Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-07, 18:33
  #14473
Medlem
Swan65s avatar
Galet va dåliga schweizare är på engelska överlag..
Citera
2015-06-07, 18:35
  #14474
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Jag förstår inte hur man kan vara en så där god förlorare, det är helt makalöst. Han har just förlorat en final som han bara skulle vinna, hur kan det finnas utrymme för sådan värdighet? Han är en storslagen människa Djokovic.

Har du sett Wawrinka som vinnare? Det är inte direkt så att han pekar på Djoko och skrattar när han vinner. Såg du finalen i AO när han slog Nadal? Jag hade inte tagit det lika hårt om Wawrinka slog ut mig som om S.Williams (Big Bitch :P ) slog ut mig.
Citera
2015-06-07, 18:35
  #14475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Jag förstår inte hur man kan vara en så där god förlorare, det är helt makalöst. Han har just förlorat en final som han bara skulle vinna, hur kan det finnas utrymme för sådan värdighet? Han är en storslagen människa Djokovic.

Ja ,han verkar va en fantastisk människa Djokovic, skyller aldrig ifrån sig om han förlorat, sen är han förbannat sympatisk + att han är väldans rolig utanför banan också,han är nog perfekt som människa helt enkelt.
Citera
2015-06-07, 18:42
  #14476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Hm. Såg du matchen mot Nadal? Även om Nadal inte spelade på topp hade Djokovic svinigt mycket tur. Tvåsiffrigt på antal bollar som träffade nät och bara rullade över på Rafas sida, och alltid marginalerna hos sig.

Fat Stan spelade ju ut honom totalt idag - VÄLFÖRTJÄNT!

Hur har du kalkylerat fram att Nadal inte spelade på topp?
Citera
2015-06-07, 18:49
  #14477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Hur har du kalkylerat fram att Nadal inte spelade på topp?

Han gjorde inte det faktiskt, han spelade bra i första set , resterande var han klasser sämre än Djoko faktiskt.
Citera
2015-06-07, 18:49
  #14478
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Hur har du kalkylerat fram att Nadal inte spelade på topp?
Genom de två sfärformade grejerna i mitt nylle och ett allmänt tennisintresse!
Han kanske gjorde sitt bästa, men vägrar acceptera att det där skulle vara mer än 70% av Nadal för ett par år sedan.

Som många andra tror jag att hans storhetstid tog slut förra säsongen - nu är det utför.
Citera
2015-06-07, 18:52
  #14479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Han gjorde inte det faktiskt, han spelade bra i första set , resterande var han klasser sämre än Djoko faktiskt.

Så bara för att han var sämre än Djokovic så spelade han inte på topp? Är Nadal per automatik alltid bäst "egentligen"?
Citera
2015-06-07, 18:55
  #14480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Genom de två sfärformade grejerna i mitt nylle och ett allmänt tennisintresse!
Han kanske gjorde sitt bästa, men vägrar acceptera att det där skulle vara mer än 70% av Nadal för ett par år sedan.

Som många andra tror jag att hans storhetstid tog slut förra säsongen - nu är det utför.

Hans topp var bättre för några år sedan ja, men han spelar inte bättre just nu än vad han visade upp mot Djokovic. Hans spelstil bygger på överlägsen fysik och där maxar man lätt sin topp.

Federer å andra sidan som bygger sitt spel på överlägsen teknik och lätthet visar tydligt när han är långt ifrån sin topp.
Citera
2015-06-07, 19:00
  #14481
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Hans topp var bättre för några år sedan ja, men han spelar inte bättre just nu än vad han visade upp mot Djokovic. Hans spelstil bygger på överlägsen fysik och där maxar man lätt sin topp.

Federer å andra sidan som bygger sitt spel på överlägsen teknik och lätthet visar tydligt när han är långt ifrån sin topp.

Nu kanske jag har fel, men då är det inte en lika stor merit att slå Rafa nu, eller?
Citera
2015-06-07, 19:06
  #14482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Nu kanske jag har fel, men då är det inte en lika stor merit att slå Rafa nu, eller?

Skulle vilja påstå att det är lika stor merit. Vinst som vinst. Djokovic kunde visserligen sett till att vinna med 6-0 6-0 6-0 men då hade sådana som du påstått att Nadal var döende med tanke på siffrorna?
Citera
2015-06-07, 19:17
  #14483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Så bara för att han var sämre än Djokovic så spelade han inte på topp? Är Nadal per automatik alltid bäst "egentligen"?

Nej,men han var ju inte på den nivån som när han var som bäst precis.
Citera
2015-06-07, 19:24
  #14484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej,men han var ju inte på den nivån som när han var som bäst precis.

Fast det vet man ju egentligen inte, andra spelare blir väl bättre? Nadals peak mha fysiken känns redan uppnådd, nästan så att han är på samma nivå som för några år sedan bara att många andra närmat sig och gått förbi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback