2008-05-22, 16:23
Medlem
Hejsan!

Tyvärr har jag ett väldigt stort problem ang mitt OS (Vista ultimate 64bit)
Datorn är ny och har varit i min ägo ungefär en månad och allting var klart när jag fick det, allt installerat och OS m.m.

Nu när jag haft det ett tag ville jag självklart göra det snyggare än innan genom att styla om mitt skrivbord. Big fail of doom.
Jag följde denna sidan som fungerade utmärkt enligt en del:
http://www.winmatrix.com/forums/inde...howtopic=16977

Jag läste nog inte så noga och bytte namn på Bägge filerna av var upplaga till:

uxtheme.old
themeui.old
shsvcs.old.

Detta för att patcha så det gick att byta teman.

Att denna skitsak ska orsaka så mkt förödelse....

Startar datorn --> allt laddar som normalt --> kmr till inloggningen, fyller i mitt pw-> En error ruta kommer fram där det står:

"Det här programmet gicg inte att starta eftersom UXtheme.dll inte kunde hittas. Det här problemet kan rättas till genom att du installerar om programmet."

dwm.exe - Går inte att hitta komponent

Efter detta kommer massa texter fram om diverse att program inte gick att starta.

Någon som vet hur detta kan fixa sig?

*Är totalt inställd på installera om Vista men datorn svarar inte när jag sätter in skivan (Som kom med Vista 64bit). Hur kan jag installera om OSet?

*I BIOS finns en ruta med "LOAD DEFAULTS" - kan denna hjälpa mig?

*Kan man på något sätt byta tillbaka via bios (eller annat sätt) från namnet uxtheme.old themeui.old shsvcs.old. till .dll på alla

*Har ni tips eller idéer hur jag kan lösa detta failuret?? Snälla svara om ni kan i sånafall.

* Är min sista utväg att köpa ny hårddisk eller går detta att lösa på annat sätt?
/tack så mkt för svar!!!
Citera
2008-05-22, 18:19
Medlem
I bios kan du göra så att du bootar först med cdromen
men testa med att ta F8 när du startar datorn tills det kommer fram text och menyer och sedan välj systemåterställning
Citera
2008-05-22, 19:25
Medlem
slamberts avatar
Om du startar upp i felsäkert läge, får du samma problem då?

DLL filen skall iafall ligga under C:\Windows\System32.

Filen kan du tanka hem här: http://www.dll-files.com/dllindex/dl....shtml?uxtheme
Citera
2008-05-22, 21:02
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multan
Hejsan!

Tyvärr har jag ett väldigt stort problem ang mitt OS (Vista ultimate 64bit)
Datorn är ny och har varit i min ägo ungefär en månad och allting var klart när jag fick det, allt installerat och OS m.m.

Nu när jag haft det ett tag ville jag självklart göra det snyggare än innan genom att styla om mitt skrivbord. Big fail of doom.
Jag följde denna sidan som fungerade utmärkt enligt en del:
http://www.winmatrix.com/forums/inde...howtopic=16977

Jag läste nog inte så noga och bytte namn på Bägge filerna av var upplaga till:

uxtheme.old
themeui.old
shsvcs.old.

Detta för att patcha så det gick att byta teman.

Att denna skitsak ska orsaka så mkt förödelse....

Startar datorn --> allt laddar som normalt --> kmr till inloggningen, fyller i mitt pw-> En error ruta kommer fram där det står:

"Det här programmet gicg inte att starta eftersom UXtheme.dll inte kunde hittas. Det här problemet kan rättas till genom att du installerar om programmet."

dwm.exe - Går inte att hitta komponent

Efter detta kommer massa texter fram om diverse att program inte gick att starta.

Någon som vet hur detta kan fixa sig?

*Är totalt inställd på installera om Vista men datorn svarar inte när jag sätter in skivan (Som kom med Vista 64bit). Hur kan jag installera om OSet?

*I BIOS finns en ruta med "LOAD DEFAULTS" - kan denna hjälpa mig?

*Kan man på något sätt byta tillbaka via bios (eller annat sätt) från namnet uxtheme.old themeui.old shsvcs.old. till .dll på alla

*Har ni tips eller idéer hur jag kan lösa detta failuret?? Snälla svara om ni kan i sånafall.

* Är min sista utväg att köpa ny hårddisk eller går detta att lösa på annat sätt?
/tack så mkt för svar!!!

Lider med dig! Följde exakt den där guiden och samma sak hände för mig :/.. Kolla på Deviantart och ladda ner teman där istället, "visual style windows vista".

Jag formaterade datorn när det hände för mig, hoppas du hittar någon annan lösning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in