Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-11, 17:57
  #133
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thezainth
Barn vars mor använt cannabis under graviditeten skadas inte och utvecklas snabbare.

Hm varför sånt här inte djup dyks i lite bättre, kan potentiellt betyda att människan som ras kan utvecklas snabbare än vi gör just nu!

http://altering-perspectives.com/201...-newborns.html

Pubmed bjuder på massvis med studier.
Citera
2013-12-11, 17:59
  #134
Medlem
Thezainths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Pubmed bjuder på massvis med studier.

Studier på foster som är/varit påverkade av Cannabis?
Link plx
Citera
2014-01-13, 17:16
  #135
Medlem
dreaminlikehells avatar
Tror de är helt ofarligt i rätt mängd, dock ska man använda det med största hänsyn.
Citera
2014-01-13, 17:42
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreaminlikehell
Tror de är helt ofarligt i rätt mängd, dock ska man använda det med största hänsyn.

I dom här sammanhangen har vi inte råd att tro.

Är man gravid är det fan-i-mig nolltolerans mot droger.
Citera
2014-01-13, 23:25
  #137
Medlem
Har aldrig lagt min hand på en kvinna, men om min tjej skulle röka cannabis under graviditeten skulle jag fan go all Fritzl on her och låsa in henne tills det är dags för barnet att komma ut.

Finns det en minsta mikroskopisk chans att fostret kan ta skada så är det no no. Snack om hennes kropp skiter jag i då det inte längre bara handlar om hennes hälsa.

Jag kommer tömma stashen första veckan helt om hon skulle bli gravid
Citera
2014-01-13, 23:51
  #138
Medlem
licanas avatar
Det känns inte som en bra idé för någon gravid brud att dra in en massa rök från bränt växtmaterial i kroppen. Jag hade inte låtit min brud röka något så länge under graviditeten om jag inte hittade bevis för att det, som i detta fall, är så att cannabis är ofarligt.

Thats just me
Citera
2014-01-14, 04:56
  #139
Medlem
Kdoos avatar
Istället för att röka då man har barn i magen så kan man väl göra brownies? Fast äter inte barnet de mamman har redan ätit. (Eller är jag helt ute och cyklar). Men om det är så beyder det ju att barnet kommer få i sig browniebitar.
Citera
2014-01-14, 09:46
  #140
Medlem
tardudenipruttens avatar
Basically, she studied women during their entire pregnancy, and then studied the babies about a year after birth. And what she studied was a group of women who did smoke cannabis during pregnancy and those who didn’t. She expected to see a difference in the babies as far as birth weight and neuro tests, but there was no difference whatsoever. The differences that the researchers did notice, that are unexplained and kind of curious are that the babies of the women who had smoked cannabis — and we’re talking about daily use during their pregnancy — socialized more quickly, made eye contact more quickly and were easier to engage.

We don’t know why this is so, but all the old saws of smoking during pregnancy will result in low birth weight did not show up — at least in the Jamaican study. In U.S. studies where we’ve seen a similar investigation, women have concurrently been abusing alcohol and other drugs as well.


http://patients4medicalmarijuana.wor...ing-pregnancy/
Citera
2014-01-14, 10:27
  #141
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullodum
I dom här sammanhangen har vi inte råd att tro.

Är man gravid är det fan-i-mig nolltolerans mot droger.


Helt rätt, det ska levas så hälsosamt som möjligt under graviditet, allt från kost till motion
Citera
2014-01-14, 11:14
  #142
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullodum
I dom här sammanhangen har vi inte råd att tro.

Är man gravid är det fan-i-mig nolltolerans mot droger.

Det gör det inte desto mindre intressant att forska i. Bara att cannabis inte skulle ha någon inverkan på ett foster är ju extremt konstigt om det skulle vara så, när andra droger vi känner till är extremt farliga för ett foster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback