Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 07:08
  #5821
Medlem
Domyojis avatar
888

Diggar One Piece, men det ar mest popcorn these days. Man kanner liksom lite spanning infor varje nya arc men det blir snabbt utdraget osv, didnt use to be that way kanns det som... for typ 10 ar sen dock. Oh well, det glanser till o fran sa man far noja sig med det.

Far ut mer av att lasa Attack on Titan en gang i manaden dock. Och skulle tom ranka Haikyuu (volleyboll-manga) fore OP atm. Men den mangan e inne i slutskedet sa ar forstaerligt javligt intressant hela tiden. OP glider mest med... alskar det dock, nvrtheless.
Citera
2017-12-15, 17:34
  #5822
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Inget avsnitt den här veckan eller vad är det som händer?
Citera
2017-12-17, 02:31
  #5823
Medlem
Kroegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Inget avsnitt den här veckan eller vad är det som händer?


Det stämmer. Juldagen kommer nästa kapitel. Det är "Holiday" break i Japan för själva Shounen Jump, Alltså inte Oda, men tidningen itself. Efter Juldagen blir det sedvanligt break också.

Så 889 är sista kapitlet för detta året.
Citera
2017-12-20, 12:59
  #5824
Medlem
Maravillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
888

Diggar One Piece, men det ar mest popcorn these days. Man kanner liksom lite spanning infor varje nya arc men det blir snabbt utdraget osv, didnt use to be that way kanns det som... for typ 10 ar sen dock. Oh well, det glanser till o fran sa man far noja sig med det.

Far ut mer av att lasa Attack on Titan en gang i manaden dock. Och skulle tom ranka Haikyuu (volleyboll-manga) fore OP atm. Men den mangan e inne i slutskedet sa ar forstaerligt javligt intressant hela tiden. OP glider mest med... alskar det dock, nvrtheless.

Håller verkligen med. Jag har nästan börjat undra om Oda medvetet drar ut på sin manga eftersom han inte orkar knyta igen alla lösa trådar(å de är många) och hoppas dö innan han behöver göra det(överlåta det till någon annan).

Förövrigt så gick ha nyligen ut och sa angående Wano arc;
“I’ll introduce one of the legends which lurks in One Piece world. The greatest enemy ever for Straw Hats will hinder their way. Perhaps it will be something related to Whitebeard."

Tänkte ju direkt på Weebil eller vad han heter, den självutnämnda sonen till Whitebeard. Men han är ju samtidigt ingen legend. Kaido kan han väl inte syfta på, för den är ju redan glasklar?
Citera
2017-12-23, 13:41
  #5825
Medlem
Kroegarns avatar
Verkar som det blev en tidig release. God Jul alla OP flashbackare.

http://www.mngdoom.com/one-piece1/889/1


__________________
Senast redigerad av Kroegarn 2017-12-23 kl. 13:43.
Citera
2017-12-25, 01:23
  #5826
Medlem
Domyojis avatar
Som med allt baserar Oda sina historier pa nagot. Kritiker kunde kallat det lack of imagination, men jag tycker det ar fantastiskt. Blir som sma ministories i sagan, och som tillater ens fantasi att dra ivag for det blir helt enkelt lattare att finna saker to the relate to.

For han twistar saker samtidigt sa det blir aldrig riktigt spoiler och man kan aldrig riktigr veta vad han tanker... men man har en aning, elr man tror sig ha en aning iaf, darfor det ar sa fascinerande.

Karlek.

Och ja, som namnt, nagra nya teasers for nasta ar slappta, mums.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroegarn
Verkar som det blev en tidig release. God Jul alla OP flashbackare.

http://www.mngdoom.com/one-piece1/889/1


Citera
2017-12-29, 00:06
  #5827
Medlem
Rokushikis avatar
Spoilers ute för kapitel 890 nu, vi får se om vi får det innan det nya året.

För att fördriva tiden har jag slökollat lite på animen (mest speciella ögonblick och fighter) och måste säga att satan vad bra Big Moms Introduktion är med Wedding Cake-sången!

https://www.youtube.com/watch?v=Wm76zS-K6Pk
Citera
2017-12-29, 23:39
  #5828
Medlem
Domyojis avatar
Nya kapitlet var galet bra, var nog lange sen det... venne, var sa spannande att jag fick ont i magen av att lasa det.

Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Spoilers ute för kapitel 890 nu, vi får se om vi får det innan det nya året.

För att fördriva tiden har jag slökollat lite på animen (mest speciella ögonblick och fighter) och måste säga att satan vad bra Big Moms Introduktion är med Wedding Cake-sången!

https://www.youtube.com/watch?v=Wm76zS-K6Pk
Citera
2018-01-04, 17:17
  #5829
Medlem
DangerDooms avatar
Break denna vecka då Oda bestämde sig för att ta lite ledigt!
Citera
2018-02-02, 16:23
  #5830
Medlem
Kroegarns avatar
Dags att blåsa lite liv i denna tråden.


Nu tycker jag Oda dragit ut på WCA lite väl mycket. Men det är tydligt att det är i sluttampen nu och vi kan se fram emot Wano och Reverie arc;D

893 släpptes idag Återkommer med funderingar när jag läst det.

Edit
__________________
Senast redigerad av Kroegarn 2018-02-02 kl. 16:29.
Citera
2018-02-08, 20:17
  #5831
Medlem
894 är ute: https://readms.net/r/one_piece/894/4881/1

Citera
2018-02-14, 01:36
  #5832
Medlem
DangerDooms avatar
Förrförra kapitlet var indeed väldigt bra, om inte kanske det bästa sen New World startade.

Min teori kring power-upen:
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback