Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-24, 18:04
  #13
Medlem
rossinis avatar
All heder åt en sådan polis!
Han har med stor sannolikhet förhindrat att ytterligare barn kommit i klorna på en pedofil.
Hatten av för Kent!
Citera
2008-06-01, 17:05
  #14
Medlem
Tantaloras avatar
Leif GW Persson: Historien om en riktig konstapel

http://www.expressen.se/kronikorer/g...ktig-konstapel
Tänkvärd läsning!
Citera
2009-03-26, 06:26
  #15
Medlem
Kämpendahls avatar
"Polisman tvingas betala skadestånd till dömd pedofil"

En polisman som upptäckte att en dömd pedofil fått sex miljoner kronor i bidrag från Arvsfonden för att starta en utbildning för ungdomar med särskilda behov. Polismannen ringde då upp regeringskansliet som Arvsfonden lyder under och berättade detta. Därefter stoppades bidragen.

Nu har polismannen dömts för förtal till 48000 i böter samt att han ska betala skadestånd till pedofilen.

Är det rätt att polismannen ska betala skadestånd och böter för att han avslöjade bidragen till pedofilen?


"Kent Eriksen döms för förtal och förolämpning till 150 dagsböter på
sammanlagt 48 000 kronor. Med skadestånd till pedofilen, räntor och
advokatkostnader blir det cirka 80 000 kronor.
Tingsrätten skriver att domen om sexuellt utnyttjande av underårig var fyra
år gammal, att Eriksen saknade närmare kunskaper om exakt vad pedofilen
dömts för samt att ungdomsutbildningen inte vände sig till barn utan till unga
över 18 år.
"Således var det objektivt sett inte befogat att fästa arvsfondens
uppmärksamhet på domen mot (...pedofilens namn...)", skriver tingsrätten.
Kent Eriksen säger att han är ledsen och besviken. Han vill överklaga till
hovrätten.
- Jag kontaktade regeringskansliet eftersom att jag ansåg att det var viktigt,
säger han."


http://www.expressen.se/Nyheter/1.15...l-domd-pedofil
Citera
2009-03-26, 06:33
  #16
Medlem
Spoke_islands avatar
NejnejNEJ! Det är ju helt klart att det är synd om den stackars kränkte pedofi....Förlåt, barnavännen! Hur kan man hänga ut en sån ungdomens förkämpe som endast velat uppmuntra den lille pojkens intresse för motorcyklar? Eriksen borde helt klart inrikta sitt intresse på att bekämpa rasistbrott och andra samhällsviktiga åtgärder!
Citera
2009-03-26, 06:42
  #17
Medlem
Squalos avatar
Det är ju helt sjukt hur man daltar med pedofiler, muslimer, och annat slödder i det här landet.

Det är rent utsagt sjukt att det är ett brott att ringa till regeringskansliet, eller polisen, eller liknande, och berätta vad man vet. Speciellt när det bevisligen rör sig om ett dömt pedofiläckel, inte någon man bara har misstankar om.

Är det någon som har gjort fel så ska det vara Arvsfonden, inte visselblåsaren.

Helt sjukt jävla samhälle vi lever i.
Citera
2009-03-26, 07:39
  #18
Medlem
BoISarens avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=680131
Citera
2009-03-26, 07:47
  #19
Medlem
PacmanSwes avatar
Ja, stackars pedddo. Han vill ju bara lära ut hur man spelar köttflöjt och hur man känner efter om man har prostatacancer på dom små downisarna.
Och så kommer polisen och säger att han inte får suga ut pengar för att tillfredsställa sina sexuella behov mot barn!
Det måste vara hårda tider nu för peddo-stackarna nu när dom inte kan tanka barnporr och nu när det snart är sommarväder...
Citera
2009-03-26, 08:12
  #20
Medlem
Det handlar mer om att lagen skall vara lik och rättvis oavsett vem som blir "drabbad", är inte detta ett gott tecken att snutfan åkte på detta?

Att pedofilen ska våldtas och dö 13 gånger är jag helt med på, men det inte riktigt där skon klämmer!
Citera
2009-03-26, 08:32
  #21
Medlem
KortKäpps avatar
Absolut! Den som en gång dömts för brott skall sedan förklaras fredlös. Inga lagar ska skydda denne.

Särskilt gäller detta alla "dömda pedofiler".
Någon som vet vilket brott karln dömts för? Eftersom pedofili inte är ett...
Citera
2009-03-26, 08:40
  #22
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortKäpp
Absolut! Den som en gång dömts för brott skall sedan förklaras fredlös. Inga lagar ska skydda denne.

Särskilt gäller detta alla "dömda pedofiler".
Någon som vet vilket brott karln dömts för? Eftersom pedofili inte är ett...

TS skrev: sexuellt utnyttjande av underårig

Sammhället är sjukt, snuten här skulle ha 48000 för tipset kan ja tycka hoppas arvsfonden sponsrar.
Citera
2009-03-26, 09:11
  #23
Medlem
usch blev ilamående nu, jag som käka in fin frukost precis, äckligt hur man kan bli straffad för att man påvisar något som ju är sant, äcklet är ju dömd, det är väl upp till aaf att sen göra en bedömning på informatione, typ hämta ut dommen, hur fan kan en person som tillhanda håller sann och riktig information bli dömd för det, sjukt

/d
Citera
2009-03-26, 09:21
  #24
Medlem
KlausDaimlers avatar
Vad fan är det här?! Som jag uppfattade det var pedofilen faktiskt pedofil på riktigt. Och då förstår jag inte hur det kan kallas förtal. Polismannen handlade som han gjorde, inte för att sätta dit pedofilen, utan för att se till så att några minderåriga inte råkade illa ut. Vad fan är det här?!

Jag blir så arg när personer som faktiskt tar sig tid att försöka göra skillnad blir straffade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback