedan ungefär, alldeles för tidigt.
Citera
2023-04-03, 10:11
  #31147
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag vet inte om det redan nämnts i matchtråden, men USA slopar sina vaccinkrav för inresande och Wimbledon tillåter ryssar och vitryssar, så äntligen kan vi tennisälskare se fram emot att alla de bästa får vara med igen.
Citera
2023-04-03, 15:57
  #31148
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
"Robin Söderling har av hälsoskäl valt att lämna sitt uppdrag som förbundskapten för Sveriges herrlandslag i tennis. Söderling har sedan sommaren 2022 haft time-out från kaptensrollen. Nu väljer han att avsluta uppdraget för att prioritera sin hälsa och sin familj."

Tråkigt att höra att Söderling inte mår tillräckligt bra för att fortsätta uppdraget.

https://www.tennis.se/tennis-se/robi...is-cup-kapten/

Citat:
– "Det var både vår och Robins förhoppning att han skulle återvända som kapten under 2023. Men hälsan går före allt och vi stöttar Robin i hans beslut." /Sjöö, generalsekreterare Svenska tennisförbundet
__________________
Senast redigerad av TupolevTu-144 2023-04-03 kl. 16:04.
Citera
2023-04-03, 17:52
  #31149
Medlem
ingetbranicks avatar
Elias Ymer vann sina två matcher i kvalet och är klar för 250-turneringen på gruset i Marrakech. Där möter han en hemmaspelare som han bör slå, och därefter väntar fjärdeseedade Griekspoor som nog lär bli för svår.
Citera
2023-04-07, 15:37
  #31150
Medlem
Korda drar sig ur Monte Carlo. Därmed får Mymer en plats i main draw. Men kan han spela? Hur är det med foten? Och hur står det till med Korda egentligen?
Citera
2023-04-07, 16:42
  #31151
Medlem
I Houston har man fortfarande inte spelat alla R32-matcher. Kommer de kunna spela någon final på söndag? Tommy Paul har redan hoppat av Monte Carlo (för att kunna spela färdigt Houston?)
__________________
Senast redigerad av psonpson 2023-04-07 kl. 17:34.
Citera
2023-04-07, 17:34
  #31152
Medlem
MonteCarlo-lottningen ute. Djokovic, Medvedev, Sinner och Zverev på samma halva. Man kan väl anta att vinnaren av hela turren finns på den halvan. Även Mymer finns på den halvan, om han nu spelar.

Andra halvan ser inte alls lika smarrig ut. På pappret är det Ruud och Tsitsipas som gör upp om att bli finalförlorare, men jag tror verkligen inte att den förstnämnde tar sig ända till final.
__________________
Senast redigerad av psonpson 2023-04-07 kl. 17:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback