Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-05-22, 00:37
Medlem
Tjaba!!
Sparkade ner min laptop i golvet härom dagen.
Nu när jag ska starta den så måste jag välja om jag ska starta i felsäkert läge eller... osv.osv. I normalt läge så startar den nästan som vanligt, men avslutar med en hel-blå skärm och börjar om.
Felsäkert läge startar den inte om men jag får istället fram vistas logga och sen händer inget mer... Några bra förslag på vad jag ska prova med??
Tacksam för hjälp...
MVH/ Ace
Citera
2008-05-22, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Ace
Tjaba!!
Nu när jag ska starta den så måste jag välja om jag ska starta i felsäkert läge eller... osv.osv. I normalt läge så startar den nästan som vanligt, men avslutar med en hel-blå skärm och börjar om.
Felsäkert läge startar den inte om men jag får istället fram vistas logga och sen händer inget mer... Några bra förslag på vad jag ska prova med??
Tacksam för hjälp...
MVH/ Ace

Låter som minnet rykt!

Har du 2 stickor så testa med 1 i åt gången.
Citera
2008-05-22, 01:14
Medlem
inga stickor alls
Citera
2008-05-22, 01:20
Medlem
haha har du ingen minnebricka sittande i datorn? :O
det borde du ha iaf, men om du nu inte har någon så kanske dom ramla ut när du sparkade ner datorn så leta runt om kring så kanske du hittar dom :P
Citera
2008-05-22, 01:46
Medlem
kan inte ett skit om datorer... ;(
Har en packard bell. med dual core.1.73 x2,tror jag. 512 ram??
Låter det riktigt??kan ni va vänliga att berätta hur jag ska bära mig åt?
Citera
2008-05-22, 02:04
Medlem
som tidigare sagt så är det nog minnebrickorna som har gått sönder annars kan det vara hårddisken.. eller något annat, svårt att säga direkt vad det är..
Bästa är väl att du åker tillbaka till det stället du köpte den och säger att den inte fungerar och så kanske dom ordnar ditt problem, den är väl inte mer en 2 år gammal, skulle gissa på max 1 år? Om så är fallet så borde iaf reklamation och garanti gälla, sen om man ser att det är du som sparkat den ner så får du ta det på försäkringen(hem eller den du köpte till din dator) och ordna det genom den, lycka till
Citera
2008-05-22, 02:10
Medlem
carbsons avatar
Citat:
kan inte ett skit om datorer... ;(
Har en packard bell. med dual core.1.73 x2,tror jag. 512 ram??
Låter det riktigt??kan ni va vänliga att berätta hur jag ska bära mig åt?
instämmer med föregående talare

har ud vissta elle xp?

gå in i kontrollpanelen o välj system...där står de hur mycket du har i ram

har ud vissta borde du verkligen inte köra på 512..minst 2 gig...xp borde inte inte köras under 1 gig...sååå...gör som föregående talare...o sen köp nya ram minnen..inte dyrt o så får du mer fart på den gamle skorven
Citera
2008-05-22, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
instämmer med föregående talare

har ud vissta elle xp?

gå in i kontrollpanelen o välj system...där står de hur mycket du har i ram

har ud vissta borde du verkligen inte köra på 512..minst 2 gig...xp borde inte inte köras under 1 gig...sååå...gör som föregående talare...o sen köp nya ram minnen..inte dyrt o så får du mer fart på den gamle skorven

Kan tyvärr inte gå in i kontrollpanelen, eftersom den inte startar upp...
Jag har vista i den. Ska göra som ni säger och fixa mera minne...
Tackar för svaren.
MVH/ Ace
Citera
2008-05-22, 10:47
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
han menar att om du har två RAM minnen så ta ut ena o testa med bara ett åt gången. för de e som han säger...förmodligen har ett eller två /du har nog max två) ramminnen pajjat.

hur mycket har du?
jag har två 512 o sälja till dig annars..bytte upp mig på min bärbara
Läs reglerna
Citera
2008-05-22, 11:29
Medlem
tempeZZts avatar
Om du lappar ihop din tappade laptop så får du en lappad tapptop.
Citera
2008-05-22, 11:59
Medlem
Meanmachines avatar
Släng skiten, ingen idé att lägga tid på saker som krånglar.
Citera
2008-05-22, 14:22
Medlem
lzss avatar
Citat:
Tjaba!!
Tacksam för hjälp...
MVH/ Ace

Vänd dig till butiken där du köpte datorn och be dom ta en titt på den, eller någon lokal dator-verkstad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in