Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 09:39
  #505
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Bullen.
Lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av GoodnightRobiceau
Bullen

Tack! Idag ska det krängas pytt på Bullen!
Citera
2017-09-12, 10:49
  #506
Medlem
Aleopas avatar
Har folk slutat gått ut å käka? Denna tråden tycker jag är en av de mest givande på forumet, tråkigt om den dör.
Citera
2017-09-13, 18:29
  #507
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Har folk slutat gått ut å käka? Denna tråden tycker jag är en av de mest givande på forumet, tråkigt om den dör.

Skriv gärna en ny recension isåfall!
Citera
2017-09-14, 00:13
  #508
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Skriv gärna en ny recension isåfall!

Tja, de va några månader sen men då var jag på Rebell.
Alltid gillat deras sätt att angripa maten på, även om de sparkar snett några gånger med.

Testade deras Fish and Chips, som jag tror stått på menyn sen dag ett. Friterade musslor med friterade kalvbräs och pommes. Till de en remoulad. Helt okej men jag har fått höra om hur storslagen den skulle vara och kände "jaha, de va de" om rätten.
Testade även en coleslow som nog hade sett sina bästa dagar. En hel del kål i den som antagligen ståt över natten och inte givit den så trevlig smak.
Deras slakatarbiff var däremot riktigt fin. Flankstek i tjock bit med en tjock chimichuri till. Köttet va gott men chimin var pricken över i:et. Gjort andra varianter på den hela sommaren till grillat.

Avslutade med friterade munkar och saltklubbeglassen. Också den hajpad. Munkar smakade inget speciellt men glassen var riktigt fin.

Går gärna tillbaka men de dröjer nog.

Imårrn ska jag till Metro på Möllan. Varit där innan och då var de standardbra. Inga tråkiga burgare utan ändå ett bra försök till kvarterskrogsmat. Ser att de har vildsvinsgryta och fish taco på menyn. Svårt val...
Citera
2017-09-15, 12:12
  #509
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Tja, de va några månader sen men då var jag på Rebell.
Alltid gillat deras sätt att angripa maten på, även om de sparkar snett några gånger med.

Tyvärr aldrig varit med om något annat än att man missar målet.

Försöker tänka igenom lite matställen sedan sist, mest blivit repriser på gammalt.

Epicure har tappat lite, eller så var det bara tillfälligt men smaklöst och överkokt risotto.

Bastard lika bra som det brukar vara, lätt den mest prisvärda middagen i Malmö.

Ayam Dimashq är en väldigt bra ersättare till Shamiat nu när dom aldrig verkar öppna upp en vanlig restaurang.

Carnivore Steak House, inget för den som vill ha en kulinarisk upplevelse, inget för den som vill äta bättre kött men vill man äta gott kött och ha en trevlig middag så är det ett bra ställe.

Nam Do är värt att lyfta också för deras vietnamesiska brunch på helger.
Citera
2017-09-20, 21:46
  #510
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ayam Dimashq är en väldigt bra ersättare till Shamiat nu när dom aldrig verkar öppna upp en vanlig restaurang.


Shamiat, är dom så bra?
Varit där en gång å tycker de smaka som på alla andra ställen. Förstår inte hur hypade dom kan bli på att servera standardgrejer. Va e grejen med dem?
Citera
2017-09-20, 21:54
  #511
Medlem
Restaurang Davidshall. Tapasställe med goda och äkta Tapas. Bra service. Normala priser.
Citera
2017-09-21, 07:46
  #512
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Shamiat, är dom så bra?
Varit där en gång å tycker de smaka som på alla andra ställen. Förstår inte hur hypade dom kan bli på att servera standardgrejer. Va e grejen med dem?

Shamiat som låg på Södra Skolgatan var så bra, den som idag ligger på Bergsgatan och kör fastfood är inget speciellt alls. Vad som var grejen? Bra fråga, en kombination av att ingen annan serverade syrisk mat när dom öppnade (idag finns en handfull ställen), bra välgjord mat och låga priser.
Citera
2017-09-21, 08:20
  #513
Medlem
Carl Serungs avatar
SAV är riktigt bra. Ligger på Vindåkra gård:
http://www.savrestaurang.nu/
Citera
2017-09-21, 12:19
  #514
Medlem
mjukmjukares avatar
Är ju inte Malmöbo utan får läsa hemsidor.... och skall besöka inom kort.
Bastard verkar vara helt rätt. Ett toppenställe enligt många förstår jag.
Men hemsidan ger ju mig som utböling en tveksam känsla....
Lite otydlig "matfilosofi" för mig som inget vet något om denna krog.... även om krogen i sitt uttryck känns trendig.

Årstiderna känns bra men om vi ska äta lite gott, dricka lite gott till och är några stycken tycks priset kunna sticka. Tyvärr fel plånbok denna månaden då jag tycks fått löfte att hålla i den.
(är Årstiderna by the sea -kvällsöppet- bara på sommarhalvåret? Ingen kvällsmeny på hemsidan)

Restaurang Savoy tycks vara lite konventionell. Traditionell. Lite kolgrillat m.m. Blandat. Något för alla.
Är det folkligt, festligt, fullspikat? En bra restaurang? (denna tycks flest i mitt sällskap tycka "passar alla")
Gärna åsikter.

Och känner någon till en bra krog, där man gärna inte snålar med tryffel, tipsa gärna.
Letar bland menyer hos italienare och fransmän men hittar inte... Tipsa gärna om ni känner till någon välkänd klassiker.

Citera
2017-11-01, 17:51
  #515
Medlem
elbels avatar
Friterad kyckling utöver kfc?
Citera
2018-12-07, 17:29
  #516
Medlem
janssonkarls avatar
Hejsan!

Dags för en bump!

Ska åka till malmö och är sugen på något riktigt flott då det inte är så bra utbud i min hemstad. Vart ska man? Är det bastard som gäller?

MVH JK
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback