• 1
  • 2
2008-05-20, 01:20
Medlem
Holmeisters avatar
Vi antar att två framtida tekniker blir verklighet: Att skapa liv i provrör och fullständigt realistisk virtual reality.

Vi kan alltså skapa människor och reglera produktionen. Dessutom kan vi, virtuellt, tillfredställa alla våra sexuella behov med nån dator.

Kommer kvinnor skapas i provrören?
Citera
2008-05-20, 01:29
Medlem
RedQueens avatar
Frågan är egentligen om män kommer att behövas. Eftersom forskare i England redan har upptäckt ett sätt att tillverka spermier från kvinnliga embryoniska stamceller. Vilket tekniskt sett gör det möjligt för kvinnor att befrukta sig själva.

Artikel om saken här:
http://www.telegraph.co.uk/earth/mai...cisperm131.xml

Men det är nog inget ni behöver oroa er över, vi kommer alltid behöva en karl för att öppna burklock som sitter för hårt eller byta glödlampor.
Citera
2008-05-20, 01:34
Medlem
Holmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedQueen
Frågan är egentligen om män kommer att behövas. Eftersom forskare i England redan har upptäckt ett sätt att tillverka spermier från kvinnliga embryoniska stamceller. Vilket tekniskt sett gör det möjligt för kvinnor att befrukta sig själva.

Artikel om saken här:

Men det är nog inget ni behöver oroa er över, vi kommer alltid behöva en karl för att öppna burklock som sitter för hårt eller byta glödlampor.

Jag tror ändå att ett liv skapat i ett provrör blir en större hit. Större möjligheter till manipulation och inget behov av nån som bär på fostret...
Citera
2008-05-20, 01:37
Medlem
RedQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmeister
Jag tror ändå att ett liv skapat i ett provrör blir en större hit. Större möjligheter till manipulation och inget behov av nån som bär på fostret...

Behöver man inte ett ägg från en kvinna för att göra något sådant? Det går inte riktigt ihop med att kvinnor inte kommer behövas.
Citera
2008-05-20, 01:44
Medlem
Vissa militanta feminister tänker ju likadant, fast det motsatta. Man vill slippa män.
Citera
2008-05-20, 02:09
Medlem
Nej, tror inte det. Å andra sidan måste väl ett behov svara mot en nytta minst.

Precis som någon nämnde är det ju tvärtom i debatten, sägs att männen är på väg ut.
Senast redigerad av loekstroem 2008-05-20 kl. 02:19.
Citera
2008-05-20, 06:19
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Behöver jag er andra i framtiden? Märks.
Citera
2008-05-20, 08:19
Medlem
Kheperas avatar
Ehm. Kvinnor är inte sex- och barnfödarmaskiner? Lika lite som män skulle vara ejakulationsmaskiner.
Citera
2008-05-20, 08:21
Medlem
csts avatar
Det låter ganska tråkigt utan kvinnor. Ser hellre att alla andra män förutom jag försvann.
Citera
2008-05-20, 12:33
Medlem
Pretty Vacants avatar
Citat:

Jag tycker att hon svarar på frågan redan genom att visa vad hon behöver män till. När det är burk öppning och glödlamps byte som utgör problem för kvinnor så utgår jag ifrån att dom inte kommer lösa världssvälten eller någonting annat för den delen. Vi kommer inte att ha någon praktisk användning för kvinnorna i framtiden heller.
Citera
2008-05-20, 14:31
Medlem
RedQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretty Vacant
Jag tycker att hon svarar på frågan redan genom att visa vad hon behöver män till. När det är burk öppning och glödlamps byte som utgör problem för kvinnor så utgår jag ifrån att dom inte kommer lösa världssvälten eller någonting annat för den delen. Vi kommer inte att ha någon praktisk användning för kvinnorna i framtiden heller.

Nu ska vi väl inte hoppa på den bildliga hästen direkt här.

Jag personligen skulle förmodligen dö av tristess och sexuell frustration om män inte fanns. Dessutom finns det praktiskt taget inga kvinnor som man kan diskutera pc-spel, slaughterfilmer och star wars med.
Citera
2008-05-20, 14:48
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Artikel om saken här:

Det där är intressanta tankespår du är inne på.
Jag har själv funderat i likadana banor och kommer då alltid fram till frågan, behövs människan?

I dagsläget behövs både män och kvinnor för att skapa nya män och kvinnor. Behövs ej männen så räcker det med att enbart ha kvinnor för att skapa nya kvinnor. Men om männen inte behövdes annat för att skapa nya män och kvinnor. Vad behövs då kvinnorna till utöver att skapa nya kvinnor?

Är syftet med människan att föröka sig? Känns isåfall enbart som en korkad evighetsmaskin. En produkt som inte behövs till annat än att få avkomma som även de är värdelösa produkter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in