2024-02-11, 09:57
Medlem
0A0As avatar
Nu fr producenterna ge sig. Vem fan gillar glass med kaksmulor och krossat godis? Frysdisken i butikerna bestr till 50-70 % av den dr smrjan som nstan ingen kper. Jag kte runt till en massa butiker och etablerade smaker har ftt en egen liten hylla lngst ner i frysdisken.

En nisse p Willys och ICA Maxi hvdade att glassen r populr. Jag drog ett streck p paketen med en tuschpenna.

Jag kte sedan tillbaks nsta vecka fr att se om glassen med streck var borta. Samtliga paket med streck var kvar.
Citera
2024-02-11, 13:54
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Nu fr producenterna ge sig. Vem fan gillar glass med kaksmulor och krossat godis? Frysdisken i butikerna bestr till 50-70 % av den dr smrjan som nstan ingen kper. Jag kte runt till en massa butiker och etablerade smaker har ftt en egen liten hylla lngst ner i frysdisken.

En nisse p Willys och ICA Maxi hvdade att glassen r populr. Jag drog ett streck p paketen med en tuschpenna.

Jag kte sedan tillbaks nsta vecka fr att se om glassen med streck var borta. Samtliga paket med streck var kvar.
Jag r den skyldige, det r jag som kper all glass med kaksmulor och fr det att g runt.

Jag sitter fr vrigt hr och frsker f bort det fula strecket nn har mlat p min glasspaket
Citera
2024-02-12, 12:14
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Jag r den skyldige, det r jag som kper all glass med kaksmulor och fr det att g runt.

Jag sitter fr vrigt hr och frsker f bort det fula strecket nn har mlat p min glasspaket

Jag sger ingenting om personer som rkar gilla glassen, men varfr hypa produkten och fylla hela disken nr den knappt sljs?

Willys, Hemkp och ICA har slopat en del enormt populra glassar till frmn fr dessa glassar med kakor & godis.

Glass har blivit s dyrt s man borde kanske inte bry sig och helt sluta upp med att ta skiten.
Citera
2024-02-15, 20:45
Medlem
0A0As avatar
Jag testade SIA Kladdkaka Grddglass. Den smakar exakt som Choklad Grddglass, frutom ett dussin sm torra hrda bitar kladdkaka.

Vad fan r vitsen med dessa glassprodukter som r blandad med kakdeg och kaksmulor?
Citera
2024-02-16, 08:02
Medlem
Muppetys avatar
Jag kper 5-liters ldor glass p glassfabriken fr 80 kr/st. Andrahandssorteringen, men det r knappt ntt fel p den!
Citera
2025-01-31, 17:46
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Sommaren r hr (iaf dr jag bor ) och man blir lite glassugen under dom varma eftermiddagarna. Vilken glass fredrar ni nr suget stter i?

Jag gillar Hagen-Dasz och Ben & Jerrys, vad finns det fr andra goda glassmrken som inte r alltfr svra att f tag i? Har ni nt bra och enkelt glassrecept kanske?

Jag ska bara ha den dr nya krsbrs-magum.

Citat:
Svartvinbr och hallon stter smak p denna glass, som sedan doppas i en syrlig krsbrsss och omsluts av den klassiska mjlkchokladen med krispiga sockerbitar med brsmak. Det sta och det syrliga mts i en vlbalanserad kombination i en spnnande glassupplevelse!

Det lter helt sjukt gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in