• 1
  • 2
2008-05-20, 20:04
Medlem
HORPATTEs avatar
Hur värdelöst är Intel® GMA X3100 egentligen? Funkar det att lira counter strike 1.6 på det? Ska fixa en laptop och har hittat en bra till ett fint pris men det är det här grafikkortet..

/horpatte
Citera
2008-05-20, 20:18
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORPATTE
Hur värdelöst är Intel® GMA X3100 egentligen? Funkar det att lira counter strike 1.6 på det? Ska fixa en laptop och har hittat en bra till ett fint pris men det är det här grafikkortet..

/horpatte

Det är tämligen värdelöst men det duger till CS.
Citera
2008-05-20, 20:28
Medlem
HORPATTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Det är tämligen värdelöst men det duger till CS.

Okej gött, beställer ny dator i veckan då

/horpatte
Citera
2008-05-20, 20:33
Medlem
Citat:

/horpatte

Det kanske fungerar. Men förvänta dig cirka 5 fps i en smoke eller lägre (jag skämtar inte!), ty ett integrerat jag prövade hade 0.3 fps i en smoke (skärmen stod alltså still i längre än tre sekunder, flera gånger, en mardröm helt enkelt). Eller ja, förvänta dig otroligt dålig prestanda där alpha/genomskinlighetsbärden skall beräknas.
Citera
2008-05-20, 20:43
Medlem
HORPATTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuukeer
Det kanske fungerar. Men förvänta dig cirka 5 fps i en smoke eller lägre (jag skämtar inte!), ty ett integrerat jag prövade hade 0.3 fps i en smoke (skärmen stod alltså still i längre än tre sekunder, flera gånger, en mardröm helt enkelt). Eller ja, förvänta dig otroligt dålig prestanda där alpha/genomskinlighetsbärden skall beräknas.

Jävlar Det är fan sjukt... Men har för mig att samma grafikkort är i Macbook? Yrar jag nu eller stämmer det?

/horpatte
Citera
2008-05-20, 20:49
Medlem
Skullheads avatar
Det fungerar perfekt till cs 1.6, även ett par nyare spel såsom CS Source (på låga inställningar såklart)
Citera
2008-05-20, 20:54
Medlem
Ja, fast det beror nog på att max smoke puffs inte ville ändra på sig, så med en tweakad config så kan du nog få godtagbar fps.
Citera
2008-05-20, 20:55
Medlem
HORPATTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Det fungerar perfekt till cs 1.6, även ett par nyare spel såsom CS Source (på låga inställningar såklart)

Usch vad jag blir förvirrad Alla säger olika? Kolla en tidigare post i tråden, 0,3fps i en smoke?

/horpatte
Citera
2008-05-20, 20:56
Medlem
HORPATTEs avatar
Citat:
Ja, fast det beror nog på att max smoke puffs inte ville ändra på sig, så med en tweakad config så kan du nog få godtagbar fps.

Vad menar du med en godtagbar fps? Testade precis på skojs skull lite och ställde max på 40 och tyckte det var riktigt lagg. Kanske lite kräsen?

/horpatte
Citera
2008-05-20, 20:58
Medlem
Citat:
Vad menar du med en godtagbar fps? Testade precis på skojs skull lite och ställde max på 40 och tyckte det var riktigt lagg. Kanske lite kräsen?

/horpatte

Hmm, kanske var lite missvisande med 0.3 fps, men max smoke puffs låg på högsta då, och det gick inte att ändra (beror nog på att den piratade versionen jag körde var FUBAR).
Så jag tror nog det ska fungera ypperligt på låga inställningar.
Citera
2008-05-20, 21:04
Medlem
HORPATTEs avatar
Citat:
Hmm, kanske var lite missvisande med 0.3 fps, men max smoke puffs låg på högsta då, och det gick inte att ändra (beror nog på att den piratade versionen jag körde var FUBAR).
Så jag tror nog det ska fungera ypperligt på låga inställningar.

Okej gött. Jag kollade lite på youtube precis, sökte bara på Intel GMA X3100, fick fram några videos på Need for Speed Most Wanted, verkar vara helt ok grafikkort? Eller ha de också läga inställningar? Det är väll ganska stor skillnad på vad cs 1.6 och NFS behöver i grafikkort?

/horpatte
Citera
2008-05-20, 22:05
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Usch vad jag blir förvirrad Alla säger olika? Kolla en tidigare post i tråden, 0,3fps i en smoke?

/horpatte

Det duger mer än väl till allt jag gör, spelar t.ex warcraft 3, Battlefield vietnam, Delta force black hawk down mm. Alla dom spelen fungerar finfint
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in