2014-12-17, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzyy
Är lyrica även mer effektivt i medicin syfte då?
Skulle säga att om du hade tänkt ta i medicinskt bruk och inte missbruka, börja med gabapentin och se om den funkar för dig. Gör den det, gå på väldigt låga doser och höj så sällan som möjligt. Tillslut kommer du nå 3000+mg (3600mg maxdos) och då kan det vara bra att övergå till Lyrica då den är starkare i rus. Men ger bara en varning om du har missbrukarproblem då abstinensen på lyrica inte är rolig för alla.
Citera
2014-12-17, 10:49
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Dock kan du inte säga att A=B och därför blir slutsatsen C.

Enda skillnaden är att lyrica behöver trappas ut annorlunda pga kortare verkningstid. Det är exakt samma abstinens, precis som med heroin och metadon. Hur som är det ju bara byta för nertrappningen annars då medicinerna är perfekt utbytbara ända skillnaden är att lyrica är 4x starkare.

Beroende av lyrica/gbp = beroende av gaba analoger
beroende av heroin/metadon = beroende av opiater
Senast redigerad av Zot^ 2014-12-17 kl. 10:52.
Citera
2014-12-19, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Enda skillnaden är att lyrica behöver trappas ut annorlunda pga kortare verkningstid. Det är exakt samma abstinens, precis som med heroin och metadon. Hur som är det ju bara byta för nertrappningen annars då medicinerna är perfekt utbytbara ända skillnaden är att lyrica är 4x starkare.

Beroende av lyrica/gbp = beroende av gaba analoger
beroende av heroin/metadon = beroende av opiater
Alright, tror jag misstog ditt inlägg då, har svårt för att läsa mellan raderna kan jag påpeka och tar det mesta som står seriöst

Alltså att det ger likadana typer av abstinens, men att det inte behöver vara densamma / lika intensiv på vardera drog. Samma sak som alkohol kan klassas in med fast dock farligare om beroendet är tyngre. Nåja. Ville heller inte förarga dig eller var något mothugg mot ditt håll.
Citera
2014-12-19, 09:57
Medlem
limE86s avatar
Jag minns gabapentin! bra ångestlindring och man sov gott som fan på dom
Citera
2014-12-19, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Jag minns gabapentin! bra ångestlindring och man sov gott som fan på dom

Håller jag med om, kan nästan jämföras som en blandning av opiater, centralstimulantia och lugnande. Tog nyligen 30mg oxycontin (omnomnom) och påminner lite av det förutom den där lite speed känslan i gabaP , samt att det inte kliar som nu men sitter bara och njuter.

Saknar dock gabaP. Ska prova den igen om något år för att se om effekten kommer tillbaka annars är det nog för alltid borta.
Citera
2014-12-19, 10:24
Medlem
lääz_kellys avatar
Jag måste vara den enda människan på denna planet som inte får ett någe till rus av Gabapentin.. Kan stoppa i mig hur mycket som helst och jag känner inte ett dyft. Lyrica däremot blir jag helt fucking fläng av.

Dock så läste jag tidigare i tråden att det ska boosta opiater..Stoppade i mig en hel del Oxycontin och flödder till frukost, så man kanske ska dra på Apoteket och hämta ut ett av mina fem recept.
Citera
2014-12-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Jag måste vara den enda människan på denna planet som inte får ett någe till rus av Gabapentin.. Kan stoppa i mig hur mycket som helst och jag känner inte ett dyft. Lyrica däremot blir jag helt fucking fläng av.

Dock så läste jag tidigare i tråden att det ska boosta opiater..Stoppade i mig en hel del Oxycontin och flödder till frukost, så man kanske ska dra på Apoteket och hämta ut ett av mina fem recept.

Oja, boosta det gör dem. Tänk på att likt alla gaba droger så kan risken för andningsdepression öka.
Citera
2014-12-19, 13:08
Medlem
Fungerar gaba bara mot nervsmärtor eller även muskelsmärtor?
Citera
2014-12-20, 13:24
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Ok. Jag funderar på att sluta med varje dag användandet av gabapentin, eftersom jag inte längre fårut så mycket av det. Jag äter 600x3 nu.

Säg att jag börjar ta 300x3 i en vecka, sen tar bort den vid lunch några dagar, sen tar bort morgon några dagar, sen tar bort den på kvällen. Kommer det bli jobbigt?
Hur jobbigt?
Kommer jag klara att sköta jobbet?
Citera
2014-12-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzyy
Fungerar gaba bara mot nervsmärtor eller även muskelsmärtor?
Tror inte det funkar så, då är ipren / alvedon bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
Ok. Jag funderar på att sluta med varje dag användandet av gabapentin, eftersom jag inte längre fårut så mycket av det. Jag äter 600x3 nu.

Säg att jag börjar ta 300x3 i en vecka, sen tar bort den vid lunch några dagar, sen tar bort morgon några dagar, sen tar bort den på kvällen. Kommer det bli jobbigt?
Hur jobbigt?
Kommer jag klara att sköta jobbet?
Ingen aning, vissa får abstinens andra får det inte, jag var en utav de senare. Gick på 3.600mg dagligen (kunde missbruka upp till 5-7.000) och gick på det i cirka 1.5 år, hade ingen problem att trappa ned rätt snabbt fick bara lite sömnproblem i princip. Pröva dig fram och se vad som funkar bäst för dig, somliga gillar att gå cold turkey för att inte dra ut på lidandet. Lycka till iaf, i värsta fall får du ta hjälp med någon benso.
Citera
2014-12-20, 15:45
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Tror inte det funkar så, då är ipren / alvedon bättre.

Ingen aning, vissa får abstinens andra får det inte, jag var en utav de senare. Gick på 3.600mg dagligen (kunde missbruka upp till 5-7.000) och gick på det i cirka 1.5 år, hade ingen problem att trappa ned rätt snabbt fick bara lite sömnproblem i princip. Pröva dig fram och se vad som funkar bäst för dig, somliga gillar att gå cold turkey för att inte dra ut på lidandet. Lycka till iaf, i värsta fall får du ta hjälp med någon benso.

Jag har varit fri från mitt bensomissbruk i 1,5+år så det är inte ett alternativ.
Orsaken att jag vill sluta är så jag kan missbruka lyrica på helgerna med mer rus.
Nu ger det inte lika mycket att ta lyrica eftersom jag har tolerans pga gabapentinet.
Sen kanske jag ska käka gabapentin ibland för "ruset"s skull också.
Citera
2014-12-21, 01:55
Medlem
MrCriminals avatar
Menar ni allvar. Samtliga . Lyrica och gaba e piss. Funkar inte för fem öre . Ända som hade hänt med mig e att jag hade ätit så många att jag hade sprängt mig SJ av allt skit. När man tar nått sånt o i så höga doser ni pratar om gram . det e helt ologiskt vad e meningen . Rök en fet istället . Har man problem med smärta kör på tramadol eller nått annat. Fattar ej poängen med o äta såna mängder . Här i Skåne kan du få utdelat sånt gratis . Att nån ens skulle få för sig o ta betalt för det här nere hade slutat illa för han / henne . Löjligt GROVT LÖJLIGT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in