2008-05-22, 19:56
Medlem
Tjena ! Nu är det dags att bygga dator, jag har 25k att leka med och kommer att bre på lite med prestandan eftersom jag har tänkt att ha denna dator en längre tid (4-5 år).

Jag har ingen jättebrådska att köpa delarna, så om ni har tips om bättre delar som kommer inom en snar framtid (3veckor) så kan jag vänta med inhandlingen av de komponenterna.

Användandet av datorn kommer att vara Surfning, Bildredigering, Videoredigering, Spel, Se på film, Rita i krävande 3d program mm.

Typ av spel som kommer att spelas: Crysis, CoD4, Assassins Creed mm. Krävande FPS och racing spel.

Jag kommer att bygga datorn själv och tänker överklocka i framtiden.

Här är delarna som jag har tänkt mig, ni behöver inte fundera över resten av delarna de har jag redan valt ut.

Grafikkort GTX280

Ram: 1329:-
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347131

Moderkort: 2295:-
https://www.datorbutiken.com/se/defa...t=ASSTRIK2FORM

Processor: 2690:-
https://www.datorbutiken.com/se/defa...oduct=IQ9450-T

Jag har funderingar över vilket operativsystem jag ska välja, kan verkligen Vista vara så dåligt som många påstår ?

Tacksam för svar och funderingar/frågor.

Mvh // Roggan
Senast redigerad av Roaxe 2008-05-22 kl. 20:19.
Citera
2008-05-22, 20:00
Medlem
Hejsan1s avatar
Dubbelpostarn'
Jag kopierar mitt svar från förra:
Ser ju riktigt kraftigt ut.. och dyrt som satan, men så är det väl när man pysslar med bild/video-redigering.
Var är resten av delarna då? Nätagg, hårddisk, skärm tex?

Måste säga att jag personligen inte tycker 2xGX2 är riktigt prisvärt, visst är det grym prestanda men riktigt mycket stålar, hellre vänta på de som kommer i sommar kanske.
Sen tycker jag inte Vista Ultimate x64 är några problem alls, men har inte kört några bild eller videoredigeringsprogram på det men är ganska säker att det funkar också. Vista är inte så dåligt som många påstår, de som påstår det har ofta haft en dålig upplevelse och sedan dömde dom allt på grund av det, eller så har dom bara inte tagit den timme som behövs för att konfigurera operativsystemet bra.
Citera
2008-05-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Dubbelpostarn'
Jag kopierar mitt svar från förra:
Ser ju riktigt kraftigt ut.. och dyrt som satan, men så är det väl när man pysslar med bild/video-redigering.
Var är resten av delarna då? Nätagg, hårddisk, skärm tex?

Måste säga att jag personligen inte tycker 2xGX2 är riktigt prisvärt, visst är det grym prestanda men riktigt mycket stålar, hellre vänta på de som kommer i sommar kanske.
Sen tycker jag inte Vista Ultimate x64 är några problem alls, men har inte kört några bild eller videoredigeringsprogram på det men är ganska säker att det funkar också. Vista är inte så dåligt som många påstår, de som påstår det har ofta haft en dålig upplevelse och sedan dömde dom allt på grund av det, eller så har dom bara inte tagit den timme som behövs för att konfigurera operativsystemet bra.

Förlåt att det blev dubbelpost.. Vet inte hur det gick till.. Sorry.

Tack för svar om Vista <3.
Citera
2008-05-22, 20:10
Medlem
Naikons avatar
när vi ändå snackar om framtidens graffekort - någon som har några bilder på geforce GTX280? riktigt spännande :P

kollade på google föresten, men hittade inte så mycket till bilder..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in