2008-05-22, 22:59
Medlem
Jag fick en microvågsugn som var köpt på ICA (bara det säger ju allt)...

Nu är det så här att så fort man ska använda den så piper det utav bara helvete, jag lovar mina grannar hör det! Hur fan tänker man på Ideline när man tillverkar en micro med högtalar-decibel som ett jetplan?

Är det någon som vet hur man stänger av det? Eller måste jag helt enkelt ta till hårdhanskarna? Någon som har en likadan model, som redan har hittat en lösning?

http://www.bruksanvisningar.net/till...e.asp?ID=10087

En sån där är det... Tyvärr...
Citera
2008-05-22, 23:20
Medlem
tjaboooos avatar
Hur det är just med din mikro vet jag inte men ämnet har varit uppe tidigare och då har det varit uppe förslag om att plocka bort det som väsnas.
Alternativt ljuddämpa, är det en ringklocka kan lite tyg runt dämpa, är det en summer kan man fylla den med skum.
Citera
2008-05-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Hur det är just med din mikro vet jag inte men ämnet har varit uppe tidigare och då har det varit uppe förslag om att plocka bort det som väsnas.
Alternativt ljuddämpa, är det en ringklocka kan lite tyg runt dämpa, är det en summer kan man fylla den med skum.

Okej, provade att söka men hittade inget i forumet... Men den piper hela tiden, varje vrid du gör på ratten (säkert 50 pip när man ska värma 10 minuter), varje knapp jag trycker på och även när maten är klar piper den ända tills man öppnar luckan eller trycker på en knapp.

Helt klart stressande, irriterande och otroligt idiotiskt tänkt av tillverkaren.

Kanske ska skicka ett hat-mail till dem, men vad får det för effekt egentligen... Ska prova nåt av förslagen, tänkte bara om någon visste hur man kunde stänga av ljudet utan att öppna skiten.
Citera
2008-05-23, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pucco88
Okej, provade att söka men hittade inget i forumet... Men den piper hela tiden, varje vrid du gör på ratten (säkert 50 pip när man ska värma 10 minuter), varje knapp jag trycker på och även när maten är klar piper den ända tills man öppnar luckan eller trycker på en knapp.

Helt klart stressande, irriterande och otroligt idiotiskt tänkt av tillverkaren.

Kanske ska skicka ett hat-mail till dem, men vad får det för effekt egentligen... Ska prova nåt av förslagen, tänkte bara om någon visste hur man kunde stänga av ljudet utan att öppna skiten.
Öppna och knipsa kabeln till summern?
Citera
2008-05-23, 18:09
Medlem
woofers avatar
Har haft liknande problem med maskiner som låter för högt, att sätta några lager tejp över högtalaren brukar dämpa ljudet rätt så bra. Dock brukar man få skruva isär maskinen för att hitta själva högtalaren.
Citera
2008-05-23, 18:12
Medlem
Krests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raz0r
Öppna och knipsa kabeln till summern?
Det finns inte risk för att den bråkar då? Kanske tryggare att sätta in ett motstånd.
Citera
2008-05-23, 18:46
Medlem
hahahaha, jag fick just en sådan av mina föräldrar, dom var inte nöjda med den pga pipet!

Jag har lärt mig att stå ut med tanke på att den var gratis
Citera
2008-05-23, 21:41
Medlem
Squalos avatar
Låter som det är en summer och inte ett mekaniskt ding.

Bara att öppna micron, och leta rätt på summern. Dom är oftast svarta, ca 1 cm i daimeter och 1 cm höga med ett hål i mitten.

Värm upp limpistolen och skjut lim i hålet och så bygger du upp en liten hög lim över hålet. Vågar du inte kan du sätta två lager silvertejp över hålet på summern.
Citera
2008-05-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krest
Det finns inte risk för att den bråkar då? Kanske tryggare att sätta in ett motstånd.
De e en micro, ingen dator..=) den kommer nog inte bråka nämnvärt, mest bara vara tyst..
Citera
2008-05-26, 10:51
Medlem
Dejavos avatar
Haha känner igen det där. Antar att de är gjorda för bullriga storkök.
Citera
2008-05-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dejavo
Haha känner igen det där. Antar att de är gjorda för bullriga storkök.

Ja nånting i den stilen, konstigt bara att ICA säljer/sålde dem..

Jag hatar den verkligen, men jag ska fixa det nu till veckan. Får bli antingen med lim eller tejp. Sista utvägen blir väl att knipsa..
Citera
2013-02-21, 00:17
Medlem
Alternativ1s avatar
Jag fattar fan inte varför dom inte kan göra en ljud av knapp. Hur svårt kan det vara 2013. Köpte en ny micro, den tjuter fyra gånger skithögt!
Micron är väl inte det jag känner mest för att börja skruva i. Jag är dessutom tjej och inte vän av skruvmejslar.
Dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in